Terugblik op afgelopen jaar

pyroboy

VWC lid
We nemen ons altijd voor om het nieuwe jaar weer fantastisch te beginnen, maar als het jaar voorbij is denk ik wel eens terug hoe het afgelopen jaar is verlopen. wat had ik beter kunnen doen en wat zal ik zeker niet meer doen.

Nu is onze vraag aan jullie, hoe was jullie afgelopen jaar en wat hoop je in het nieuwe jaar niet meer mee te maken wat je in het afgelopen jaar heb meegemaakt.

Pas een deel van het hele verhaal, maar toch wou ik hem alvast met iedereen delen:

Foto's: RFGFireworks en 112Haastrecht

Het was rond half 12 in de avond toen ineens de pieper (Voor diegenen die t nog niet wisten, ik ben een 112 fotograaf, dus ik fotografeer meldingen waarbij de brandweer/politie en/of traumahelikopter word ingezet). Er zou een voertuigbrand zijn aan de Dammaspolderpad in Gouda. Een straat die op ongeveer 8 minuten fietsen lag van waar ik woonde. Spullen pakken en met alle kracht die ik had erop af gefietst. Waar ik net voor de brandweer dan ook ter plaatse was. (Domme fout van me was dat ik eerst wou filmen, dus echte goede brand-foto's niet heb, maar voorruit). Ter plaatse bleek er een bestelbusje te branden, waarbij tevens, zo leek het althans, vuurwerk ook ontplofde. De brandweer schaalde ook snel op naar middelbrand, al kwam uiteindelijk de 2de tankautospuit (basisvoertuig van de brandweer dus) niet ter plaatse. De brand was zeer heftig en net voor een woning maar ook weer heel snel geblust, met de nodige rookontwikkeling tot gevolg. Al snel zette de politie alles ruimschoots af, maar gelukkig was er nog meer dan genoeg te zien. De tijd ondertussen vorderde en rond 12 uur wenstte we elkaar allemaal gelukkig nieuwjaar. De eerste pijl schoot pas n minuut later in de lucht. Omdat ik me erg ongemakkelijk ging voelen besloot ik kwart over 12, ook al was de melding nog niet klaar, na huis te gaan. Onderweg geprobeerd het vuurwerk te fotograferen wat werd afgestoken, wat redelijk gemakkelijk ging, tijdens fietsen gewoon shooten maar. Na ongeveer 15 minuten kwam ik dan thuis. Waar ik al mijn pa bezig zag met afsteken. Ik was eigenlijk best wel teleurgesteld dat ze niet even wachtte, maar goed, al snel was die teleurstelling verdwenen. Ik regelde met m'n pa dat hij ging afsteken en ik ging filmen. Zoals we elk jaar deden. En langzamerhand kwamen mensen uit de omgeving ook kijken. Een half uur nadat de eerste cake was afgestoken sinds ik er was, stond de hele straat achter mij vol met mensen, tientallen zeker. En allemaal waren heel blij om te kijken. Ze dachten echter dat t voorbij was, maar dit bleek niet zo te zijn, want er was nog wat over, de mooiste cake EVER, die ene Zena Zwarte Cross box had ik nog als finale bewaard, althans laten bewaren. Met nog wat kleinere cakes om rustig te worden. Man wat waren die cakes geweldig. Al snel was het echter voorbij en rond 10 over 1 ging iedereen weer na huis toe. Een staande ovatie natuurlijk. En veel complimentjes. Om daarna nog even rustig rond te fietsen door Gouda heen, waar ik iemand anders ook behoorlijk grote cakes zag afsteken. Rond 2 uur kwam ik uiteindelijk thuis om weer te gaan slapen. Wat redelijk snel lukte. De volgende dag gingen we na m'n oma's toe. En toen was alles alweer voorbij.

Mijn collectie toen:

Vuurwerk-2014-Collectie-5-800x533.jpg

Foto vanaf de fiets uit m'n hand genomen na de melding :P

Vuurwerk-2014-Oud-Nieuw-89.jpg
Vuurwerk-2014-Oud-Nieuw-113.jpg

Die Zena zwarte cross box had echt n aparte verpakking xD HOOP zo dat die terugkomt.

Mijn kat die t vuurwerk "beschermd" (Officieel hield ik n aansteeklont vast zodat dit zo lijkt xD)

Vuurwerk-2014-34.jpg

Vuurwerk-2014-Producten-47.jpg

De melding:
14-12-31-Prio-1-MB-Wegvervoer-Dammaspolderpad-Gouda-41.jpg
14-12-31-Prio-1-MB-Wegvervoer-Dammaspolderpad-Gouda-1.jpg

Geweldig! Ga ik dit jaar niet meer overheen.

Overdag in Belgie gestookt. In een bos ergens voor de pakkans. Had binnen 2 minuten een boswachter op mijn dak. Maar die vond het gewoon wel prima tot mijn grote verbazing! Ach, die beesten hebben al genoeg knallen gehoord joh! Dat is nog eens een reactie naar mijn hart, tenminste en niet zo'n linkse boomknuffelaar. Prachtig om te horen! Ben daar tot halverwege in de middag geweest. Daarna even rust genomen. Vervolgens na 18.00 uur 80% al weggeschoten wat natuurlijk veel te gek was. Wel de mooiste cakes voor 0.00 uur bewaard. Ik was 0.20 uur al klaar en ben toen maar gaan slapen. En nieuwjaarsdag nog wat geschoten op de nieuwjaarsreceptie van onze familie. Dat hoort er ook bij.

Al met al was het zeer geslaagd! :D

Back
Bovenaan