Tervuren 30-4-2010

Rembo

VWC lid
Een tijd geleden ben ik geïnformeerd over een vuurwerk (pyromusical) bij het Koninklijk museum voor Midden Afrika bij Tervuren. Nou hoor ik hier al een tijd vrij weinig over, het staat echter nog wel op de agenda van het museum op internet:
http://www.africamuseum.be/agenda/100yearsRMCA_30apr10
Zijn er mensen die meer weten over deze show?

Het bericht is als volgt:

Naar aanleiding van de 100ste verjaardag van het museumgebouw organiseren het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika en de gemeente Tervuren samen een groot feest.

Op het programma staan ondermeer muzikale optredens op de markt, vuurkunstenaars in het park, vuurwerk aan het museum en een boeiende fototentoonstelling "100 jaar museum in 100 foto’s" in het park van Tervuren.

Programma:
- 18.00 uur: Markt van Tervuren: start volkse barbecue (deelname: € 10 p.p.), kinderanimatie en Congolese muziekanimaties
- 20.15 uur: Markt van Tervuren: plechtig onthullen van het eerste tentoonstellingspaneel
- 20.30 uur: vertrek van een Congolese fanfare met het publiek langs het tentoonstellingsparcours naar het Museum
- 21.15 uur: vuurkunstenaars aan het werk langs de vijver en optreden Congolese fanfare
- 21.45 uur: eerste waarschuwingsschoten
- 22.00 uur: start vuurwerk aan het museum (parkzijde)

- 22.15 uur: einde

tervuren.jpg

100jaarKMMA.jpg

Voor de mensen die geen zin hebben in Koninginnedag, dan is dit een leuke uitstap lijkt mij! Het is zowizo een schitterende locatie voor een vuurwerk.

Groeten
Rembo

Ik heb het sterke vermoeden dat dit ook een hele grote show gaat worden.
Vraag is: wie gaat het schieten en wat?

100 jaar museumgebouw Tervuren (30/04/2010)

Op 30 april 1910 werd het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika plechtig ingehuldigd door koning Albert I. N.a.v. de 100ste verjaardag van het museumgebouw worden de gemeente Tervuren en het museum met elkaar verbonden door een boeiende fototentoonstelling in het park. Aansluitend hierop organiseert de Koninklijke Heemkundige Kring een tentoonstelling in het Hof van Melijn waarbij het met talrijke foto’s, plannen,... de sfeer van Tervuren in de jaren 1910 terugroept.

De officiële start van de festiviteiten wordt gegeven op vrijdag 30 april op het marktplein van Tervuren waar je vanaf 18u terecht kan voor een hapje en een drankje en kan genieten van Congolese muziekanimaties. Er wordt ook kinderanimatie (springkasteel, grime, …) voorzien.

Omstreeks 20u zullen de burgemeester en de directeur van het museum het eerste bord van de tentoonstelling ‘100 jaar museum in honderd foto’s’ onthullen waarna er onder de vrolijke deunen van een Congolese fanfare richting het museum getrokken wordt. In afwachting van het moment suprême zorgen heel wat vuurkunstenaars in het park voor de perfecte opwarming.

En om 22u is het dan zover: het museumgebouw wordt in al zijn architecturale pracht in de kijker geplaatst door een feeëriek vuurwerkspektakel: een pyromusical. De combinatie van het gebouw, de prachtige tuinen, een klank- en lichtspel en een indrukwekkend vuurkunstwerk zorgt voor een spectaculair visueel geheel.

http://www.tervuren.be/events.aspx?EventID=3449

Inmiddels een klein beetje meer info gekregen. Ik kan nu bevestigen dat het vuurwerk door Hendrickx geschoten zal worden. :) Ik zal er zeker bij zijn!

Oh la la mn 4000e post :D

danku jack!
en gefeliciteerd met je 4000e post.
weet je ook tot welk calieber ze in de show gebruiken en hoelang de show gaat duren?
als het even kan ga ik hier ook na toe.
beter dan dat slappe showtje opn de hoek met konninginnen dag:D

Zoals ik van Hendrickx gewend ben zal het kaliber zo rond de 6\8 inch liggen.. de omvang van deze show kan je er gerust op zijn dat het kaliber hoog zal zijn.. Maar ik kan het daar naast ook niet vaak genoeg zeggen: Het kaliber bepaald niet de kwaliteit van de show :)

Ik heb het volgende vernomen via betrouwbare bronnen:

De show in Tervuren op 31-04-2010 wordt niet door Hendrickx Fireworks geschoten. Wel is de show geschreven én wordt de show geschoten door de mensen die voorheen instonden voor Hendrickx Fireworks.

Ook heb ik gehoord dat de show volledig is opgebouwd met Italiaanse producten van Panzera. Naar mijn verwachting wordt dit een geweldige show die niet gemist mag worden!

Groeten:bye:

hmm klinkt lekker!
idd het caliber is niet het belangerijkste van een show!
maar een paar dikke shells er tussen is nooit mis!
ik ben benieuwd en zal er alles aan doen om er bij te zijn!
@jack and the only one....
sccs met jullie gesprek:D whaha zal wel allemaal goed komen!

Klopt, er loopt daar een ZZPer rond die onlangs lekker heeft lopen shoppen in Italië. Dus met die producten zit het wel goed.

Barbecue en vuurwerk voor 100 jaar Africamuseum

Tervuren - Het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika bestaat 100 jaar en dat wordt dit weekend gevierd in Tervuren. Vrijdag met een Congolese fanfare, een barbecue én vuurwerk. Zondag met gratis toegang. Later dit jaar begint de renovatie van het museum.

In 1910 ging in Tervuren het 'Musée du Congo belge' open. Naar aanleiding van de 100ste verjaardag van het museumgebouw organiseren het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika en de gemeente Tervuren samen een groot feest.

Dat begint vrijdag om 18 uur met een barbecue, kinderanimatie en Congolese muziek op de Markt van Tervuren. Daarna trekt een Congolese fanfare langs de openluchttentoonstelling 100 jaar museum in 100 foto's. Later op de avond zijn er vuurkunstenaars langs de vijvers van het park en is er vuurwerk.

Om te bekomen van het feest is het museum gesloten op zaterdag 1 mei. Zondag opent het museum dan gratis de deuren en zijn er allerlei activiteiten zoals een live performance van graffitikunstenaar HMI.

Renovatie
Naar aanleiding van het eeuwfeest krijgt het museum de komende jaren ook een serieuze opsmukbeurt. Een team rond architect Stéphane Beel studeert al drie jaar op een grondige renovatie die eind dit jaar van start moet gaat.

De werken zullen in totaal zo'n drie jaar in beslag nemen. Er komt een nieuw onthaalpaviljoen en de permanente tentoonstelling wordt aangepakt.

"We willen uitgroeien tot een centrum voor dialoog en culturele uitwisseling," zegt directeur Guido Gryseels in De Standaard. "Toch zal het museum doordrongen blijven van de koloniale symboliek. We willen dat ook tonen. Je moet je verleden niet ontkennen, maar het op een juiste manier naar waarde schatten."

Omwille van de renovatie zal het museum In 2012 en 2013 gesloten zijn. Tijdelijke tentoonstellingen zullen dan onderdak krijgen in het Paleis voor Schone Kunsten.

en zijn er freaks die hier vanavond nog na toe gaan?
ik ga in iig wel met 7 man waarvan 3 forum actief.
zeer gezellig. de camera gaat mee:D

Zo net terug.. en wat een show zeg.. :shocked:

Erg mooie combinaties van hoog en laag
Geweldige kwaliteit aan vuurwerk:D:cool:
Timing klopte precies
schitterende lokatie
Berg aan singleshots waar erg leuke combinaties mee gemaakt werden

Voor mij was he plaatje compleet. Ik heb er van genoten!! heerlijk.. morgen mijn foto's proberen te verwerken..

groeten

ik ben ook net terug,
en het zelfde verhaal! wat een schitterende show!
vooral de kleuren combinaties waren prachtig.
heb zelf nog nooit zoon mooi geel met blauwe kleuren gezien als in deze show.
helaas hadden we problemen met de camera dus hoop ik dat jack mooie film materiaal heeft geschoten.

al met al wat een mooie perfect getimede show op een prachtige locatie!

ook namens mij de groeten:D

zo, ook nét terug. Het was een prachtige show! Prachtig mooi materiaal van Panzera voorbij zien komen. Hier alvast een prachtige plaat van Gerdo:

IMG_9966c.jpg

ook ontzettend veel mazzel gehad met de wind. die vandaag wat draaierig boven Tervuren was. maar tijdens de show viel het gelukkig 100% mee!

klopt jack ik keek rond de klok van 9uur na de wind en die was toen idd gedraait naar het publiek!
maar tijdens de show was de wind perfect gedraait.
stond je trouwens bij de mannen van venglabeek?

edit aan de foto zie ik dat je een beetje achter in stond. dus heb me antwoord al:D

maar wat vond jij er van als pro???

wij proberen áltijd zo ver mogelijk naar achteren te staan bij dit soort locaties.. immers.. als ik pal voor de vijver hád gestaan had ik t er niet op gekregen allemaal in 1x.. nu wel. Maar we konden niet ver genoeg naar achteren.. Dan maar fotos van uit een schuiner perspectief.. en die zijn ook niet verkeerd.

Back
Bovenaan