Supermarkt brandt af door vuurwerk spelende jongen

moontan

VWC lid
Supermarkt brandt af door vuurwerk spelende jongen

Een jongen speelde in Breuberg met vuurwerk en stak zo per ongeluk een supermarkt in de fik. De kleine Duitser moest machteloos toezien hoe het gebouw afbrandde. De schade wordt geraamd op 1 miljoen euro.

Gebouw afgebrand
Volgens de politie speelde de kleine met vuurwerk in de buurt van een papiercontainer. Toen hij het vuurwerk afstak liep hij weg. Even later zag hij hoe de container vuur vatte. De vlammen sloegen over naar het gebouw en in geen tijd stond de supermarkt in lichterlaaie. Het personeel liep naar buiten en deed -in afwachting van de brandweer- zelf een moedige poging om de brand te blussen. Helaas lukte dat niet en toen de brandweer arriveerde was het kwaad al geschied. Het gebouw was verloren. Bij de bluswerken raakte nog een spuitgast gewond. (hlnsydney)
01/10/09 07u05

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...brandt-af-door-vuurwerk-spelende-jongen.dhtml

Een miljoen, dat is net iets meer als mijn budget. Maar het is gewoon niet slim om het op zo'n plek te doen. Als je buiten oudjaar stookt zorg dan dat het veilig is en afgelegen dat niemand er last van heeft. Erg jammer voor het jongetje en de ouders, maar eigen schuld.

heerlijk, eindelijk weer positief nieuws over vuurwerk:bonk:

***lig voor dat joch, moet ie (of zijn ouders) maar opletten..

zou je als ouder verzekerd zijn tegen zon deugniet? of is de supermarkt hiervoor verzekerd? 1 miljoen euro is een hoop geld om op te hoesten omdat je kind met een paar rotjes aan het knoeien was. dan ben je echt je leven lang aan het betalen...

mvg, Lünig

het zal wel om Duits kindervuurwerk gaan aangezien het ook een "jochie" was (maarja dat weten we niet). Omdat het ook nog eens een overslaande brand was zal de supermarkt het wel vergoed krijgen, tenzij ze moeilijk doen omdat t veroozaakt is door vuurwerk:p

Hoe kan een supermarkt nou als verantwoordelijk worden gezien? De supermarkt kan er niks aan doen als een jochie achter de winkel stiekem grondbloemen afsteekt. Maar als deze bak voor de winkelstond kon een medewerker hem tegen houden. Dan word er niks uitbetaalt. Daar ga echter niet van uit.

Als de supermarkt in kwestie een volledige dekking heeft tegen brandschade en productbederf is er niks aan de hand. Echter weet ik niet of de verzekering van de supermarkt of de verzekering van de ouders dit moet gaan betalen. Als de verzekering van de ouders ditmoet gaan betalen komen de ouders moeilijk aan een andere verzekering.

Je gaat toch niet een klein joch alleen vuurwerk laten afsteken?
dat al zowieso niet, tja dat kindje zal zich echt net goed gevoeld hebben
van: ''ach jee heb ik dat gedaan? wat zal mam en pap wel niet denken!''

Je gaat toch niet een klein joch alleen vuurwerk laten afsteken?
dat al zowieso niet, tja dat kindje zal zich echt net goed gevoeld hebben
van: ''ach jee heb ik dat gedaan? wat zal mam en pap wel niet denken!''

Haha, denk niet dat die iets zal gaan zeggen van "Ach jee" :D

Maar dan voel je je inderdaad niet erg goed.

Back
Bovenaan