Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Het is jammer maar ik ga mijn S10 toch maar weg doen voor de Samsung galaxy S9. Ik heb video's gezien die heel wat beter presteren dan de S10. De S10 is een prima camera voor overdag maar het komt gewoon niet in de buurt van de vorige generaties. Je kunt alle apps gaan downloaden maar als het gewoon niet lukt (ondanks de camera en mijn slechte kennis van filmen in manual settings) zal ik voor O&N toch een andere camera (telefoon) moeten aanschaffen! Ik was eerst vanplan om naar Iphone XR heen te gaan.... tot ik een YouTube video zag waarbij je de reflecties zag (van werkelijk alles) ik weet dat het te maken heeft omdat het glas net iets tever van de camera af zit.

Ik twijfel als er wel eens telefoons zijn die dat wel aankan. Begrijp me niet verkeerd de kwaliteit van dr telefoons zijn gewoon prima! Maar in de loop van de jaren zullen ze toch wel beter worden.
Ik filmde met de Sony Xperia Z2 en die had het niet. Mis die telefoon kwa camera wel. Voor de rest was hij verouderd en dus niet al te best meer kwa snelheid en batterij duur.

Het is jammer maar ik ga mijn S10 toch maar weg doen voor de Samsung galaxy S9. Ik heb video's gezien die heel wat beter presteren dan de S10. De S10 is een prima camera voor overdag maar het komt gewoon niet in de buurt van de vorige generaties. Je kunt alle apps gaan downloaden maar als het gewoon niet lukt (ondanks de camera en mijn slechte kennis van filmen in manual settings) zal ik voor O&N toch een andere camera (telefoon) moeten aanschaffen! Ik was eerst vanplan om naar Iphone XR heen te gaan.... tot ik een YouTube video zag waarbij je de reflecties zag (van werkelijk alles) ik weet dat het te maken heeft omdat het glas net iets tever van de camera af zit.

Waarom ga je dan niet voor een (goedkopere) camera? desnoods een pocket camera. Die filmen vaak prima, ook doordat deze apparaten gemaakt zijn voor fotografie en eventueel videografie. Dan kun je toch je mooie s10 houden en heb je een goedkopere oplossing voor het filmen van je vuurwerk.

Canon powershot SX740HS bijvoorbeeld.

Natuurlijk moet je dan geen professionele pyroworld video's gaan verwachten maar voor de point en shoot videos die je wilt maken zal dit prima zijn denk ik.

Waarom ga je dan niet voor een (goedkopere) camera? desnoods een pocket camera. Die filmen vaak prima, ook doordat deze apparaten gemaakt zijn voor fotografie en eventueel videografie. Dan kun je toch je mooie s10 houden en heb je een goedkopere oplossing voor het filmen van je vuurwerk.

Canon powershot SX740HS bijvoorbeeld.

Natuurlijk moet je dan geen professionele pyroworld video's gaan verwachten maar voor de point en shoot videos die je wilt maken zal dit prima zijn denk ik.

Ik snap wat je bedoelt Yorick echter heb ik al mijn centen dat ik dat jaar kon uitgeven aan vuurwerk uitgegeven :p

Maar ik heb al een deal gemaakt met iemand en heb de S9 nu ook. Filmen / het maken van foto's in ligt zie je geen verschil maar in lowlight zien de foto's er toch iets beter uit dan op de s9. Maar bedankt voor je suggestie!

tip voor telefoon camerafilmers koop een gimbal van bijv: zhiyun gimbal smooth 4. Er gaat een wereld voor je open.

Ik heb al zoiets maar wat je met 2 handen kunt vasthouden en wat je ook op de statief kunt schroeven. Ik had hier zelf ook al naar gekeken maar ik kon nergens vinden waar je een externe microfoon op kunt plaatsen daarom ben ik hier niet voor gegaan.

Ik wil meer de camera app gaan gebruiken met filmen, ik zal ook wat CAT 1 spul gaan halen van de lidl om te testen. Heeft iemand nog tips voor de ISO en de sluitertijd/shutter?

ik zelf had de sluitertijd op automatisch gezet. leek wel wat te helpen zodat je hem niet meer zo erg zag met knetter.

Ik heb gisteren nog weer eens geprobeert met sterrenflikkers. 1 met de S9 en de andere met de S7

S9

S7

Dit heb ik gedaan zonder 3rd party apps en gewoon met de standaard camera. De kwaliteit heb ik wel iets kunnen verbeteren met beide om de contrast naar beneden te halen, Maar wat dan wel weer balen is dat de S7 en de S9 eerst op het vuurwerk moet klikken en dan de contrast naar beneden halen voor betere kwaliteit. Je kunt dit (denk ik) wel verhelpen om bij elke video die je maakt even op een lantaarnpaal richt en de instellingen goed maakt! De telefoons onthouden de instellingen niet! Als ik zo naar de S9 kijkt vind ik de kwaliteit toch minder hoor.. heel wat minder zelfs omdat de kleuren niet echt overheen komen dan met het echter werk. De S7 filmt het hoe het ook zal moeten zijn...

Ik vind dit heel jammer want daar koop je infeite een hele nieuwe telefoon voor... De S9 maakt daarin tegen wel weer realistischer video's en foto's in dagligt! Maar daar heb ik niet zo heel veel aan.

Vorig jaar niet echt in gefilmd met oud en nieuw, waar ik toch wel erg spijt van heb.
Daarom dit jaar proberen met mijn oude camera wat te filmen.
Om het geluid wat te verbeteren en gerichter op te kunnen nemen zoek ik een goedkope microfoon. Voor die paar uurtjes per jaar ga ik geen Rode kopen.

Kwam deze tegen, die relatief goede reviews heeft. Iemand ervaring hiermee?
Boya by-mm1

Als ik jou was zal ik gaan voor de Rode Videomicro. Je betaald hooguit 10 euro meer maar dan heb je zeker een goeie externe microfoon! Ik heb hem dit jaar zelf ook aangeschaft met behulp van Darksoul en zover ik de geluid heb gehoord van fonteinen dit jaar is het al goed bevallen! Ik heb zelf geen Boya by 1mm gebruikt dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik ben van plan om dit jaar te beginnen met het vastleggen van mijn oud&nieuw. Echter wil ik ook in de toekomst shows en demo’s bezoeken en deze filmen, het liefst in 4k, maar in ieder geval in 1080p60 Nu is mijn budget zo rond de 500 euro, maar dit kan ook iets meer worden als ik hier een duidelijk merkbaar kwaliteit verschil mee kan krijgen.

Na een tijd rond te zoeken op het internet ben ik de volgende modellen tegen gekomen;
- Panasonic Lumix DMC-LX15
- Sony rx100 iii
- Canon g7x ii
- sony hx99
- fujifilm x-t100

Ook zat ik te kijken naar de Canon g7x iii, deze trok mijn aandacht omdat dit 1 van de weinige point and shoot camera’s met een input voor een externe microfoon. Helaas kwam ik er later achter dat deze camera last heeft van autofocus problemen.

Wat zouden jullie mij kunnen aanraden als start camera.

Waarom heb je specifiek voor vuurwerkshows autofocus en 1080p60 nodig? 4k25/1080p25 is voldoende (aangezien ik niet verwacht dat je slomotion gaat gebruiken in een vuurwerkshow?).

Ook heb je voor vuurwerkshows geen autofocus nodig. Zet je diafragma rond de F4 a F4.5, zet de focus eenmalig op het vuurwerk. En al het vuurwerk blijft haarscherp in focus. (ook geen gevaar dat spontaan het vuurwerk out of focus gaat).

Qua budget zou ik meer naar een DSLR/Systeemcamera, zoals de GH4.

25 FPS, Sluitertijd op 1/50e en de ISO zo laag mogelijk proberen te houden (voorkomt ruis/kwaliteitsverlies).

Back
Bovenaan