Tja wat moet je hier nu weer mee

Zo'n brief is goed voer voor mijn kachel. Laat maar mooi weer zien in welke maatschappij we nu leven. Straks krijgen mensen nog een brief omdat ze hun BBQ aansteken en de straat vol rook staat.

Dit soort laffe acties zullen worden opgevolgd door nsb praktijken. Praktijken waarbij buren anderen in de gaten gaan houden om te kijken hoeveel vuurwerk er wordt ingeslagen en wanneer er wordt afgestoken. Wordt schijtziek ervan dat wij, de liefhebbers als tokkies en paria’s worden weggezet. En waarom? Omdat wij van vuurwerk houden.

Mensen zeuren om hun honden en katten. Nu heb ik geen overlast in de buurt van katten, maar op straat is het een mijnenveld van hondenpoep. Zelfs op onze eigen parkeerterrein schijten die beesten. Stapte gisteren uit de auto en stond meteen in een drol. Het is ongelooflijk hoe asociaal vele(niet alle) hondenbezitsters zijn. Maar wel lekker wijzen naar anderen.

Mensen denken enkel aan zichzelf en gunnen een ander helemaal niets.

De media draagt hier ook aan bij, zij voeren een enorme hetze en laten een eenzijdig beeld zien. Je word ook haast agressief als je de vele haat reacties ziet op social media. Mensen hebben echt geen weet of verstand van vuurwerk. Doen alsof ze worden aangevallen door mensen met een rotje.

Het zal mij niet verbazen als nep accounts massaal huilverhalen ophangen.

Waarom wordt er geen hetze gevoerd tegen alcohol? Gemiddeld gaan er 15 mensen per dag dood aan alcohol. 20000 mensen sterven jaarlijks aan de gevolgen van roken. Waarom maakt de politiek zich niet hard voor zo een verbod?

Je kan overal drugs kopen in Nederland. Waarom wordt dat niet aan banden gelegd?

Waarom worden altijd de goede en normale burgers gepakt en mogen de raddraaiers lopen

Een nette brief terug schrijven. En deze brief toevoegen en in heel de wijk bezorgen. Laat ze maar komen met wie hem geschreven heeft

Niet heel handig om zo je straat en huisnummer openbaar te hebben op internet. Zou overwegen de brief even te voorzien van zwarte markeringen.

Daarnaast is Zwolle juist altijd best tolerant. Zelf woon ik in stadshagen en heb nog nooit negatieve reactie gehad. Ik vind het overigens erg vreemd dat de brief door de postbode is bezorgd. Een buur kan dit toch ook zelf even door de brievenbus gooien? Komt het poststempel trouwens wel overeen het sorteercemtrum van deze regio?

Je zou haast in een tokkie veranderen door dit soort mensen.Ben die mentaliteit echt spuugzat in Nederland.Stelletje kleuters als ze hun zin niet krijgen bellen ze maar de politie.Vind je het gek dat mensen in een tikkende tijdbom veranderen...Hier hoeven ze in iedergeval niet aan te komen met dit soort geintjes.:mad:

Wie heeft nu een verslag ontvangen van een buurtbewoner? Is op zich een eerste vraag. Is er een buurtcommissie?

Het is iig geen officieel gemeentebrief, of wijkagent of wat dan ook.

Dit riekt naar een individuele actie, ongegrond, uit emotie en eigen beleving geschreven.
IK zeg altijd, deze beleving ligt bij die ander. Laat het bij die ander. Dit is niet voor jou.
Dus wegleggen en verder gaan, geen energie meer aan besteden.

Wat een ongelofelijke soap begint het vuurwerk te worden zeg. Mijn haren stonden net bijna recht op, zeker door de laatste alinea, de gebiedende wijs. Indirect zou ik het opvatten als een bedreiging, en je zou er eerdaags eigenlijk gewoon eens naar een agent moeten stappen en om zijn bevindingen vragen en eventueel een aangifte gaan doen?

Een nette brief terug schrijven. En deze brief toevoegen en in heel de wijk bezorgen. Laat ze maar komen met wie hem geschreven heeft

Was ook mijn eerste gedachte, maar dan zit je denk ik al snel op een paar honderd adressen waar je een brief heen moet sturen, dat is toch wat lastig qua praktische haalbaarheid.

Was ook mijn eerste gedachte, maar dan zit je denk ik al snel op een paar honderd adressen waar je een brief heen moet sturen, dat is toch wat lastig qua praktische haalbaarheid.

Ik volg deze gedachtengang ook wel eigenlijk, hoewel je daarmee wel letterlijk alle ogen op jezelf vestigt. Ik zou de originele brief overigens wel als bijlage in de envelop doen en mensen ook uitnodigen voor een gesprek (omdat het zo hoort, maar ook om je mogelijk in te dekken) en eventueel je telefoonnummer toevoegen (als variant van meld misdaad anoniem, iets als meld onvrede niet anoniem).

Bedankt voor alle adviezen en tips. Ik heb o.a. de brief aangepast. Als diegene die in hun reactie mijn adres en wijk hebben vermeld dit ook aan willen passen dan zou ik dat fijn vinden. :thumbup:

Ik heb besloten om mij voor de rest rustig te houden en niet teveel reuring eraan te geven. Ik weet van 1 persoon die ik heb gesproken zeker dat hij erbij betrokken is, ondanks dat hij het niet toegeeft, dus de duidelijk boodschap die ik heb gegeven komt wel door. :D

Dit gaat er nu gebeuren:

31 Dec om 18:00 een dikke stooksessie door 20 a 30 liefhebbers.

Kan ik me hier voor aanmelden? We gaan sowieso weer oldschool vanaf dit jaar. Wekelijks guerrilla door de wijk met illegale knallers vanaf oktober, gewoon om recalcitrant te zijn :handsup:
Nooit gedacht dat ik zover zou komen met m'n 40+ leeftijd maar de regering vraagt er gewoon om.

Auw.. dit woont dus ook in Zwolle, jongen wees welkom. Kom gezellig in het andere tuindorp van zwolle stoken. En als je liever heb dat wvf-berkum bij jouw voor de deur spelen, doen we dat ;)

Even zonder gekheid, dit is een actie van een éénling, of een zeer beperkt groepje, dat kan bijna niet anders. Zonde, erg jammer ook dat ze je het leven anoniem zuur willen maken. Ik zelf zou echt alles uit de kan halen om te achterhalen wie het zou zijn. puur voor het beeld. En dan toch op een zeer nette en bescheiden manier een gesprek aan gaan, wat is er mis gegaan? Toon ook aan dat je goed gedrag vertoont (ja, dit kan je debiel vinden) dan werkt het.

Ik heb letterlijk tegenover mij een groot PVDDér wonen, die man heeft liever nog gister dan vandaag dat het verboden is. Toch belt hij niet meer de popo. omdat hij weet hoe ik het doe en dat ik mij aan de wet hou op 1 puntje na, 25kg en dat.. in combi met het gedrag gedoogd hij dan. Ik ruim zijn tuin op en heb 10 euro gegeven voor de wasstraat, want zijn auto had een compleet andere auto kunnen zijn, want rood/bruin/wit. Dan luister ik 1 januari braaf naar zijn preek dat het slecht is voor milieu en dier, wens hem de beste wensen voor het nieuw jaar en doet hij dat pas 3 dagen later, maar zo komen wij er wel uit. En ook hij moest toegeven dat hij van de buurt hoorde dat het gruwelijk mooi was en dus geen stom kinderachtig oorlogje spelen is (ja, zo noemde hij dat). Eens worden we het niet met elkaar, leefbaar word het wel.

Laatst bewerkt:
Als mensen zo'n moeite hebben met geluidoverlast tijdens oud en nieuw huren ze toch lekker een huisje. Lekker rustig in die vakantieparken in de winter en erg voordelig.

Met die brief zou ik gewoon m'n kont afvegen. Ondanks ietwat hard papier denk ik dat het wel plezier oplevert. :D

Beetje oftopic, maar ik denk ook dat mensen met honden die bang zijn veel te veel aandacht aan hun hond besteden. Zowel tijdens het bang zijn als daarbuiten. Ze behandelen als een levenspartner of iets dergelijks. Persoonlijk vind ik dat dierenmishandeling (leegte opvullen voor een ander) Als ik een hond zou hebben die bang is zou ik m lekker laten doen. Gaat vanzelf wel weer over. Maar er is een typisch slag mensen die dit gewoon niet begrijpt. En vooral aandacht wil besteden aan zieligheid en al dat soort onzin. Immers waarom kan het in Spanje bvb wel?

jesus, ik word zo triest van dit soort verhalen. We zijn nu dus afgegleden tot dit niveau..anonieme briefjes in de brievenbus . Wat me ook opvalt is dat iedereen die ook maar een beetje een hekel aan vuurwerk had zich nu gesterkt voelt en het vanzelfsprekend vindt dat het wordt afgeschaft.

Het is potdomme maar 1x per jaar tussen 18.00 en 02.00 , waar is de tijd dat mensen elkaar nog wat gunden. triest..heel triest dit.

Back
Bovenaan