Toch nog zwaar vuurwerk in België

jawe

VWC lid
Toch nog zwaar vuurwerk in België

Ondanks strengere Europese vuurwerkregels is in België nog volop zwaar vuurwerk te koop. Belgische verkopers omzeilen nieuwe regels die zulk vuurwerk verbieden. Ze verkopen de zware paketten nu in delen. Thuis kun je die dan gewoon weer aan elkaar binden en heb je alsnog zwaar vuurwerk. Het ziet er naar uit dat Nederlandse vuurwerkfans daarom ook dit jaar weer massaal inkopen in België.

Video van artikel:http://www.rtl.nl/xl/#/u/2a7b0c0c-bb68-4624-abc2-2ebd6d304145/

lont verkopen en kliksystemen zijn niet verboden in Belgie dus er word helemaal geen wet omzeilt ook weten de beste journalisten weer eens niet dat die cakes helemaal niet zo zwaar zijn. Ze zouden de projectjes hier eens moeten bekijken:frusty:

Nederlanders gaan niet massaal naar belgie voor harry loots en alpeco die een paar van die doorlont projectjes verkoopt.

Slap verhaal dit.

Inderdaad een heel slap verhaal.
Het doet klinken alsof het "zware vuurwerk" in heel Europa is verboden, m.u.v. België.
Nou ik denk dat je in de meeste Europeze landen nogal aardig wat zwaardere knallers kunt kopen dan in België ooit mogelijk zal zijn.
Wat te denken van Spanje, Italië en Zwitserland bijv.
Maar goed.
Ik zag het stukje net op het RTL4 nieuws van half8, en weer die misselijke kop van die biezeveld in beeld die zogenaamd denkt dat zijn beleid en controles helpen om het zware vuurwerk (ook zgn uit jawel(!) België) heeft uitgebannen met 80%. Nou ik dacht het van niet, ik denk eerder dat de handelaren betere trucs hebben om uit handen van justitie te blijven.
Ik vraag me af wanneer die biezeveld nu eens de biezen pakt!

tsja ik kon er wel om laggen.

willen ze nou alle nederlanders naar belgie trekken of juist weren ??????
eerst roepen geen zwaar vuurwerk meer bla bla en grens controle.
en nu wel weer zwaar vuurwerk en geen controle ??

vertel mij het maar .......

Ik snap er helemaal niks meer van!!!!

Mag je nou wel vuurwerk invoeren uit belgie of niet..?
Zijn er nu wel Grenscontroles of niet..?

Al die aanpassingen brengen mij tot een verwarring!

Ze moeten de Nederlandse wet gewoon aanpassen op afdeling van vuurwerk!
Nitraten en bomberos etc gewoon legaalmaken. Dan zul je merken dat 75% van de mensen niet meer naar belgie zult gaan!

Diamond Collection verkoopt toch ook 2 cakes die je aan elkaar kunt knopen voor 1 grote? Daar hoor je toch ook niemand over.

En in de folder staan gewoon barely legal producten:confused:

Laatst bewerkt:
Lont verkopen is wel verboden in belgie.
Ik heb er vorig jaar genoeg achter gezocht.En nu gewoon op koopjesgadget gekocht.
Grtz

Als je in Bels nou eenheden van hoge kwaliteit flash kon af nemen in zakjes van 1,5 of 2 gram, en je dan kokertjes erbij kon kopen en lont, dan snap ik het artikel best, maar waar ze nou over zeuren kan net zo goed met Nederlands vuurwerk, kunnen ze beter hier eens goed na gaan denken, waarom ze sterretjes per 50 of 100 verkopen, dit is toch vragen om pijpbommen en dergelijken, en dat is nou ECHT gevaarlijk.

Back
Bovenaan