Tips voor het renderen van films

Pyroguy

VWC lid
Ik zit al een tijdje te prutsen met de juiste instellingen voor het renderen van mijn films. Als ik het geuploade materiaal vergelijk met het originele filmmateriaal zie ik namelijk veel afname in kwaliteit.

Als programma gebruik ik Sony Vegas Pro 11. Zijn er meer mensen die dit gebruiken? Zoja, wat gebruiken jullie als instellingen? :)

Jongens ik zit al een tijd met een vervelend probleem en heb al veel soorten hulp gehad maar niemand kon het oplossen.
Ik film met een sony fx1000, beelden neem ik op in 1080i. Vervolgens capture ik de beelden met Sony Vegas 9 maar dan moet ik renderen en ik krijg maar niet de juiste instellingen voor mijn template te pakken.
Als ik bijvoorbeeld in PAL render neemt de film flink in kwaliteit af, als ik de film in hd 60i render blijft de kwaliteit goed alleen stoort de film(lagg) en de hoeveelheid geheugen neemt gigantisch toe(van 3gb naar 136gb!)
Wat doe ik fout, ik begin zo'n beetje ten einde raad te raken..

@Pyroguy, ik gebruik cyberlink powerdirector 11. Werkt simpel, snel, alle tools die je nodig hebt(als tip als je misschien over wilt stappen).
Daarmee render ik in MPEG 4, dit is de beste kwaliteit die er beschikbaar is op dat programma, MPEG 2 (hierboven genoemd) is ook netjes, hier is ook stereo geluid beschikbaar (wederom op powerdirector dan. Alleen mpeg 4 heeft toch een betere kwaliteit als MPEG 2. Nadeel wel is dat op Mpeg 4 1920x1080 25p een video pittig lang bezig is met renderen. Mijn compilatie ong 25 minuten lang duurde 3 uur om te renderen. Verder weet ik er eerlijk gezegd niet zoveel van.

@smilli, waarom film je op 1080i? Je hebt een zowat semi pro camera en dan verlies je de kwaliteit door de interlaced versie te gebruiken? Gewoon lekker op 24 frames of zelfs 30 zetten in 1080p?
Voor de rest weet ik niks van sony vegas, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Hij kan maximaal in 1080i filmen op hdv formaat dus 1080p gaat niet lukken, maar bedankt voor het meedenken.

@Pyroguy, ik gebruik cyberlink powerdirector 11. Werkt simpel, snel, alle tools die je nodig hebt(als tip als je misschien over wilt stappen).
Daarmee render ik in MPEG 4, dit is de beste kwaliteit die er beschikbaar is op dat programma, MPEG 2 (hierboven genoemd) is ook netjes, hier is ook stereo geluid beschikbaar (wederom op powerdirector dan. Alleen mpeg 4 heeft toch een betere kwaliteit als MPEG 2. Nadeel wel is dat op Mpeg 4 1920x1080 25p een video pittig lang bezig is met renderen. Mijn compilatie ong 25 minuten lang duurde 3 uur om te renderen. Verder weet ik er eerlijk gezegd niet zoveel van.

@smilli, waarom film je op 1080i? Je hebt een zowat semi pro camera en dan verlies je de kwaliteit door de interlaced versie te gebruiken? Gewoon lekker op 24 frames of zelfs 30 zetten in 1080p?
Voor de rest weet ik niks van sony vegas, dus daar kan ik je niet mee helpen.

3 hoeraatjes voor baassie123!
Ik gebruik eveneens Cyberlink Powerdirector (dan wel de 9.0 versie).
Als je niet veel verstand hebt van videobewerking en het renderen van video's adviseer ik je dit programma, het is namelijk erg simpel en doet wat nodig is (voor de meesten onder ons)!
Je moet het zien als Windows Movie Maker, maar dan met iets meer mogelijkheden :)
Aanrader wat mij betreft! :cool:
Ik render zelf in mpeg2 met de optie BD 1920x1080 :)

Jwtjuh :bye:

Ik ben er inmiddels uit, waren wat problemen met de template en save as type die niet meewerkte.
Film is nu mooi en heeft evenveel gig geheugen na het renderen!

Back
Bovenaan