Tornado Wirbel

Helemaal geweldig dit. In VLC heel wat van gestookt, hopelijk hier ook eens.

Volgens funke labeling zit er 42 gram over 4 producten verdeeld wat neer komt op 10,5 gram per stuk. Meneer Funke beweert zelf ook in andere topics dat er 10 gram in zit.
Ik ben wezen kijken of de kruit inhoud van dit product kloptte uit verveling en hierbij mijn bevindingen.

Bij het demonteren is te zien dat het uit 3 losse motoren bestaat waarvan 2 uit fluit bestaat en 1 startmotor voor de lancering met een totale gewicht van 30 gram.
20200329_132145.jpg
20200329_132650.jpg

In Ieder fluit motor bevindt 3 gram aan kruit wat neer komt op 6 gram voor beiden fluit omhulsels
20200329_140354.jpg

De startmotor van lancering bevat ook nog is aan 5 gram kruit.
20200329_140128.jpg

Alle inhoud bij elkaar komt het neer op 11 gram.
20200329_140229.jpg

Integendeel tot veel andere importeurs en producten die altijd te kort komen aan kruitinhoud heeft funke bij dezen bewezen dat er de juiste inhoud aan kruit in zijb product bevindt.:thumbup:

Bijlagen

• 20200329_140359.jpg
    20200329_140359.jpg
    161,8 KB · Weergaven: 0
Wat denken jullie, zouden dit soort producten een vrijkomende markt kunnen vullen binnen F2 (na wegvallen singleshots/vuurpijlen)?

Zou ik wel leuk vinden om hier verschillende varianten van te hebben, want deze vond ik ook geinig om te hebben. Hoeveel meer kruit kan je in zo'n product stoppen tot het verboden wordt, ben daar wel benieuwd naar.

Denk dat ook dit soort dingen snel verboden wordt als het massaal gekocht gaat worden zoals single shots en vuurpijle.

Toch is dit voor mij geen gelijkwaardig artikel aan de grotere singleshots of een 40 grams vuurpijl qua beleving.

Volgens mij was deze ook al meer gram dan in nederland toegestaan voor zo'n stijgtol. Als ik me goed herinner was het max 5 gram... Vandaar dat de nederlandse vlinders allemaal wat minder hoog gaan.

Dit stukje vuurwerk roept bij mij een soort vervangend nostalgie op. Vervangend omdat toen ik klein was ik dit spul nooit heb gehad (weet ook niet of dit bestond 20 jaar geleden) maar het roep gewoon iets nostalgisch op. Klein vuurwerk waar je als liefhebber nog steeds enthousiast over wordt. Stijgt ook goed hoog op met echt een flinke versnelling, prachtdingen! Dit jaar wat meer van afsteken zo tussendoor, vorig jaar net wat te zuinig op geweest, mooi is dat dan hoe dat werkt.

Dit was m'n favo speelgoed van deze nacht , zo prachtig hoe hij krijsend ronddraait en opeens met een dikke push *zoef* de lucht in, geweldig, net als de reacties in de straat er op. Fantastisch speelgoed, en moet in NL toch kunnen; gaat kaarsrecht omhoog!

Echt uniek effect! Omdat niemand het effect verwacht zijn ze er snel door verrast. Moet wel gezegd worden, niet helemaal bulletproof. We hadden er een stuk of 12 en bij eentje plofte één van de twee raketjes eruit, vlak langs onze hoofden.

Ontzettend leuk product dit, net als de Phantom van Wolff. Heel erg gaaf dat geluid wat wordt geproduceerd wanneer hij gaat opstijgen.

Back
Bovenaan