Toppers/floppers editie 2024-2025

Toppers: gold bomber, crackling cairo, fire festival, dazzling dream, crackle king, Funke python,

Viel me mee: coconut bounty, blauw was gewoon goed, dikke ram bak

Had ik meer van verwacht: Temptation willow, Argento Sakura, weinig rood veel plum.

Klein spul toppers: monsters, geysir, lufheulers, hollerfeuer, funke kleine fonteinen

• Like
Waarderingen: bri
Toppers:
- Caïro crackling, 8 van deze mogen stoken. 2x los in de vooravond en om 00:00 van de resterende een compound gemaakt. Eerst 1 dan 2 en als finale 3 achter elkaar. Kreeg zelfs applaus van het publiek hier.

- Dazzeling dream van vuurwerkfeestje.nl, op de gok gekocht want zag er leuk uit. Wat een vette bak was dit. Komt er zeker weer als deze weer te krijgen is.

- Massive gold, heerlijke gouden compound en goeie finale, weer viel mee dus waaide niet alles weg wat het nog beter maakte.

- Full assault, in een eerder lijstjes topic gaf iemand de tip van een andere compound 1 te nemen en van deze 2. Dit had ik gedaan en dat was een goede keuze. Mooie kleuren en ondanks het kleinere kaliber kon het prima mee komen met de grotere bakken.

- Sensation Box 2 en 3, de 1 had ik niet maar na het schieten van de nummer 3 in de vooravond meteen spijt dat ik er niet meer had. Zijn compacte compounds met een kaliber van 20-25mm. Maar het tempo wat in deze blokken zat was geweldig. Dit komt er komend oud en nieuw sowieso weer.

- 888 en 999 fonteinen. Voor de grap in een kortingsactie meegenomen. Sinds gister weer helemaal verliefd op goeie zware fonteinen. Wat een goede producten zijn dit.

En als laatste en de beste van allemaal:
Vuurwerkfeestje, Vuurwerk discount en Vuurwerk Huizen. Niet alle bestellingen gingen goed of er miste dingen. Ben heel goed op de hoogte gehouden van de leveringen en er is goed meegedacht bij missende producten. Alle vervangers die ik had waren ook top ondanks dat ik ze niet kende.

Flop: geen dit jaar :D

Top:
The Legend pack van Rubro. Keiharde burst.
Disturbed van Wolff. Ook keiharde burst. Mooie cakes.
Burning Heart van Vuurwerkmania. Prachtige multishape bak.
Metallion Blitz van Vuurwerkmania. Had na de meest recente straatfilmpjes een beetje een tegenvaller verwacht. Maar knalde gewoon goed en mooie diverse box.

Meevaller:
Moonwalker van China Red. Was echt niet zo slecht niet eigenlijk.

Flop:
Star Illusions (private label) van Rubro. Knalde heel laag, gewoon dat het gevaarlijk werd. Weinig diversiteit aan effecten. Begon met de finale. Geen reservelont.

Top: - oude buurtassortiment ziek goede knallen hahah !! En lucky 19 ook zeer goed, maar tikkeltje minder als het buurtassortiment.

- Mysterious palms van rubro ook zeer goed, harde burst en grote spreiding.

- Immortal gold prima, had hogere verwachtingen, maar al met al meer dan prima compound, lekkere burst kwamen hier van af.

- Piranha, pig, dragon dikke prima!

- Melkbus, 999, dikke aanraders!

- cubic thunder, bunga en bomb assortiment goede cakes

- ti fury echt een goede knal cake net zoals delicious thunder

- serpent cake van magnum, deze was het mooiste had hier zes van!

Flop:

Finale cake van delicious thunder klapte uit elkaar en de atmosphere waaier van magnum klapte ook uit elkaar en de uitwerkingen waren erg snel weg

• Like
Toppers:
Sensation 1 tot en met 5, stond zeer versteld van wat daar uit kwam voor die prijs!
Superflowers, goede burst en spreiding
Freestyle madness, goede burst en spreiding
Shyne
Elyde
Dakyn
Ultymum
Ik kende dit merk nog niet maar zijn echt toppers qua burst en spreiding en lopen mooi door

Gewoon goed:
Event power box 1&2
Crash box
W triple layer
Return of the phoenix, had alleen wel iets rauwer verwacht

Mwah: premyum, liep niet mooi door en traag

Floppers:
Armageddon, liep niet mooi door, geen finale en burst was matig

Absolute Topper (als ik er alleen één kan uitkiezen voor deze categorie): Peking Opera 100
Toppers: Elegance, Transbomber, Dutch Protocol, Fire Festival, Immortal Gold, TDS400, Toxic, Excellence, Coconut Bounty, Crash Box
Ook lekker en noemenswaardig: ICB, Break Out, Thermal Jewels, Iro Kin Beauty

Flop: Lion, Mairo Gold (veelte snel voorbij, dacht zelfs dat hij halverwege gestopt was),

Laatst bewerkt:
Even de eerste ingevingen tot nu toe;

Toppers:

Tournament Box, wat een bak, bleef maar gaan, indrukwekkende burst, variatie, alles zat er in, de straat stond erna te joelen.

event sky symphony: de top 30mm 100 shots van de avond, hele lucht bedekt met boeketten, top tempo.

Floppers:
colour hypnose, leuk begin, zeer langdurig en matig middenstuk, einde ook matig. Ook doorlonten was heel veel gedoe.

• Like
Katan Specials 1 en 2 klonken het hardst..

Obsessed viel me tegen.
Toevallig vond ik de obsessed ook matig, mooie effecten maar heel kaal, weinig sterren dus niet heel fraai om naar te kijken, de burst is hard, maar door de weinig sterren een kaal bakje.

Toppers: Funke Goldbomber, Full Assault, Blue Lion King, 888/999 fonteinen. (volgend jaar meer Funke en fonteinen!)

Floppers: Caïro crackling (niet dezelfde dreunen als vorig jaar waarvoor ik nu een karton had gehaald). Ja mooie crackling box maar echt andere kwaliteit dan vorig jaar.
Color Hypnose (voor dat geld had ik helaas meer verwacht, lesje geleerd om voortaan niet meer onbewezen product te kopen)

Toppers: Immortal Gold, Insane Crown Bomber, Caïro, Ghostbuster, Full Assault, Crystal Clear en Untamed Dragon

Matig: Dark Empress(Lion)

Floppers: Return of the Pheonix, Ultimate Blitzz

Absoluut top
-
Display turbo box, bizar dat dat zo'n klein caliber is
- Massive gold, echt een prachtige bak en zieke finale
- Starpalm wave, deze op de gok gekocht maar was echt prachtig. Ik vond hem mooier dan de W triple layer
- Ultimate city trip. Deze cakes waren echt waanzinnig. Knalde alles eruit.
- Crash Box. Ook de 2024 versie was weer erg goed.
- Snow Crystal. Wat een fontein. Echt insane harde crackling

Prima
-
Insane crown bomber, hij was mooi en hard maar we hadden het gevoel dat er nog een cake af moest gaan maar hij was al voorbij. Hij kan dus wel een finale gebruiken, of een wat lager tempo.
- De Hello cakes, Dynamite, Break even etc. Gewoon goed spul maar geen wauw. Ook aardig aan de prijs.
- Sidewinder, Pyro League, leuke compounds voor een zacht prijsje. Zeker de Sidewinder was wel een goeie.

Flop
- Neon Ghost. Had helemaal geen Ghost effecten en was na het afsteken weer snel vergeten.
- Fireworks university. Had hem als vervanger van de Blinking Fermata gekregen maar leek nergens op. Boektjes waren heel klein, hoog en de burst was zacht.

• Like
Toppers:

alle 13sh van argento, spreiding van deze cakes is echt bizar. Trokken zich echt niks aan van de wind.

Transbomber: zoals zovaak was dit weer de favoriet van het publiek.

Riakeo excellence:
Erg goede bak, niks op aan te merken

Terremotos:
36s, 10s, 1s en de varianten met fluit, allemaal erg goed. Beste salutes dit jaar.

Iskra Wampir:
Goed tempo en de salutes op het eind Snoeihard.

Floppers:
Alle rauwe fluiters vielen tegen: triplex txb263/funke scream cake/ROTP.

Toppers:

Peking Opera 100, prachtige doos!
Great Wall, giga spreiding, schitterend.
TDS, heerlijk tempo
Wizard, snoeiharde burst en brede boeketten.
Saturna van Polska, combi goud en blauw. Harde burst
Bomb XL, leuke potjes voor de vooravond

888/999/popcorn/titanium crackling, lekker langdurige crackling

Pyro league/Centurion, no brainers betreft prijs/kwaliteit

MJB box/Full Assault, mooie kleuren en goede tempo.

Bunker blaster/Night ghost, heerlijk compounds

Floppers: CR handfakkel, rommel met korte brandtijd

Topper: Piranha van China Red.
Flop: -

Ik vond de Return of the Phoenix wel tegenvallen. Maar ook weer geen flop. Je kan goed merken dat er geen plastic fluiters meer in zitten, hij is veel minder “rauw”.
Ik vind hem prima, maar het ligt er wel aan wat je er voor betaald heb.

Toppers:

1.2 Showdown
Royal match
Blackhawk
Total display
Forza 1

Stuk voor stuk echt hele goede dozen

Floppers

Color hypnose
Deze kwam echt niet lekker uit de verf terwijl ik hier toch het meeste voor had betaald jammer maar helaas. Volgend jaar denk ik alleen maar 100 shots kwaliteit blokken

Back
Bovenaan