Sydney 2007 NYE fireworks in HD Video!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedBaron

Pyroworld
Een van de grootste, en meest spectaculaire ( zo niet meest) vuurwerk op nieuwjaarsavond kunnen we al jaren bewonderen in het Australische sydney.

Even wat feitjes op een rij:

• Geschoten vannaf 6 lokaties op 1 lijn in sydney, met de Harbor Briudge is het 7 lokaties.
  • Aantal posten op de brug 112
  • aantal individuele cues\lijnen\afvuur commandos voor dit vuurwerk: 9.200!
  • Afvuursysteem: Fireone
  • bommen: 11.000
  • Max kaliber: 250MM
  • Singleshots\mines: 9.000
  • totaal aantal pyrotechnische effecten ca 100.000
  • Front breedte brug: ca 900 meter

De fotograaf van het duitse feuwerkforum is de gelukkige geweest om af te mogen reizne naar Sydney, en kwam thuis met deze schofterig mooie fotos:

Kijk en kwijl eventjes mee:

FP-080101-01-001.jpg

FP-080101-01-002.jpg

FP-080101-01-010.jpg

FP-080101-01-015.jpg

echt schofterig mooie fotos. Er is in mijn ogen ( zeker in Nederland ofzo) geen betere fotograaf die zulke mooie fotos weet te maken van Vuurwerk. En daarmee bekritiseer ik niet mijn eigen fotograaf.. Want die deelt dezelfde mening. Hij ziet deze fotograaf dan ook als voorbeeld... zouden er meer moeten doen :wink:

Nou was hij toch daar, en heeft ie meteen maar wat opbouw fotokes gemaakt:

photo_-136.jpg

Dit is niet het hele vuurwerk.. dit is "slechts één post" hahaha in Nederland zou dit al een enorm vuurwerk zijn hahahaha.

photo_-100.jpg

De bekende brug met het vuurwerk....

photo_-065.jpg

photo_-063.jpg

Ah joh.. kan ons t schelen.. nog een pontonneke met een paar rekkies...

Goed genoeg fotos.. tijd voor bewegende beelden.. tijd voor de vuideo van dit enorme spektakel!

*KLIK*!
(MP4\H264 formaat, HD 720P)

I love it...

Weerzinwekkend deze show in Sydney. Inderdaad creme de la creme.
Prachtig ook die verschillende afsteekplaatsen, al kom je ogen tekort.
Het is dat Sydney niet naast de deur ligt anders was ik graag een keer van mijn geloof afgestapt.

De foto,s zijn feitelijk nog mooier dan het vuurwerk. Wat maakt deze man zo goed dat hij één van de beste is. Is dat aanleg, ervaring of komen er nog meer dingen bijkijken? M.a.w. kan onze huisfotograaf Black Baron ook nog beter worden dat hij ook dergelijke plaatjes kan schieten?

Bedankt voor het delen overigens.

:bye:

Waarschijnlijk genomen met een peperdure lens en een camera body die los meer kost dan alle film cameras van Jack :devil:

Supper showtje is dit man nauja tje SHOW zeg maar :)

Wow, 1 woord!
jammer dat ik geen HD kan bekijken op mijn 19''inch TFT:wink:
het is zo mooi die muziek en de show!
en zie ook al die mensen flitsen wanneer het vogelperspectief opduikt.
Echt prachtig!!!
BEDANKT VOOR HET UPLOADEN.
ik heb met volle teugen zitten te genieten.

Laatst bewerkt:
niet als hij niet HD ready is ;)

Maar dit is echt hét vuurwerk, dat soort foto's kan ik met mijn pro camera ook maken ;) alleen heb ik er de gelegenheid hier niet voor :D

hahahah ik denk het niet.

De fotos die hij maakt. maakt hij met een analgoe ( nee niet digitaal!) camera afkomstig uit Zwitserland. Deze camera kan gevuld worden met 60mm foto rolletjes\filmpjes (in een normale analoge camera zit 38mm film). Hij laat deze overkomen uit Japan, en kun je dus niet even kopen bij het kruidvat zeg maar...

Hij maakt gebruik van een ALPA 12TC analoge fotocamera. de body alleen al kost 1200 euro. lenzen kosten van dat beestje ook 1000 euro en hoger. In deze threath heb ik er al eens aandacht aangeschonken.

een foto ingescanned van dat apparaat staat zo haast gelijk aan een foto van 90 Megapixel. De gemiddelde digitale fotcamera komt niet verder dan 10-12 megapixel. eigenlijk zou je ook analoge fotosmoeten maken van vuurwerk. Nog steeds kan een digitale camera niet echt tippen aan de kwaliteit van een analoge fotocamera op vuurwerk gebied.

Het verklaart in iedergeval waarom fotos van deze fotograaf zo schofterig mooi, haar, en haar zuiver en scherp zijn.

dus nee.. ikd enk niet dat jij zulke fotos kan produceren.. zo ja..show me :p

Thank you for upload movie from Sydney in High Definition quality.

Well, New Year's Eve in Sydney is the best around the world. Fireworks effects are very, very pretty, and they shot in some places. Shells used in this show are beautiful - very big green, red and blue peones is my favourite. One did not please me that, it it that effects were diversified not enough (little) and majority of they was repeated .

I think that had to do with fire and exploding of their factory.
The shows i have from early new year eves at Sydney show more different shells, patterns and themes.
I also missed those 2 big shells they shoot.
The show was massive but I've seen better shows from their company.

En Nederland wil iets dergelijks met minimale middelen ook hebben.
Hahahahaha, laat wel zien hoe dat sommige mensen buiten de realiteit zijn komen te leven.
:p

Het is dat kerstmis vieren met 40 graden mij niet kan bekoren, anders zou ik net als Fred van mijn geloof afgestapt zijn even met hem op reis zijn gegaan naar Australië.
Prachtig!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan