Tops & Flops Duitsland

Jyggns

VWC lid
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn mbt tops en flops uit Duitsland dit jaar.

Mijn lijst:

Top:
Weco Galaxis, grote boeketten en mooie knal
Weco Poison, als gewoonlijk een vet ding voor 3 euro
Weco Sky of Diamond, top verbund cake
Weco Beastmaster, denk de beste cake voor deze prijs in zowel binnen als buitenland. Grote boeketten, mooie knal, echt een rambak
Weco Champion/Prometheus, mooi tempo en goede knallen/boeketten
Lesli Barbed Wire, goede boeketten, mooie finale

Flop:
Weco Shock Attack, meer van verwacht... langzaam en vage finale (2 fluit schoten)
Weco Aligator, redelijk maar laat deze toch liggen de volgende keer
Weco Discovery, ondanks de prijs van 3 euro vond ik het niks... kleine boeketten en slappe uitwerking
Comet California Dreams, op de gok gekocht en verkeerd gegokt
Comet Gigant, heel traag en de fontein mag er wel uit, geen toevoeging

Benieuwd naar de andere ervaringen!

Topper:

Weco
The Bodyguard.

Voor 20/25,- heel mooi compound showtje. Schoot het in de vooravond maar was ook zeker twaalf uur waardig geweest!

Ik heb de Artus van Helios ontzettend vaak voorbij zien komen en die is voor het geld natuurlijk leuk. Zelf zou ik hem alleen nooit per stuk afsteken...

Laatst bewerkt door een moderator:
Het Duitse spul is naar mijn mening bijna allemaal flop.

Tanz of Vampire is leuk maar daar hoef je niet voor naar Duitsland.

En ohja de Bugano vulkanen van Weco natuurlijk dikke top.

Er zijn mooie duitse TOP producten, maar ook echte FLOP producten

Toppers vind ik bijvoorbeeld:
-Artus (begint alleen een beetje saai te worden)
-Beastmaster
-Bugano fonteinen
-Bloody mary
en nog een paar..

Flops:
-Shock attack ( goeie burst alleen voor 20 euro is echt wel wat beters te krijgen)
-Discovery
-Excalibur
-Wat kleine komeet (Romeinse kaars achtige) potjes.

Op de bloody mary en beastmaster na, heb ik zelf nooit duitse cakes gehad, maar in de buurt worden er wel veel afgestoken.

De nico rocket ralley is echt top.
Vooral die bol/ring pijlen zijn erg goed
Funken finale 1 is een beest.

Laatst bewerkt:
Er zijn mooie duitse TOP producten, maar ook echte FLOP producten

Toppers vind ik bijvoorbeeld:
-Artus (begint alleen een beetje saai te worden)
-Beastmaster
-Bugano fonteinen
-Bloody mary
en nog een paar..

Flops:
-Shock attack ( goeie burst alleen voor 20 euro is echt wel wat beters te krijgen)
-Discovery
-Excalibur
-Wat kleine komeet (Romeinse kaars achtige) potjes.

Op de bloody mary en beastmaster na, heb ik zelf nooit duitse cakes gehad, maar in de buurt worden er wel veel afgestoken.

Die artus moet je ook per meerdere schieten. :p Vond zelf de weco galaxis zeer goed wat een klappen en effect.

top: blackboxx pyro spektakel level 5.

mooie verschillende effecten in een wat langzamer tempo, box duurde ong 5 min.

flop: lesli bügermeister

vond deze op de filmpjes mooier

Top:

Funke finale 1
Double deck red xplode
Golden scorpion xplode (bizar grote effecten)
Weco galaxis
Die rode bolpijlen, weet even niet meer welke winkel/merk.

Flop:

Kleinere pijlen van de lidl

Flop:

de ratelband van thomas Philips

Top: de comet batterijen van de penny.. Leuk voor het geld en een keer wat anders..

top was:

27 titans van weco, prachtige brocade van goud (wel prijzig)
Night Howler van weco, best hummer en scream effect

geen flop dit jaar.

Resume Duitsland. Puur op emotie. Lees de "net niet top" vooral ook als; "zeker niet slecht, maar niet perse must-haves".

Weco/ Bugano Rising Stars
De bekende vulkanen. Blijven goede dingen en zijn bij mijn weten ongeevenaard in hoogte. Kwa uitwerking mooi maar kan beter. Desondanks een aanrader.

Weco Unforgettable
Een van de duurdere cakes van de Lidl. Leuke variatie cake met goede uitwerkingen. Voor €25 koop je een hoop, zeker in Duitsland, maar als het budget het toelaat zeker een topper als je de Painted Sky en Black Ice zat bent.

Weco Wild Star/ Prometheus
Ik zag deze onder nog een andere naam voorbij komen in dit topic. 100 shots gouden boeketten in oplopend tempo, met nog geen 400 gram NEM onder de €20. Hoe die Duitsers het lukt, geen idee, maar ik ben fan.

Weco Yin/Yang
Ken je de oude Marijn fontein/mine nog? Deze is goedkoper en mijn inziens beter. Heerlijk grove mine er bij en kost 3 keer niets!

Weco Laser
Heeft deze klassieker nog uitleg nodig? Heel veel hype rond dit fonteintje en mijn inziens ook zeker waardig. Apart effect en goede tijdsduur. Kopen!

Weco Basilisk
Je moet er van houden, maar een fontein met een wat wilder "bees" effect is wel uniek in mijn ervaring.

Diamond Mountains
Gekocht bij een opruimzaak. Drie vulkanen van 100nogwat gram voor €4. Goede prijs, goede uitwerking. Niet zo hoog als de Bugano vulkanen, maar daar is de prijs ook naar. Zeker meenemen als ze goedkoop zijn!

Helios Chicago verbund
Ook genoemd als The Bodygaurd. Een klassieker die er zeker weer in gaat komen als ik de kans krijg.

Helios Sentinel verbund
Vele hebben deze laten liggen omdat het niets leek, maar een 36 shots verbund met alleen maar goede boeketten voor nog geen €15? Yes please!

Net niet top
Weco Razorlight
Wat apartere effecten dan bijvoorbeeld een Arthus en de prijs is vergelijkbaar. Toch is deze met niet bijgebleven als zijnde echt goed of echt slecht.

Weco Battle of Lions
Zie Weco Razorlight. Beter dan de Arthus kwa effect, maar is me niet bijgebleven als echt spectaculair.

Lesli Bose Sekratarin
Wederom, leuk maar niet spectaculair.

Weco Black Ice & Painted Sky
Too much hype. Goed, maar niet zo goed als sommige hem voor doen komen. Te hoge verwachtingen helaas.

Flop
Weco Rising sparks
Op de gok en verkeerd gegokt. Klein fluitertje voor €5. Het rustige tempo maakte nog iets goed, maar voor €5 koop je leukere dingen in Duitsland (Razorlight, Battle of Lions)

Welke mij positief verrast heeft is de 'Weco Galaxis'.
Deze cake had een flinke burst en grote en mooie boeketten.
Zeker een aanrader!

Back
Bovenaan