Thunderking Jumbo Box XL

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Artikelnummer: 75
Artikelnaam: THUNDERKING JUMBO BOX XL
Bruto Gewicht: ...
Netto Kruitgewicht:...
Aantal Schoten: ...
Effectomschrijving: 36 Thunderkings in een doos, nu met nieuwe effecten! Elke Thunderking is geladen met 2 knallen. (Telt niet mee voor gratis vuurwerk)
Tube diameter: ...
Kartoninhoud: 12/36
Tijdsduur: ...
Stijghoogte: ...
Adviesprijs: €39,99
Voorverkoopprijs: €24,99
O.a. te koop bij: Rubro.nl

75_thunderking_jumbo_box_rubro-kopi%C3%ABren.jpg

Wij danken Rubro Vuurwerk voor de informatie.
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en bronvermelding.

Ik ben echt benieuwd naar die dubbele 'knallen', las het ergens anders ook al. Wordt toch wss dit soort dingen wat extra inslaan gezien ze dit gat in de wet waarschijnlijk naar 1 jaar gaan dichten.

Ben ook benieuwd wat het gaat worden. Maar ben hoe dan ook blij dat ik ze gewoon kan stoken met de kids, die zullen allang blij zijn dat ze er weer zijn.

Mooi dat er dit jaar blijkbaar goede alternatieven voor de singelshot komen.

Snappen doe ik het eigenlijk niet. Het was toch de BPN zelf die de drijvende kracht achter het singelshot verbod was? Nu zijn er wat mogelijkheden in de huidige wetgeving gevonden en komen de BPN leden met soort gelijkelijke artikelen als de shock/thunderging, alleen in een iets ander vorm. Die logica volg ik niet. Waarom zouden de oude thunderkings zich wel lenen voor misbruik, maar deze nieuwe niet? Dat was toch de belangrijkste reden, misbruik?

Mooi dat er dit jaar blijkbaar goede alternatieven voor de singelshot komen.

Snappen doe ik het eigenlijk niet. Het was toch de BPN zelf die de drijvende kracht achter het singelshot verbod was? Nu zijn er wat mogelijkheden in de huidige wetgeving gevonden en komen de BPN leden met soort gelijkelijke artikelen als de shock/thunderging, alleen in een iets ander vorm. Die logica volg ik niet. Waarom zouden de oude thunderkings zich wel lenen voor misbruik, maar deze nieuwe niet? Dat was toch de belangrijkste reden, misbruik?

Volgens mij dacht de branche met een vrijwillige ban op kleine singleshots verdere beperkingen te voorkomen. Nou, we hebben gezien wat voor misvatting dat bleek te zijn. Grote singleshots, pijlen alle knalvuurwerk (en als het aan de politie ligt ook nog fonteinen, grondbloemen etc.) ben je al kwijt. De jongeren en kinderen met vaders komen niet meer in de winkel als er alleen maar cakeboxen en compounds worden verkocht. Dus ja, wil je klanten houden die met een beperkt budget veel voor weinig willen hebben dan moet je wel wat aan te bieden hebben: deze nieuwe singleshots dus. Bovendien maakt het toch geen zak meer uit, het verbod op alle consumentenvuurwerk is een kwestie van hooguit nog twee jaarwisselingen. Dus pakken wat je pakken kan, toch?

Het is pakken wat we pakken kunnen, en ik geef ze geen ongelijk. Veel importeurs proberen naar Duitsland uit te wijken. Maar de vuurwerkdealers, en ik denk ook een deel van het personeel van de importeurs zullen op zoek moeten naar iets anders. Daarom snap ik wel dat ze zoveel mogelijk er uit proberen te halen.
Geef ze is ongelijk?

De overheid steekt de burgers in de rug met leugens en onwil om echte problemen aan te pakken.
Dat is gewoon zo, we weten allemaal dat Nederlands knalvuurwerk niks kan vernielen.
We weten allemaal dat je met nitraten mensen niet kan beschieten, maar met singleshots wel (die nitraten vervangen omdat nitraten verboden zijn.) En ook weten we dat het gebrek aan handhaving, en het gebrek aan rechtvaardigheidsgevoel bij de overheid er voor zorgen dat ze legaal vuurwerk verbieden om de burger een schijnveiligheidsgevoel aan te praten. Lomp gedrag met verboden vuurwerk pak je niet aan door legaal vuurwerk te verbieden. Ook dat weten we.

Ik denk veel na, en soms denk ik: wat geeft de overheid het recht om vuurwerk te verbieden? In de openbare ruimte tot daar aan toe, maar waarom zou je op je privéterrein niet mogen doen wat je wil?
We doen niks fout, we doen niemand pijn, we genieten alleen van het moois wat wij vuurwerk noemen.
Je moet wel saddistisch zijn om dat af te pakken van de mensen, op doortrapte wijzen.
Het ergste is dat dit waarschijnlijk niet aan die politici knaagt, omdat ze de waarheid toch niet willen weten.

• Like
Waarderingen: Kees
Afgelopen jaar toch wel spijt gehad dat ik niet groots heb ingeslagen. Dit jaar maar dan. Mooie maas in de wet is dit.

Wat is er nou daadwerkelijk anders dan? Elke single shot had toch al 2 knallen? 1 bij het lanceren en 1 als effect?
Of komen er nu 2 bombettes uit? Want een dubbele break is niet toegestaan.

Zijn aardig wat omlabelingen in omloop. Maar inderdaad prachtige dingetjes. De mooie knetter maakt het echt compleet.

Volgend jaar is dit ook niet meer te krijgen. Het grappige is dat ik normaal nooit thunderkings kocht en nu omdat alles er uit gaat kocht ik 2 pakken van alles.

Net 3 doosjes van gekocht, goede crackling mine met felle knallen

Al vind ik de Valk double thunderkings doffere knallen hebben, ik dacht dat deze thunderkings hetzelfde waren..

Er zat ook een label van een cake als tussenstuk in de doos volgens mij :D
20221230_112832.jpg

Back
Bovenaan