Support freakwinkels

JanFireman

VWC lid
Beste medefreaks,

afgelopen periode heb ik wat demo's bezocht en op bijna iedere demo wordt er wel stil gestaan bij een eventueel vuurwerkverbod. Je voelt de emotie bij de liefhebbers (ik in ieder geval wel) die al vele jaren met vuurwerk bezig zijn. Als dit verbod door gaat zal onze community hard geraakt worden en zullen we nooit meer een ongedwongen sfeer kunnen maken zoals we die nu wel hebben.

Ik ben absoluut geen zwartkijker dus ik ga er stiekem nog steeds vanuit dat de randvoorwaarden niet haalbaar zijn en het verbod volgend jaar niet doorgaat. Aan de andere kant is de lobby voor het verbod en de framing van de gevolgen van het afsteken van vuurwerk (straks na de jaarwisseling vast ook wel weer) zo sterk dat het zeker geen jaren meer gaat duren.

Ook dit jaar gaan jullie weer op pad als een stel kannibalen met heel veel FOMO (de een wat meer dan de ander he @Pyro-adam @YOYOYO). Hele kartonnen worden opgehaald tegen mooie prijzen die mogelijk zijn gemaakt door onze freakwinkels hier aanwezig. Vele van ons komen al jaren bij sommige winkels en veel winkeliers kennen we persoonlijk. Laten we dit jaar deze medefreaks eens in het zonnetje zetten. Laten we dit jaar deze ondernemers en liefhebbers een hart onder de riem steken door onze waardering te laten zien. In welke vorm? Dat bepaal je zelf, ideeen mag je hier ook posten. Denk dat ik zelf de slijterij weer opzoek!

Het lijkt me mooi gebaar dat we als community laten zien dat we met ze meeleven en we dankbaar zijn voor de winkeliers die net een stapje extra doen voor ons freaks...
Misschien ben ik te emotioneel maar het lijkt me een hele zware tijd voor deze ondernemers!

Verder, iedereen fijne feestdagen!
JanFireman

1766574266428.png

Beste medefreaks,

afgelopen periode heb ik wat demo's bezocht en op bijna iedere demo wordt er wel stil gestaan bij een eventueel vuurwerkverbod. Je voelt de emotie bij de liefhebbers (ik in ieder geval wel) die al vele jaren met vuurwerk bezig zijn. Als dit verbod door gaat zal onze community hard geraakt worden en zullen we nooit meer een ongedwongen sfeer kunnen maken zoals we die nu wel hebben.

Ik ben absoluut geen zwartkijker dus ik ga er stiekem nog steeds vanuit dat de randvoorwaarden niet haalbaar zijn en het verbod volgend jaar niet doorgaat. Aan de andere kant is de lobby voor het verbod en de framing van de gevolgen van het afsteken van vuurwerk (straks na de jaarwisseling vast ook wel weer) zo sterk dat het zeker geen jaren meer gaat duren.

Ook dit jaar gaan jullie weer op pad als een stel kannibalen met heel veel FOMO (de een wat meer dan de ander he @Pyro-adam @YOYOYO). Hele kartonnen worden opgehaald tegen mooie prijzen die mogelijk zijn gemaakt door onze freakwinkels hier aanwezig. Vele van ons komen al jaren bij sommige winkels en veel winkeliers kennen we persoonlijk. Laten we dit jaar deze medefreaks eens in het zonnetje zetten. Laten we dit jaar deze ondernemers en liefhebbers een hart onder de riem steken door onze waardering te laten zien. In welke vorm? Dat bepaal je zelf, ideeen mag je hier ook posten. Denk dat ik zelf de slijterij weer opzoek!

Het lijkt me mooi gebaar dat we als community laten zien dat we met ze meeleven en we dankbaar zijn voor de winkeliers die net een stapje extra doen voor ons freaks...
Misschien ben ik te emotioneel maar het lijkt me een hele zware tijd voor deze ondernemers!

JanFireman

Bekijk bijlage 1822176
Mooi gesproken Jan de Vuurman!

Beste medefreaks,

JanFireman
Echt prachtig verwoord Jan!

Mijn grootste hofleverancier krijgt altijd een klein presentje in de vorm van een alcoholische ofwel een hartige versnapering. Soort traditie geworden, even de drukte onderbreken.

Het is een stukje gunning. Afgezien van het commerciële karakter van hun winkels, blijven het ook mensen en (over ‘t algemeen) liefhebbers!

@JanFireman je slaat de spijker op de kop. Hoewel het vaak allemaal voor lief genomen wordt moeten we niet onderschatten hoeveel werk de winkels met ons freaks hebben terwijl we slechts goed zijn voor een klein deel van de omzet en dan ook nog met de laagste marges. Het is daarom altijd erg fijn dat deze liefhebbers het ons, mede-liefhebbers, gunnen om gunstig in te kopen. Het zal hun minstens net zo hard raken als ons wanneer onze mooie traditie tot een einde komt en daarom wil ik ze ook hartelijk bedanken (niet namens m'n vrouw overigens) en ik wens ze een goede verkoop dit jaar en dat er nog maar vele mooie jaren mogen volgen!

Mooi gezegd Jan, een stukje waardering is zeker op zijn plek voor alle winkels die ons van mooie acties voorzien en alles wat daarbij komt kijken. Ik sluit me hier helemaal bij aan, DANK!

Heel mooi geschreven en als ik het tot mij door laat dringen, kan ik zelfs wel een beetje huilen... Dit nooit meer, dat zou toch bizar zijn! Het gevoel van 29 december, dat is niet te beschrijven... Het toe leven naar de 31e kijkend naar al dat mooie spul!

Alle winkels waar ik ooit ben geweest en met open armen ben ontvangen! DANK JE WEL!

Bedankt voor al de goede service door de jaren heen waar ik met volle teugen van heb kunnen profiteren. Er brand nog steeds een klein kaarsje diep in mij. Sterkte met het ondergaan van het gemis.

Nou wordt ie mooi.... Ik moet de freakwinkels gaan bedanken voor al het leed dat zij veroorzaakt hebben, dagen lang op de bank liggen, relatietherapie volgen, gebroken rug, lege portemonnee???

Nee alle gekheid op een stokkie, je hebt helemaal gelijk Jan. Nog nooit zo over na gedacht, er is 1 winkel waar ik al jaren kom en waar ik het meeste bestel. Die zullen vast wel wat lusten na dagen zwoegen in die bunkers.

Helemaal mee eens! De meeste freakzaken die hier op het forum zitten (en wat importeurs zeker ook) zijn echte liefhebbers. Tuurlijk is er een commercieel karakter, de schoorsteen moet blijven roken, maar de passie en de inzet waarmee sommige zaken dit doen is wel echt liefhebberij. Daar mogen we als freaks dankbaar voor zijn.

Ik vind iets geven altijd lastig omdat het meer dan één iemand is.

Ja tuurlijk kun je Dave, Jan, Naomi, etc, een persoonlijk presentje geven maar wat voor de rest van hun 'crew'?
Tevens heeft elke freakshop natuurlijk een eigen persoonlijkheid en voor ons freaks diverse redenen om bij de ene wel en andere niet te bestellen.

Daarbij lopen de meeste mensen deze dagen al over van eten, chocolade en de alcohol dus wat moet je dan geven?

Ik sta open voor een goed idee want ik wil zeker mijn waardering (extra) tonen bij de shops waar ik binnenkort te gast mag zijn, maar hoe?

'Laten we dit jaar deze ondernemers en liefhebbers een hart onder de riem steken door onze waardering te laten zien. In welke vorm? Dat bepaal je zelf, ideeen mag je hier ook posten.'

Als iemand een goed/leuk idee heeft post het vooral, al is het niet iets voor jezelf kan een ander het misschien gebruiken.

Mijn waardering voor @Vuurwerk Vathorst is de gun factor en het afhandelen van de ellende van vorig jaar.
Daarom heb ik de eerste grote bestelling bij Dave gedaan.

Mijn waardering voor @Vuurwerk365 is het onwijze sfeer verhogende flash deals periode met als klap op de vuurpijl die laatste dag.
Die dag is er één voor de boeken, en laten we de Naomibomber niet vergeten.

Mijn waardering voor @Vuurwerk Outlet zijn de weekdeals, black friday deals en hun activiteit op dit forum.
Deze shop is de dichtsbijzijnde freak shop voor mij, en ik ben echt blij met mijn aankopen hier.

Mijn waardering voor @De Driesprong is het vlotte mail contact.
Deze shop heb ik vorig jaar voor het eerst bezocht en de vriendelijke medewerkers en vlotte service maakte dat ik dit jaar weer hier shopte.

Mijn waardering voor @Bredavuurwerk is de dag & freak deals, deze vond ik erg leuk, en hun communicatie was dit jaar ruim verbeterd.
Ze hadden natuurlijk een beetje afgekeken bij 365, maar dat maakte de aanbiedingen niet minder goed. (Immortal Gold!)

Mijn waardering voor @granddessert is de afwikkeling van het kooien drama en zijn freak topic, je voelt de betrokkenheid op dit forum.
Helaas zal ik dit jaar hier niet zijn vanwege het wegvallen van mijn order, maar Jan ook jij verdient een dikke pluim.

En er zijn nog zoveel shops waar ik dan niets gekocht heb, maar dit forum en haar freaks goed bedienen, waar voor dank.

Laten we met zijn allen hopen dat we in 2026 weer lekker kunnen shoppen bij al deze fanaten!!!

Persoonlijk wil ik ook mijn waardering uiten voor de crew hier op het forum, zonder hun was het niet mogelijk geweest.
En dan de prijsvragen, etc. Prachtige community!

Allemaal de beste wensen natuurlijk & bedankt! ❤️

Al meerdere keren mijn waardering uitgesproken zowel naar alle betrokkenen die deze site runnen ,alle leden die er aan mee dragen het een leuke community te maken en uiteraard alle freackshops en importeurs voor de vele leuke ,grappige acties ,prijsvragen en natuurlijk de mooie prijzen voor dat gene waar we zo van houden "onze traditie "en het mooie vuurwerk wat daar onlosmakelijk aan verbonden is .

In mijn geval nogmaals mijn waardering naar iedereen die bij donadoni vuurwerk is betrokken ,Jan als de ultieme marketing gigant met de mooie acties ,prijsvragen en uitdagingen !!

De familie Amrino voor hun gastvrijheid en heerlijke ontvangst met wat te eten en drinken voor een ieder die dat wilt ,kortom ik wens een ieder hele fijne dagen ,veel succes straks met de drukke laatste 3 dagen en natuurlijk een super mooie omzet !!!!

Geniet allemaal straks de 31e ,blijf veilig en verantwoord stoken mensen en laat zien dat het een feestje kan en hoort te zijn wat hopelijk nog lang door blijft gaan

:thumbsup:

Moet zeggen dat ik altijd wel iets als bedankje geef als ik ergens een dikke bestelling plaats met mooie freakkorting. Kratje bier, droge worsten, fles jagermeister… zulke attenties. En/of ik koop nog wat bij voor de volle mep in de losse verkoop, wetende dat het goedkoper had gekund maar stukje gunfactor speelt ook een rol 😇

Back
Bovenaan