Meerdere Toppers gehad deze avond, maar deze staken er wel bovenuit;
- CR Magic in the air: Deze vorig jaar voor het eerst geschoten, was toen al een goede bak die zeker beviel. Maar geen idee wat er met de batch van dit jaar aan de hand was, want die burst was loeihard dit jaar! Klapte sommige 30mms er zelfs uit!
- Blinking Fermata: Lekkere rambak met ziek grote mines! Heerlijk ding en uitstekende burst, zeker voor een leuke prijs!
- Magnum P.I.: Wat een heerlijke rammer was dit! Lekker blijvend tempo en lekker geweld in de lucht waar geen einde aan leek te komen!
- Poker 6/Ultimate City trip: Lekkere burst en mooie effecten! Is aangeschaft door de demo gezien te hebben, en is nog spectaculairder in de straat!
- Neon king: Was mij verteld dat ik met deze een goede koop zou hebben, en daar is niks over gelogen. Hier en daar misschien iets eentonig, maar wel een constante kwaliteit! Alle kalibers maximaal gevuld, en dat merk je! Gooi loeiharde salutes en een dikke finale in de mix, en dan heb je in mijn ogen gewoon een topper!
- Paranoid 2 (2021): Tja, wat valt er te zeggen over deze bak? Overpriced? Zeker! Maar wat een geweld in de straat! De enorme echo van de salute finale wanneer eindelijk de rust weer is wedergekeerd is de kers op de taart!
- Scala 100a (2021): door het forum hier laten overhalen deze aan te schaffen, mijn dank is groot! Prachtige kleuren en dit ding gaat niet normaal HARD!!!
- Funke Goldbomber: De meest gehypte nieuwkomer van Funke dit jaar. Het waaide misschien een beetje hard voor een goudbak als dit, maar moest deze gewoon meemaken. WAT. EEN. RAMMER!! De hele straat zag niks anders dan goud in de lucht (en grond, alleen iets verderop) en de spinnende fluiters blijven een genot, en zeker in een wat groter kaliber dan de gebruikelijke 21mm! De salute finale ging ook niet normaal hard, en kwam aardig in de buurt van de 30mms!
TDS400: voor het eerst gehad dit jaar, kan wel begrijpen waarom iedereen dit een topbak vind. Zeer goeie burst voor het kaliber, lekker tempo, enige puntje waren de enigzins lange pauzes tussen de cakes. Verder top ding!
Transbomber x2: Dit is gewoon eigenlijk TE extreme chaos in de straat, voor meerdere denk ik wel duidelijk!
Mixed;
Fireball: had hoge verwachtingen van deze box, maar als ik het prijskaartje vergelijk met de uitwerkingen, zou ik 'm niet opnieuw aanschaffen. Salutes, begincake en de finale waren om te smullen, maar zeker rondom de spinners viel de burst me enigzins tegen. Topbak waar je zeker de buren mee wegblaast, maar met enkele downsides.
Blütenregen (2021): Goede 100 shots 30mm bak met een leuk effect, maar sprong er niet uit voor mij. Goede burst, maar ging bij lange na niet zo hard als de Scala
Niet zo zeer floppers, eerder tegenvallers;
Malibu 1500-a: Had hoge verwachtingen van deze bak, maar qua uitwerking kon deze gewoon wat beter. Burst was verder prima, maar was erg traag in het begin, en werd na de eerste helft pas wat beter. Had van mij wel 10s sneller gemogen, deze bak.
Color Hypnose: Dé meeste gehypte bak van NL dit jaar en een punt geweest van controversie. Maar wat waren we allemaal benieuwd naar de uitwerking. Deze bak begon verrassend goed, maar werd halverwege beduidend minder. Het is dat de uiteindelijke finale het weer een beetje goed maakte, maar toch zonde. De goeie stukken hadden wel een verassend goeie burst voor een kooiloos product, dat mag ook gezegd worden!