Top2000 2012

Ik miste het topic ook al in Countdown. Thanx Lars, dit scheelt mij weer werk! Vanavond eens even voor een lekkere lijst gaan zitten. Het blijft moeilijk om je favoriete nummers tot 20 te beperken.

Wat een bagger zeg, ik wil meer vrije keuze, ik kom niet aan de 15 nummers uit de selectie.

ONLY TIME ENYA

NOTHING ELSE MATTERS METALLICA

ENTER SANDMAN METALLICA

SAD BUT TRUE METALLICA

SMELLS LIKE TEEN SPIRIT NIRVANA

COME AS YOU ARE NIRVANA

BOHEMIAN RHAPSODY QUEEN

DON'T STOP ME NOW QUEEN

ANOTHER ONE BITES THE DUST QUEEN

I WANT TO BREAK FREE QUEEN

I WANT IT ALL QUEEN

THE SHOW MUST GO ON QUEEN

DANI CALIFORNIA RED HOT CHILI PEPPERS

SNOW (HEY OH) RED HOT CHILI PEPPERS

CALIFORNICATION RED HOT CHILI PEPPERS

Vrije keuze:
STORMS IN AFRICA
ENYA

WILD CHILD
ENYA

UNDERWEAR
ROYAL REPUBLIC

ARCHANGEL
TWO STEPS FROM HELL

ANIMAL I HAVE BECOME
THREE DAYS GRACE

Ik wist niets meer dus ben maar voor Queen gegaan...

Laatst bewerkt:
Heb gestemd op:

The Alan Parsons Project Eye In The Sky
Alphaville Forever Young
Deep Purple Child In Time
Dire Straits Private Investigations
Dire Straits Brothers In Arms
Falco Jeanny
Jean Michel Jarre Oxygene IV
Magna Carta Lord Of The Ages
Metallica Nothing Else Matters
Midnight Oil Beds Are Burning
The Police Every Breath You Take
Queen Bohemian Rhapsody
Radiohead Street Spirit
Sinead O'Connor Troy
Sting Fragile

Vrije keus:

Niel Young Cortez The Killer
Genesis The Carpet Crawlers
Moby Natural Blues
Faithless God Is A DJ
OpusIII It's A Fine Day

Mijn keuzes. Heb alleen met me kalkogen de vrije keuzes over het hooft gezien :bonk:

Radio 2 Top 2000 LIJST

Johnny Cash - Ring Of Fire
3 Doors Down - Kryptonite
Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
Jimi Hendrix Experience - Hey Joe
The Doors - L.A. Woman
The Doors Touch Me
The Communards - Don't Leave Me This Way
George Baker (Selection) - Little Green Bag
Otis Redding - (Sittin' on)The Dock Of The Bay
Bruno Mars - Grenade
The Archies - Sugar Sugar
Small Faces - Tin Soldier
Rage Against The Machine - Killing In The Name Of
Nirvana - Smells Like Teen Spirit
Anouk - The dark

Ik dacht laat ik eens gek doen, een paar nummers waar ik niet zo gauw op zou stemmen maar die toch lekker in het gehoor liggen of een paar nieuwkomers die ik ook graag in de lijst zou willen hebben heb ik maar aan de lijst toegevoegd. Helaas hebben oudere klassiekers hiervoor moeten wijken, denk aan Smells like teen spirit, Purple rain, Child in time, Bohamian Rhapsodie enz, maar ik vind een beetje verfrissing in de lijst ook wel eens leuk!

THUNDERSTRUCK
ACDC

ROLLING IN THE DEEP
ADELE

HERE COMES THE SUN
THE BEATLES

LET IT BE
THE BEATLES

GOODNIGHT SAIGON
BILLY JOEL

VIVA LA VIDA
COLDPLAY

BROTHERS IN ARMS
DIRE STRAITS

LIPPY KIDS
ELBOW

WHEN THE LADY SMILES
GOLDEN EARRING

SOMEBODY THAT I USED TO KNOW
GOTYE

NOVEMBER RAIN
GUNS N' ROSES

NOTHING ELSE MATTERS
METALLICA

THE CAVE
MUMFORD AND SONS

SOMETIMES YOU CAN'T MAKE IT ON YOUR OWN
U2

EMPIRE STATE OF MIND (PART 2)
ALICIA KEYS

PYRO
KINGS OF LEON

HOMETOWN GLORY
ADELE

RETURN TO INNOCENCE
ENIGMA

LITTLE TALKS
OF MONSTERS AND MEN

READ MY MIND
THE KILLERS

Heb getracht mijn lijst te maken, maar de vrije keuze is te gelimiteerd. Zitten wel een paar liedjes bij die wel in database stonden, maar ik had uiteindelijk toch niet de mogelijkheid om te stemmen waar ik op wilde stemmen. Muziekstijlen zoals Italo Disco, 90's dance en Trance worden niet vertegenwoordigt.

Heb daarom maar niet op de rode knop gedrukt om mijn stem ook daadwerkelijk te sturen.

Veel van mij muziekstijlen zitten er ook niet tussen maar om mijn topper uit de dusdaniga lijst maar even hier te posten:
Enter Sandman-Metallica:handsup:

Vertrouw dit soort lijsten eigenlijk niet.

Bedoel, je hebt maar een zeer beperkte lijst aan nummers die je kan kiezen.
En geen 1 die ik echt leuk vind staat er bij. Terwijl het nou ook weer niet zo modern of oud is.

Stem meestal dus ook niet en zie wel wat anderen hebben gekozen en verbazingwekkend genoeg is het meestal altijd dezelfde nummers die je al een triljoen keer heb gehoord op een normale werkdag.

Ik keek gister nog mijn oud en nieuw filmpjes terug, en er zat een filmpje bij van het 0.00 moment dat ik de 100k ga aansteken, en ondertussen zie je even een kijkje met de camera de huiskamer in, waar het raam open staat, en dan hoor je de countdown en 0.00uur moment van de top 2000 :D Erg sfeervol!

Ik denk dat de top 2000 hier uiteraard ook weer aan staat rond die tijd. Het is ontzettend cheesy, maar oh zo leuk. Na Serious Request gaan we los :)

Ik stem trouwens ook niet, vind het maar wat onzin eigenlijk. Het is wel leuk die volgorde in de songs, maar het is altijd óf Queen, óf the Eagles die winnen. Tsja.

All You Need Is Love van The Beatles blijkt dit jaar niet in de Top 2000 te staan. De plaat stond vorig jaar nog op plek 688. Dit blijkt uit de volledige lijst van de eindejaarslijst die vandaag door Radio 2 is bekendgemaakt.

The Beatles blijven met 49 songs in de Top 2000 wel hofleverancier, gevolgd door de Rolling Stones met 36 songs. Dat zijn er vier meer dan vorig jaar. De hoogste nieuwe binnenkomer is I Follow Rivers van Triggerfinger, op nummer 79. De top 3 van de Top 2000 was al bekend. Bohemian Rhapsody van Queen staat - als vrijwel altijd - op 1, gevolgd door Hotel California van The Eagles en Stairway To Heaven van Led Zeppelin.

Nederlandstalig
Muziek van Nederlandse bodem is goed vertegenwoordigd in de Top 2000. Er staan 371 nationale producties in de lijst, waarvan 224 Nederlandstalig. Van de nationale artiesten is BLØF aanvoerder met 17 songs. De Zeeuwse band verdringt daarmee Marco Borsato (13), die ook nog De Dijk (15), Golden Earring (14) en Anouk (14) voor zich moet dulden. Boudewijn de Groot is de hoogst genoteerde Nederlandse artiest met Avond op nummer 5.

Abba staat met 23 nummers in de ranglijst, evenveel als Queen en Michael Jackson. De lijst bevat 98 nieuwe platen, terwijl 81 een rentree in de 'lijst der lijsten' maken. De Top 2000 is vanaf Eerste Kerstdag tot en met oudejaarsavond te beluisteren op Radio 2.

bron

Back
Bovenaan