Te vroeg gepiekt?

Nee, absoluut niet te vroeg gepiekt. Black Friday acties vallen (hier) tegen, nieuw spul is onberekenbaarder qua kwaliteit dan ooit tevoren... Vorige jaren was november nog wel een leuke actiemaand, maar das ook vvt. Meeste voor zomer bestellen, en dan met name oude voorraad, blijft het devies.
Hier dezelfde ervaring. De laatste weken hebben acties mij niet over de streep getrokken. Nu was dat ook niet persé nodig. Volgend jaar wacht ik dus ook niet op late acties in het jaar. Oude restvoorraden kopen blijft dan toch het meest voordelig, helemaal omdat dit al in de bunkers aanwezig is.

Hier dezelfde ervaring. De laatste weken hebben acties mij niet over de streep getrokken. Nu was dat ook niet persé nodig. Volgend jaar wacht ik dus ook niet op late acties in het jaar. Oude restvoorraden kopen blijft dan toch het meest voordelig, helemaal omdat dit al in de bunkers aanwezig is.
En je weet hoe nieuwe producten presteren dus ‘eerste’ keus op die batch die nog op voorraad ligt 😬

Ja dat dacht ik ook in maart bij Breda met de 1.2 Extreme die dan een week of 2 geleden ineens vervangen wordt voor de nieuwe 1.2" showdown... ofwel ik heb geannuleerd.
Dat is inderdaad wel een uitzonderlijke situatie. Die hebben ze dus in de shop aangeboden op basis van een importeur die zegt "ja hoor, kunnen we straks gewoon leveren".

Kan zelf natuurlijk niet achterblijven om op deze vraag te antwoorden;)

Volgens mij had ik mn eerste bestelling al begin januari gedaan omdat dat dozen waren die op mn wishlist stonden voor dit jaar (screaming vulture en de splitting rainbow). In februari de immortal gold en de breakout voor allebei 100euro per stuk besteld. Ook beide op mn wishlist.

Nu begin september is mn lijstje bijna rond en zoek ik nog wat cakes, paar prutteldoosjes voor in de vooravond en kleine 50/75s boxen 25+mm.

Op deze manier ben je toch een beetje het hele jaar door bezig met je hobby.
Vind het wel dikke prima zo en blijft het nog een beetje betaalbaar 😎
Voor mij is het uiteindelijk gegaan volgens plan. Idd in september een aantal riakeo cakes kunnen scoren, de thermal jewels en dragons glow.
Maandje later in Breda nog een crackle king en een aantal 30mm potten.

Met BF niets gehaald. Ben eigenlijk al helemaal klaar met bestellen.

Helemaal tevreden, gaan we volgend jaar weer zo doen.

Wanneer is ongeveer het freak seizoen
Dat verschilt sterk per winkel. Dit jaar was de eerste bijvoorbeeld op 2 januari open en door het jaar heen volgen er meer. Het beste advies dat ik kan geven is om het forum in de gaten te houden. Je kunt hier ook wel terugvinden wanneer je favoriete winkels dit jaar open gegaan zijn en dan is de kans groot dat het komend jaar in dezelfde periode is.

Dat verschilt sterk per winkel. Dit jaar was de eerste bijvoorbeeld op 2 januari open en door het jaar heen volgen er meer. Het beste advies dat ik kan geven is om het forum in de gaten te houden. Je kunt hier ook wel terugvinden wanneer je favoriete winkels dit jaar open gegaan zijn en dan is de kans groot dat het komend jaar in dezelfde periode is.
Zijn er echt freak winkels omgeving Flevoland? Amersfoort?

Zijn er echt freak winkels omgeving Flevoland? Amersfoort?
Zeker, ik kom niet uit die regio maar je hebt bijvoorbeeld Vathorst in Amersfoort: https://forum.vuurwerkcrew.nl/threads/freakactie-2024-vuurwerk-vathorst-amersfoort.51931/

Kijk anders eens naar de lijst met winkels die hier een freak topic hebben:

Begin dit jaar paar potjes besteld die nog in de bunker lagen.
Net na de zomer nog een paar potjes die ik graag wilde. Daarmee was het ook wel klaar.

Gelet op wat ik nu voorbij zie komen waarvan men durft te beweren 'aanbieding' absoluut geen spijt van deze manier.

Langzamerhand dooft de hobby wel uit. Het is het mij qua prijzen allemaal niet meer waard. Vooral omdat je nooit garantie hebt dat een item ook echt zo maximaal presteerd als een jaar eerder.

Ben ik het wel mee eens, de meeste prijzen na de zomer leg ik er niet voor neer (compounds/cakes) zonder flinke actie. Onduidelijkheid van nieuwe productie is ook altijd een ding.
Daarnaast begint aantal winkeliers dramatisch te slinken hier, en er is er maar eentje (vw outlet) met degelijke prijzen (voor de zomer). Beetje ding waardoor de supermarkten hier ook het duurst zijn; marktspreiding/concurrentie(gebrek) door lagere bevolkingsdichtheid. Toch weet ik het nog wel bij elkaar te scharrelen, maar wordt wel duidelijk minder.

Ben ik het wel mee eens, de meeste prijzen na de zomer leg ik er niet voor neer (compounds/cakes) zonder flinke actie. Onduidelijkheid van nieuwe productie is ook altijd een ding.
Daarnaast begint aantal winkeliers dramatisch te slinken hier, en er is er maar eentje (vw outlet) met degelijke prijzen (voor de zomer). Beetje ding waardoor de supermarkten hier ook het duurst zijn; marktspreiding/concurrentie(gebrek) door lagere bevolkingsdichtheid. Toch weet ik het nog wel bij elkaar te scharrelen, maar wordt wel duidelijk minder.
De supermarkt ketens hebben toch gewoon vaste prijzen?

Nooit geweten joh.. Het is dus net als vuurwerk. Freakprijzen zoeken ;)

Best gek want die supermarktketens hebben toch gewoon een app waar prijzen in staan.. zijn die dan regiogebonden ofzo? haha

Niet echt freakwinkels op het programma staan dit jaar. Bij een aantal lokale winkels wat bewezen toppers kunnen scoren van CR. Een paar bestellingen te vroeg gedaan waardoor ik wat gratis 20% ben misgelopen helaas. De grootste slag geslagen met de openingsactie van Broekhoff.

Ik heb niet echt een vast budget. Vanaf juli/augustus af en toe een bestelling als er een goede deal te scoren is. Elk jaar toch maar pakken wat je pakken kan voor een goede prijs!

Te lang gepiekt, gisteren nog overstag gegaan voor een verlate Six Box. Deals bij CR en waren prima en verder viel het redelijk tegen en was het niet wat ik verwacht had (beter ook maar!) Maar ik heb besloten dat het nu echt klaar is (onder lichte dwang, dat dan wel weer). Budget heeft een vorm aangenomen welke ik niemand vertel 🤡 maar samen met de kids gaan we heerlijk stoken en een paar mooie dagen beleven! Het reddingsplan om herhaling te voorkomen is reeds gemaakt 🥹 het lange wachten is begonnen!

Back
Bovenaan