Toppers/floppers editie 2024-2025

Toppers:

Blackhawk China red
Fire dome China red (afschot geluid was erg fijn)
Disturbed wolff
Break out wolff
Piranha China red
Monsters + cucaracha China red

Flopper:
Red lantern pakket, leuk de labels maar wolff had ook wat aandacht mogen geven aan de uitwerkingen.

Meerdere Toppers gehad deze avond, maar deze staken er wel bovenuit;

- CR Magic in the air: Deze vorig jaar voor het eerst geschoten, was toen al een goede bak die zeker beviel. Maar geen idee wat er met de batch van dit jaar aan de hand was, want die burst was loeihard dit jaar! Klapte sommige 30mms er zelfs uit!

- Blinking Fermata: Lekkere rambak met ziek grote mines! Heerlijk ding en uitstekende burst, zeker voor een leuke prijs!

- Magnum P.I.: Wat een heerlijke rammer was dit! Lekker blijvend tempo en lekker geweld in de lucht waar geen einde aan leek te komen!

- Poker 6/Ultimate City trip: Lekkere burst en mooie effecten! Is aangeschaft door de demo gezien te hebben, en is nog spectaculairder in de straat!

- Neon king: Was mij verteld dat ik met deze een goede koop zou hebben, en daar is niks over gelogen. Hier en daar misschien iets eentonig, maar wel een constante kwaliteit! Alle kalibers maximaal gevuld, en dat merk je! Gooi loeiharde salutes en een dikke finale in de mix, en dan heb je in mijn ogen gewoon een topper!

- Paranoid 2 (2021): Tja, wat valt er te zeggen over deze bak? Overpriced? Zeker! Maar wat een geweld in de straat! De enorme echo van de salute finale wanneer eindelijk de rust weer is wedergekeerd is de kers op de taart!

- Scala 100a (2021): door het forum hier laten overhalen deze aan te schaffen, mijn dank is groot! Prachtige kleuren en dit ding gaat niet normaal HARD!!!

- Funke Goldbomber: De meest gehypte nieuwkomer van Funke dit jaar. Het waaide misschien een beetje hard voor een goudbak als dit, maar moest deze gewoon meemaken. WAT. EEN. RAMMER!! De hele straat zag niks anders dan goud in de lucht (en grond, alleen iets verderop) en de spinnende fluiters blijven een genot, en zeker in een wat groter kaliber dan de gebruikelijke 21mm! De salute finale ging ook niet normaal hard, en kwam aardig in de buurt van de 30mms!

TDS400: voor het eerst gehad dit jaar, kan wel begrijpen waarom iedereen dit een topbak vind. Zeer goeie burst voor het kaliber, lekker tempo, enige puntje waren de enigzins lange pauzes tussen de cakes. Verder top ding!

Transbomber x2: Dit is gewoon eigenlijk TE extreme chaos in de straat, voor meerdere denk ik wel duidelijk!

Mixed;

Fireball: had hoge verwachtingen van deze box, maar als ik het prijskaartje vergelijk met de uitwerkingen, zou ik 'm niet opnieuw aanschaffen. Salutes, begincake en de finale waren om te smullen, maar zeker rondom de spinners viel de burst me enigzins tegen. Topbak waar je zeker de buren mee wegblaast, maar met enkele downsides.

Blütenregen (2021): Goede 100 shots 30mm bak met een leuk effect, maar sprong er niet uit voor mij. Goede burst, maar ging bij lange na niet zo hard als de Scala

Niet zo zeer floppers, eerder tegenvallers;

Malibu 1500-a: Had hoge verwachtingen van deze bak, maar qua uitwerking kon deze gewoon wat beter. Burst was verder prima, maar was erg traag in het begin, en werd na de eerste helft pas wat beter. Had van mij wel 10s sneller gemogen, deze bak.

Color Hypnose: Dé meeste gehypte bak van NL dit jaar en een punt geweest van controversie. Maar wat waren we allemaal benieuwd naar de uitwerking. Deze bak begon verrassend goed, maar werd halverwege beduidend minder. Het is dat de uiteindelijke finale het weer een beetje goed maakte, maar toch zonde. De goeie stukken hadden wel een verassend goeie burst voor een kooiloos product, dat mag ook gezegd worden!

Laatst bewerkt:
Ik vind hem prima, maar het ligt er wel aan wat je er voor betaald heb.
Ik heb hem voor het laatst 3 jaar geleden gehad maar toen was hij is mijn beleving veel harder en rauwer. Ik heb er 39,95 voor betaald en dat vind ik echt wel te veel voor wat het nu is. Niet meer het “wow” effect van 3 jaar geleden.

Toppers:
Insane crown bomber
Transbomber
Rave from hell
Met afstand beste blokje prijs kwaliteit is toch wel de Blitz Bomber! Wat een verrassing was dat

Flop
Eigenlijk wel een dikke flop: Color hypnose. Erg teleurgesteld hierin
De 30mm deden het nog aardig goed maar de 25mm waren zowat poppers in de lucht, en zoals iedereen al zei... de derde cake met de double shots geen idee waarom dat erin zat

Toppers:
  • Fiesta de Colores (El Gato)
  • Fiesta Grande (El Gato)

Flop:
Fire Storm Vulcans. Gingen niet af dus niet voor herhaling vatbaar

Dit waren mijn toppers en floppers.

Toppers 30mm

Insane Crown Bomber - met stipt op 1 als het om de burst gaat, want die was echt loei hard.

Freestyle Madness - ramde er goed op los heldere kleuren met een ook harde burst.

Coconut Bounty - een hele mooie compound en ook deze burst was dik in orde.

Platinum Sensation - heel erg mooi uitgewerkt en ook hier was de burst dikke prima.

Widmo assortiment 1/6 - de mooiste 19 shots cakes met hele grote effecten en een dikke burst. Wat een parels!

Toppers 25mm

Fire Valley - deze compound heeft een heerlijk tempo. Boeketten en burst waren ook erg goed.

Full Assault - ook een topper met een heerlijke burst.

Topper 20mm of kleiner.

Display Turbo Box - gewoon een heerlijke rammer.

King Crackling - dit 80shots bakkie van Wolff verraste mij wel. Heerlijk tempo met goede harde crackling mines en boeketten.

X-Treme - de burst van deze 17mm knalcake was echt verrassend goed.

Floppers 30mm

The Showdown - deze compound viel echt zwaar tegen. Kleine slappe boeketjes en een matige burst. Deze compound ga ik heel snel vergeten.

Event Colour Hynose, in het begin dacht mwah die gaat zich nog lekker opbouwen, maar toen die 2 shots kwamen verpeste het de hele compound en de finale kon dat niet meer goed maken.

Caïro Crackling (2024-3) - helemaal een flopper wil ik het niet noemen, maar de batch van ‘23 was echt vele malen beter. Vond de burst van de Piranha beter dan deze Caïro.

Floppers 25mm

ROTF - De rauwige fluiters van de nieuwe versie waren echt stukken minder dan voorheen waardoor hij tegenviel.

Mensen konden niet geloven dat de royal match van Strike performance legaal vuurwerk is. Dan zou ik dit de topper noemen.
Flopper van de avond vind ik Nico Hawai, dit effect verwaaide helemaal waardoor er niks van over bleef. Leek wel een 18mm effect.

Laatst bewerkt:
Toppers:
Bon- Prisma Willow Probox compound.
GBV- Whistling Rainbow compound.
Wolff- Full Assault compound.
Wolff- Break Out compound.
Wolff- Thunderbolt compound
Wolff- Disturbed cakes.
Broekhoff- Crosette Switch.
Wolff- The Force waaiercake.
Wolff- 888 fontein.
Wolff- Silver Salute cake.
Katan- Mini Cuckoo fonteinen.
Wolff- Phantom stijgtollen.
Mania- Monster Ride cake.

Floppers:
Eigenlijk geen, behalve een enkel fonteintje dat het niet deed of wat kleinere cakes met plofjes.

Eigenlijk ging alles geweldig de lucht. Geen floppers gehad. Fire en Ice, The Pride, Galactus en Thunderbolt van Wolff waren erg
goed, gezien de prijs-kwaliteitverhouding. Pirates off the Caribbean en Gold Dakota 75s voldeden ook aan de verwachting bij het
inschieten. In mijn finale vond ik alles geweldig, maar Big X Skyfall, Peking Opera 100, Dragons Glow per 2 en de Transbomber per 3,
verdienen toch een speciale vermelding.

Dit jaar de dikste collectie ooit gehad voor zo'n 4,5k. Alles van Fireworks specials heeft mij dit jaar echt bizar verrast. De Fortunes met name. Wat een ongelooflijk zieke burst zit er in dit blok. 2x de Royal match nog geschoten ook deze is ongekend. Fws houd ik zeker meer in de gaten.

Toppers:
Magnum - P.I Pyro insanity (Kooi versie wat een geweldige rammer)
Magnum - The Showdown (Mooi compound, burst was dik in orde)
Magnum - Platinum sensation
Magnum - Temptation Willow (Kooi versie)
Magnum - City trip cakes
Broekhoff - Insane Crown Bomber
Broekhoff - Ultimate Chry
CR - Lion (2023 versie)
FWS - Urban
FWS - Skatbox

Floppers:
Magnum - Armageddon (Zonder kooi, waardeloos als je de kooi versies hebt gehad en huidige prijs)
CR - Jayhawk (Erg zwak veel betere alternatieven beschikbaar zoals Skatbox)

Laatst bewerkt:
Iskra Wampir vond ik echt een topper. Zeker ook als je kijkt naar het kaliber en wat er uit komt. voor mij de verrassende nummer 1.
iskra goblin 2020 batch was erg vet, maar laatste cake weigerde helaas.
Iskra widmo assortiment vond ik de ene cake vele malen beter dan de ander, maar zeker geen slechte set.
Riakeo miami mooie box met bizar einde, maar €190 euro vond ik het niet waard.

Toppers :

SRPyro Tiny Titan - snoeiharde burst, komt geen enkele nl cake in de buurt, met prachtig tempo
Pryme shyne - Hele dikke goud bak- de waaier salvos gaan lekker hoog en hebben een extra harde burst
Brutal buffalo - ondanks kooiloos presteerde hij top bij mij in de straat, burst is wat je verwacht kooiloos, maar cake 3 was echt top qua burst, lekkere salvos
argento orchid - top spreiding, echt mega
Riakeo 500 - voor 24 euro niks op te klagen, heeft wel lange pauzes
TXB065 - toppertje van triplex, kan je alleen krijgen in duitsland geloof ik, maar wat een top cake was dit
txb687- goeie burst, duurt lekker lang
Zena thrym - verbaasde me hoe goed ie ging

Floppers :

lesli double gold 16 - burst was voor 30mm erg slecht
klasek kamikadze - effect van 20mm en slechte burst
Argento red thunder 24' - erg matig
25sh 25mm triplex cakes - vielen erg tegen, had er verschillende, alleen de space universe was nog oke

Toppers:
Full Assault
Break Out
400sh Total Display Box
Transbomber
1.2'' Ultimate Cry

Niet zo zeer floppers, want eigenlijk was alles goed, maar sommige vielen wel wat tegen:
Triple X, liep aan het einde niet mooi door, wel een mooie doos, maar als ik het vergelijk met de 30mm boxen viel het wat tegen.
1.2'' Temptation Willow, misschien was het de wind, maar deze vond ik ook tegen vallen
W Shape Dominator, viel ook wat weg tegenover de 30mm boxen

Break Out en 400sh Total Display waren de toppers van de avond. Break Out was echt geweldig. 400sh Total Display blijft een heerlijke rammer.

Back
Bovenaan