Toekomst met Cat1?

Je ziet heel duidelijk verschil tussen het supermarkt cat1 uit Duitsland en de troep die ze hier verkopen. Cat1 stelt sowieso weinig voor maar je ziet echt een verschil. Zo’n Duits fonteintje kan best leuk zijn, duurt nog steeds niet lang maar komen een stuk hoger dan die 30cm die ze in Nederland halen.

Verder wel eens dat F1 leuk is in aanloop naar, maar ik zie mezelf daar 00:00 niet mee buiten staan.

Laatst bewerkt:
Door dit topic vroeg ik me eigenlijk af. Zijn Cat 1 grondbloemen nu legaal in Nederland?

Rotjes die voor corona legaal waren in Nederland, zijn nu verboden en wordt bezit bestraft.

Geldt dit nu ook voor de soorten Cat 1 vuurwerk, die nu niet meer in Nederland verkocht worden? Of is dit bezit niet verboden en kan je dit dus gewoon legaal kopen in Duitsland?

Cat 1 leent zich uitstekend voor allerlei projectjes overdag. Pythons van knetterlint, barrages van fluiters, ik noem maar wat. Beetje F2 er tussendoor, wie maakt je wat.

Een legale middenvinger opsteken naar de popotop, naar ‘Den Haag’, naar de marionetten van de media, naar de groene mensenhaters, naar de Sekte voor de Dieren. Ik kan niet wachten.

Door dit topic vroeg ik me eigenlijk af. Zijn Cat 1 grondbloemen nu legaal in Nederland?

Rotjes die voor corona legaal waren in Nederland, zijn nu verboden en wordt bezit bestraft.

Geldt dit nu ook voor de soorten Cat 1 vuurwerk, die nu niet meer in Nederland verkocht worden? Of is dit bezit niet verboden en kan je dit dus gewoon legaal kopen in Duitsland?
Nee, is gewoon toegestaan in RAC. Was enkel een afspraak binnen BPN deze niet meer te importeren in F1.

Houd toch op. Cat.1
Cat.2 kun je nog net wat leuks mee doen😁

Dit topic maar snel sluiten wat mij betreft

Nee, is gewoon toegestaan in RAC. Was enkel een afspraak binnen BPN deze niet meer te importeren in F1.

Thanks, maar lees nu dat je zegt “in RAC”. Als iets helaas niet in beton gegoten is de laatste jaren is dat het RAC. Kan onze overheid ook dingen mbt tot cat 1 verbieden in RAC? Mocht de BPN dingen gaan importeren waar de overheid / inspectie anders overdenkt?

Dat ze als nog grondbloemen, luchthuilers, knetterlinten, ect. Gaan verbieden?

Tevens hebben we dan natuurlijk ook nog de jaarlijkse inspectie ronde die dit soort items kunnen afkeuren als ze niet voldoen aan de 1m x 1m?

Thanks, maar lees nu dat je zegt “in RAC”. Als iets helaas niet in beton gegoten is de laatste jaren is dat het RAC. Kan onze overheid ook dingen mbt tot cat 1 verbieden in RAC? Mocht de BPN dingen gaan importeren waar de overheid / inspectie anders overdenkt?

Nee, aan F1 kan door de overheid niet worden gesleuteld.

Wat een leuk geitenpaadje is, is dat in Nederland F1 wordt ingedeeld onder ‘fop- en schertsvuurwerk’. Daaronder vallen ook enkele F2 items (sterretjes, bengaals vuur zo even uit het hoofd) en dááraan wordt vaak gerefereerd in de uitzonderingen in het Vuurwerkbesluit.

Inderdaad het gaat nooit een vervanging zijn. En door
Dit topic gaat ook niet om ''vervangen'', dit is meer bedoeld als zijnde een discussie van wat er eventueel nog met Cat1 te behalen valt. Denkende aan hogere kwaliteit import, nieuwe regels etc. De gemiddelde liefhebber gaat toch wel Cat2 halen in Be of Duitsland.

Nee, aan F1 kan door de overheid niet worden gesleuteld.

Wat een leuk geitenpaadje is, is dat in Nederland F1 wordt ingedeeld onder ‘fop- en schertsvuurwerk’. Daaronder vallen ook enkele F2 items (sterretjes, bengaals vuur zo even uit het hoofd) en dááraan wordt vaak gerefereerd in de uitzonderingen in het Vuurwerkbesluit.

Bedankt, dus als ik het goed begrijp. Kan je al het F1 spul in omringende landen legaal kopen, importeren en afsteken in Nederland? Pas als men in Brussel denkt er moeten aanpassingen in deze categorie gaan we daar iets van merken?

Pak het dan goed aan ipv half werk. Richt je op bushaltes/ brievenbussen en overheidseigendommen met kat3/4.
Zucht...
Hoe zo half werk? Het verhaal/de belofte is toch dat het stil zal worden?

Weet je BENZ, als ouwe lul vermaak ik mij al jaren overdag op de 31e prima met een mix van F1 en F2 met jong spul uit de buurt. Afgelopen keer voor het eerst mijn 5-jarige kleinzoon en kleindochter er bij. Dan voel ik mij weer 10, of zo. t Hoeft niet altijd per se hard of groots te zijn.

Bedankt, dus als ik het goed begrijp. Kan je al het F1 spul in omringende landen legaal kopen, importeren en afsteken in Nederland? Pas als men in Brussel denkt er moeten aanpassingen in deze categorie gaan we daar iets van merken?

Dat klopt.

De instanties willen nog wel eens de regel hanteren dat er een Nederlandse gebruiksaanwijzing op moet staan maar ook dat is kolder: enkel als het vuurwerk in Nederland aan de consument wordt aangeboden is dat vereist. Wanneer je het in een ander land koopt, mag het er in de taal van dat land op staan. Staat vrij helder in het Vuurwerkbesluit.

Dat klopt.

De instanties willen nog wel eens de regel hanteren dat er een Nederlandse gebruiksaanwijzing op moet staan maar ook dat is kolder: enkel als het vuurwerk in Nederland aan de consument wordt aangeboden is dat vereist. Wanneer je het in een ander land koopt, mag het er in de taal van dat land op staan. Staat vrij helder in het Vuurwerkbesluit.
Blijft toch wel merkwaardig. Hier geldt een meter afstand. Had vorig jaar bij propyro wat triplex f1 fonteintjes meegenomen. Op de verpakking en officiële omschrijving staat dat hij 1,5m hoog gaat. In werkelijkheid ging hij nog wel wat hoger. Maar wel gewoon f1 gekeurd, mag dat dan ook hier?

TXF770 SILVER DREAM​

CE category – F1

Heigh – 1,5 m

Time- +/- 20 sec

Size – 120 mm

Dat ze als nog grondbloemen, luchthuilers, knetterlinten, ect. Gaan verbieden?

Tevens hebben we dan natuurlijk ook nog de jaarlijkse inspectie ronde die dit soort items kunnen afkeuren als ze niet voldoen aan de 1m x 1m?
Luchthuilers worden niet meer geclassificeerd in F1, dus op=op. Die gaan er op termijn dus wel uit.

Back
Bovenaan