Tiener klust met vuurwerk op slaapkamer

kwintos

VWC lid
ZEVENHUIZEN - De politie heeft woensdag op de slaapkamer van een 14-jarige jongen in het Groningse Zevenhuizen meerdere zelfgemaakte vuurwerkbommen in beslag genomen. De politie was de knutselaar op het spoor gekomen nadat hij een filmpje op Youtube had geplaatst, zo meldde de politie.
Op de slaapkamer vond de politie onder andere met kruit gevulde buizen, kokers en een balpen. Ook werden 111 vlinderbommen, 129 pijltjes en andere soorten vuurwerk in beslag genomen. De jongen had zijn werkplaats ook in een schuurtje naast het huis. Volgens de politie dacht zijn moeder dat hij daar alleen maar met onschuldige sterretjes speelde. De officier van justitie bepaalt wat er met de jongen gebeurt. In het kader van een preventiecampagne zoekt de politie op Youtube actief naar vuurwerkvideo's.

Tis iig gewoon een l*lletje ;)
Wat leren ze die kinders tegenwoordig bij Scheikunde, natuurkunde en techniek? ^^

(Helemaal) niks over vuurwerk en explosieven in ieder geval. Dit mag ook helemaal niet ivm de ARBO-wet. In het hoger onderwijs is dit denk ik wel het geval.

Dat zeg ik, Gamma! Nee, ouders moeten wat meer opletten maar minder opzichtig en gewoon ingrijpen! Ook moet dat bij andere jongens gebeuren, want vaak doen ze dit om "stoer" te doen bij hun vrienden of de mensen in de "hogere rangen" op school.

Bij scheikunde? Daar gaan we sterretjes maken! Dus dat is ook vuurwerk.

Dan heb je wel een leuke scheikunde leraar! Wij kregen alleen les hoe je pure alcohol kon maken, misschien dat dat er voor zorgt dat die kinderen van die gare ideeën krijgen! Het enige experiment wat ik hoogstens deed met vuurwerk is maarliefst 2 Knalerwten tegelijk gooien!

Een kwestie van eigen huis en puin....:wink:

leuk gezegt, als je ermee begint zal je ook de eventuele risico's ervan moeten ervaren. DMV gepakt te worden, een stuk hand eraf etc.
Spijtig maar het is zijn eigen schuld dat hij zo dom was om zo'n filmpje te posten op JouwBuis.

leuk gezegt, als je ermee begint zal je ook de eventuele risico's ervan moeten ervaren. DMV gepakt te worden, een stuk hand eraf etc.
Spijtig maar het is zijn eigen schuld dat hij zo dom was om zo'n filmpje te posten op JouwBuis.

Ik denk dat het voor de betreffende kerel het allemaal goed is, zo het nu gelopen is.
Hij zal het nu misschien niet begrijpen, maar als hij ouder wordt zal het wel begrijpen en beseffen hoeveel mazzel gehad heeft.

Ik denk dat het voor de betreffende kerel het allemaal goed is, zo het nu gelopen is.
Hij zal het nu misschien niet begrijpen, maar als hij ouder wordt zal het wel begrijpen en beseffen hoeveel mazzel gehad heeft.

Vroeger wist ik alles beter knutselen hier en daar hahaha.
Als ik nu terug kijk na die tijd met de info die ik nu had.
Wat ben ik blij nu dat alles altijd gelukkig goed was verlopen.:D

Back
Bovenaan