Richardus
VWC lid
Wat is er aan de hand? Al jaren zijn er niet meer zulke scherpe controles geweest aan de Duitse grens en in Baarle. Ik kan me niet heugen niet alleen over zoveel afgekeurde producten te hebben gehoord, maar ook geluiden van winkeliers dat VROM er heel streng op controleert dat er niks afgekeurds in de bunker ligt. Ze miereneuken zelfs over stickertjes op lontjes. Dan nog het beboeten en afpakken van alles boven de 25grams regeling. Om over het mediaoffensief tegen vuurwerk nog maar te zwijgen, die elk jaar sterker lijkt te worden.
Wat is de koers van de overheid, VROM/ILT? Is dit een eenmalig strenger jaar om de teugels aan te spannen, te laten zien dat het ze menens is met de regel en wordt het volgend jaar weer ietwat soepeler als voorheen of gaan we een totale politiestaat in waar we bang moeten zijn voor elk doorlonten van een assortiment en grotere collectie? Of is dit een opmaat naar 2017, waarin NL toch echt de EU wetgeving moet gaan volgen?
Ik kom er niet uit, wat denken jullie?
Wat is de koers van de overheid, VROM/ILT? Is dit een eenmalig strenger jaar om de teugels aan te spannen, te laten zien dat het ze menens is met de regel en wordt het volgend jaar weer ietwat soepeler als voorheen of gaan we een totale politiestaat in waar we bang moeten zijn voor elk doorlonten van een assortiment en grotere collectie? Of is dit een opmaat naar 2017, waarin NL toch echt de EU wetgeving moet gaan volgen?
Ik kom er niet uit, wat denken jullie?