Taiwanezen laten vuurwerk ontploffen op eigen lichaam

moontan

VWC lid

In China en Taiwan viert men momenteel de jaarovergang. Net als bij ons gaat dat gepaard met veel vuurwerk. Maar in Taiwan houden ze er wel een, door westerse ogen bekeken, bizar ritueel op na: de bommetjes worden niet hoog in de lucht geschoten, maar tegen iemands lichaam. Zo zouden de boze geesten worden verdreven. (ruwe beelden van Reuters - 09/02/09)

Op deze plaats staat een flash die video aanbiedt. Hieronder vindt u de informatie van deze video en links naar de beschikbare formaten.

Bekijk het Windows Media Player fragment
http://media.vrtnieuws.net/2009/02/215134340ONL0902099177054_wmvhi.wmv

Bekijk het QuickTime fragment
http://media.vrtnieuws.net/2009/02/215134340ONL0902099177054_h263hi.mp4

Haha, ja zoiets gezien toen, chinese gast in een rok met blote bast met een dikke mat op ze borstkas, knallen die gek en springen en dansen, aan het eind is ie helemaal zwart , ik lachte me dood! :D

Ongelooflijk wat een dwazen, waarom zou je dit nou in godsnaam doen? Dan moet je wel heel hard geloven in die boze geesten hoor...

Niet normaal meer.
Vuurwerk op je lichaam laten ontploffen.
Dan moet je inderdaad wel heel gek en heel gelovig zijn.

Ik zag hier een paar dagen geleden iets over op discovery channel. Ik weet alleen niet meer bij welk progamma, het waren andere beelden dan deze beelden en het waren ook meerdere ´die-hard' knalfreaks die dit proces ondergingen waarbij er echt flinke gaten in de huid werden geslagen door de knallers! Aan het einde zag je gasten die er echt 'sambal bij' hadden gekregen!

Zoiets zou je voor de aardigheid eens hier moeten proberen, dan weet ik zeker dat groenlinks en dan in het bijzonder arno en david dan helemaal op z'n achterste benen staan.

Vind het echt raar dat de mensen dat doen. Oke iedereen mag van mij zijn eigen geloof hebben, maar dit gaat wel een beejte ver. :rolleyes:

Back
Bovenaan