Teken deze vuurwerk petitie

BlackOps

VWC lid
Hallo beste mensen!*

Wat vind jij nou van De Nederlandse wetgeving qua vuurwerk? Niet echt veel aan he...? Ik vind dat daar verandering in moet komen!*

Ik vind samen met velen anderen dat NL de Belgische vuurwerk wetgeving in moet voeren.*

Daar voor heb ik een petitie opgestart! Bij de 500.000 stemmen ga ik naar de 2de kamer maar ik heb ook jullie stem nodig!*

Dus teken de petitie op de volgende website*

http://www.ipetitions.com/petition/pyrodutchclub/

Wat vind jij nou van De Nederlandse wetgeving qua vuurwerk? Niet echt veel aan he...? Ik vind dat daar verandering in moet komen!*

Ik ben het hier niet helemaal mee eens, het vuurwerk is goed, zeer goed zelfs.
Alleen missen we gewoon veel kwa knalwerk. Maar buiten dat vind ik dat we weinig te klagen hebben.

Waarvoor stem ik precies als ik de petitie teken?

Beetje vaag allemaal.
Trouwens, zo slecht is het NL vuurwerk niet. Een verhoging van 15 naar 20 gram per tube zou mooi zijn. Voor de rest valt het mee, behalve dan die hoge prijzen door de regels.
En harder knalvuurwerk ben ik niet voor, het lijkt me niks als iedereen met nitraten rondloopt. Allemaal leuk en aardig voor ons, maar veel gasten gaan er gewoon niet normaal mee om. Het aantal ongelukken gaat ook omhoog etc.

Als jij de wetgeving wilt van België stem ik nee. Aangezien het sier op veel punten te wensen over laat. Aangezien er nog weinig goeie 500 grammers te vinden zijn.
Betreffende kruitgewicht in andere stukken zoals pijlen en fonteinen stem ik ja. Knallers lijkt me niet verstandig om dit zo maar los te laten. Aangezien er veel mensen die dingen gebruiken of gebruikt hebben op een manier die niet correct is.

Nauwelijks ter zake doende, aangezien de EU wetgeving van kracht wordt, en België misschien de flash knallers gaat verbieden. De petitie wordt ingehaald door de actualiteit.

Wauw heb nog nooit zoveel zeurs bij elkaar gezien :)

Verwijder dit topic maar. Mensen op AVP doen Teminste normaal

Als jij de wetgeving wilt van België stem ik nee. Aangezien het sier op veel punten te wensen over laat. Aangezien er nog weinig goeie 500 grammers te vinden zijn.
Betreffende kruitgewicht in andere stukken zoals pijlen en fonteinen stem ik ja. Knallers lijkt me niet verstandig om dit zo maar los te laten. Aangezien er veel mensen die dingen gebruiken of gebruikt hebben op een manier die niet correct is.

Tjonge, we hebben het hier over de wetgeving. Niet over hoe een cake moet uitzien, presteren enz.
Of staat er dan in de wet dat er een slechte 500 grams cake op de markt moet worden gebracht?? :bonk:

Verdedig je standpunt en geef aan waarom we die petitie moeten tekenen.
Er worden goede argumenten gegeven waarom deze petitie weinig zal toevoegen, maar dat komt omdat er nu onwijs veel onduidelijkheid is. Een petitie teken je niet na 4 regels uitleg, daar moet een verhaal achter zitten waar men dan achter staat.

Dus kom op, als je zo makkelijk opgeeft, dan moet je niet aan zo'n petitie beginnen. :wink: Geef een uiteenzetting wat we met de petitie kunnen bereiken met oog op de actuele situatie, maar ook met de komende veranderingen al in het achterhoofd.

:bye:

Back Opps
Ik kan je aanraden om eerst je eerst eens flink te gaan orienteren, wat er zowel in Belgie als in Nederland te krijgen is.
Want in het wilde wegblaten! kom je nergens mee!
Ik zou van jou kant wel eens wat argumenten willen zien!
Een beetje met een kinderachtig antwoord te komen van een 5 jarige kleuter die geen snoepje krijgt van z'n moeder!(bij avp reageren ze wel normaal) zit al helemaal niemand op te wachten......en jij wil dan die petitie gaan overhandigen aan de tweede kamer...ik zie dat al helemaal voor me haha.

Zoals ik al zei: kom eens met goede argumenten!
Ik geef je 1 tip...zet die nitraten bril wel ff af!

Wow..

Hier reageren mensen tenminste onderbouwt waarom ze dit niet of wel steunen.. Dat doen ze bij AVP dan weer niet! En dat zou jij ook eens moeten doen. Verder.. zoals men hier al een paar keer gezegd heeft: Verdiep je eens wat in de materie voordat je van alles gaat lopen gillen wat kant , noch wal slaat.

Ja, de CE wetgeving komt er nu rap aan.. en waarschijnlijk wordt het in België op een bepaald aantal zaken ook strenger. Dit is echter nog niet zeker. Wat wél zeker is, is dat je in België binnenkort ook 500 grammers kunt kopen.

Ik steun het dus ook niet, omdat ook ik weet hoe het in elkaar steekt. Als je dan toch een petitie wil maken. Maak dan liever een petitie die bepaalde zaken voor vuurwerk bedrijven makkelijker of eenvoudiger maken.. Zaols de belachelijk omslachtig lange termijn ( 14 weken) om een vuurwerkshow saan te vragen qua vergunning bij de provincie. Of maak een petitie die zegt dat de veiligheidsafstanden voor vuurwerkshows omlaag gaan. Naar het gemiddelde wat in Europa gang baar is... Kijk dán heb je iets waar ik je wel in zal willen steunen. Het is maar een idee...

Wat betreft de wetgeving in belgie, niet echt heel aantrekkelijk! Zoiezo mag je in Belgie géén knalvuurwerk zelf kopen. Dus dan doel je blijkbaar op het siergedeelte.. Kwa sier is Nederland zich maar aan het ontwikkelen dan belgie. Oké, het is goedkoper. Meer gram per tube. Er zijn misschien wel pijlen met meer gram kruit, maar uiteindelijk vind ik bepaalde nederlandse pijlenpakketten van betere kwaliteit!

En je bericht van 'Verwijder maar, op AVP doen ze tenminste wel normaal' vind ik al een beetje raar. Denk niet dat je veel stemmen krijgt, tenminste niet van de echte freaks.

Verwacht zoals meerdere mensen zeggen eerst wel eens argumenten etc.

Om te zeggen: Neem de belgische wetgeving, vind ik onzin. Als je zei dat in Nederland ze het wat meer moeten versoepelen, dan kan ik het me voorstellen. Plus dat je het goed moet beargumenteren.

Ik en met mij vele anderen wachten nog steeds met smart op text en uitleg betreft de petitie van het lid BlackOps. Graag zie ik mensen die als ze eerst A zeggen ook een vervolg daarop geven met B.
Dus vol verwachting klopt mijn hart :rolleyes:

Back
Bovenaan