'Stop met idiote vuurwerktraditie op Oud en Nieuw'

tristen

VWC lid
DEN HAAG - Vuurwerk afsteken tijdens Oud en Nieuw moet verboden worden. Dat vindt het Haagse GroenLinks-raadslid David Rietveld. Tijdens een hoorzitting vroeg hij de Tweede Kamerleden lef te tonen en een einde te maken aan een 'idiote traditie'.

Rietveld sprak namens het burgerinitiatief 'Meer plezier met minder vuurwerk'. Hij vergeleek het vuurwerkverbod met het roken in de trein. In het begin geloofde niemand daar in, maar nu houdt iedereen zich er aan, zei Rietveld. In de hoorzitting kwam ook een oogarts uit Rotterdam aan het woord. Hij rekende voor dat er 1250 ogen zijn beschadigd in vier jaar tijd, honderd mensen zijn helemaal blind geworden.

Bron: http://www.omroepwest.nl/nieuws/stop-met-idiote-vuurwerktraditie-op-oud-en-nieuw

Tja, voor Rietveld heb ik al helemaal geen goed woord over, zeker niet als ie het woord "idiote" in de mond neemt.

En uiteraard geeft RTV West weer een mooi ruim podium voor deze idioot. Deze figuren verdedigen hun punt op precies dezelfde manier als de PVV/Geert Wilders. Ben geen fan van Wilders, maar ben eigenlijk van mening dat qua politiek bedrijven partijen als GL en PvdD (agressief je mening doordrukken/wij zijn goed, alles wat anders is is idioot, achterlijk of niet progressief)niet veel anders zijn dan rechtspopulisten. Spijtig dat er dan zo'n ruim theater aan hun wordt gegeven.

Misschien dat Rietveld maar eens moet stopen met zijn idiote uitspraken en eens moet gaan proberen op een normalere manier in de picture te komen, misschien een idee voor Rietveld om uit te werken : jaarlijks vallen er veel doden en gewonden in het verkeer.... misschien om als eerste land in de wereld het autorijden te verbieden ?

Rietveld hier ga je dan echt hoge ogen mee gooien, niet qua succes maar wel een wereldwijde aandacht en bekendheid !!!

Tja, wat moet je hier nou weer van zeggen.
Het wordt inmiddels irritant en vervelend hoe mensen proberen onze hobby kapot te maken.
Het is al zo vaak gezegd, niet het vuurwerk is de schuld van de ongelukken/schade, maar de gene die het afsteekt, pak die mensen aan.

Was die oogarts degene die vertelde dat er in Irak en Afghanistan zelfs minder oogwonden plaats vonden? Vind je het gek, laten wij met deze man dezelfde test doen, een kogel van een kalasjnikov geeft je geen oogwond, nee het neemt je leven!

Ik ben dit kl*te nieuws zat. En ja ik post erover om een beetje frustratie kwijt te raken. Mensen moeten altijd zoveel zeuren.

Vinden jullie het ook niet heel raar dat tot op heden er nog geen enkele keer gekozen is om Groen Links toe te laten tot een kabinet?

Feministische stinkpartij vol omhooggevallen vrouwen en slaafse ventjes. Als ik terug denk aan mijn middelbare schoolperiode en ik voor de geest haal wie er voor GL waren, brrrrr. Eén van de misbaksels waar ik mee in de klas zat, is een vriendje van onze grote ecoterrorist. Continu verzanden in politiek correcte uitspraken om de eigen superieure positie ten opzichte van anderen maar te kunnen ventileren. Subtiele uitingen van extreme arrogantie en egoisme.

Laatst bewerkt door een moderator:
Rietveld is ZELF idioot! dat roken in de trein tsja daar heeft hij een puntje want toen geloofde ook niemand erin en werd de anti-rookbeweging steeds sterker!
maar WIJ bijven stoken! we moesten een vuurwerkpartij oprichten! D:

Rietveld is ZELF idioot! dat roken in de trein tsja daar heeft hij een puntje want toen geloofde ook niemand erin en werd de anti-rookbeweging steeds sterker!
maar WIJ bijven stoken! we moesten een vuurwerkpartij oprichten! D:

Rookverbod in trein (en andere openbare ruimtes en cafés) is totaal niet te vergelijken met een vuurwerkverbod. Immers is het nog steeds toegestaan om te roken op de openbare weg. Het is nooit toegestaan geweest om in een openbare ruimte vuurwerk af te steken. Het rookverbod in openbare ruimtes is ingevoerd omdat men in zo'n ruimte geen tot weinig gelegenheid heeft om niet bloot te worden gesteld aan de schadelijke stoffen. Tijdens oud en nieuw hoeven mensen die geen zin hebben in vuurwerk de deur niet uit en als ze gewoon even de moeite nemen om een muziekje op te zetten hoor je er bijna niets meer van.

Rookverbod in trein (en andere openbare ruimtes en cafés) is totaal niet te vergelijken met een vuurwerkverbod.

Het gaat er natuurlijk om dat iedereen moord en brand schreewde wat betreft het verbod om in treinen te roken maar na het in kracht treden van het verbod hield iedereen zich er aan en dat zou met zo'n vuurwerkverbod ook zo maar kunnen. Let wel dat wij als freaks die nu zeggen dat wij ons niet aan zo'n eventueel verbod zouden gaan houden een relatief zeer kleine groep zijn die het dan echt zou gaan afleggen tegen de overheid en dat zijn dingen die mij wel eens tot somber nadenken stemmen. Daarom moeten mensen als Rietveld tegengas krijgen met zeer goed gemotiveerde stukken text, ook op dit forum juich ik zulke stukken text van harte toe want let wel dat elk stuk text met de naam Rietveld/vuurwerk er in via google makkelijk voor anderen op te zoeken zijn en mochten zij dit lezen misschien meneer Rietveld nog minder serieus nemen.

Vreugdevuren zijn toch ook al jaren verboden? Merk er persoonlijk weinig van. Daarnaast, 2 jaar terug, WK halve finale en finale leek het wel oud en nieuw na de wedstrijden..Als mensen een feestje willen vieren met vuurwerk doen ze het toch wel.

Rookverbod in trein (en andere openbare ruimtes en cafés) is totaal niet te vergelijken met een vuurwerkverbod. Immers is het nog steeds toegestaan om te roken op de openbare weg. Het is nooit toegestaan geweest om in een openbare ruimte vuurwerk af te steken. Het rookverbod in openbare ruimtes is ingevoerd omdat men in zo'n ruimte geen tot weinig gelegenheid heeft om niet bloot te worden gesteld aan de schadelijke stoffen. Tijdens oud en nieuw hoeven mensen die geen zin hebben in vuurwerk de deur niet uit en als ze gewoon even de moeite nemen om een muziekje op te zetten hoor je er bijna niets meer van.

Bovendien is roken veel en veel schadelijker dan vuurwerk. Roken doe je elke dag. Tel het aantal mensen dat rookt eens allemaal bij elkaar op en ga dan eens na hoeveel schadelijke stoffen er in de lucht komen. En dat is elke dag van het jaar. Vuurwerk is nog niet eens een dag in het jaar officiëel.
Door roken vallen meer doden dan door vuurwerk elk jaar. Dan nog de medische kosten die roken met zich mee brengt, veel hoger dan door vuurwerk.
Ook vallen er jaarlijks doden door mee-roken.
Weten ze niet wat voor ziekten en aandoeningen je allemaal kunt krijgen door roken? Bovendien zijn er mensen die wel 2 pakken op roken, allemaal heel slecht, maar daar hoor je ze niet over.
Het zijn van die figuren die vuurwerk met Oud&Nieuw, kerstbomen, kerstverlichting e.d., Sinterklaas, Paasvuren met Pasen (ook daar wordt veel over gezeikt trouwens) niet meer van deze tijd vinden en het "kinderachtig" vinden. Dat is het hem met dit soort lui! Nou ze zijn zelf kinderachtig.
Hoe kunnen ze zo'n mooie en oer Hollandse traditie nou verbieden? Dat is toch te gek voor woorden. Je sluit een oude jaar af en je verknalt alle nare gebeurtenissen en luidt het nieuwe en (hopelijk)beter jaar welkom.
Waarom, waarom moet nou zoiets?
Waarom laten ze een ander die er veel plezier aan heeft nou niet met rust?
Het is toch kunst hoe ze zoiets kunnen maken, al die gekleurde sterren.
Waarom nou zoiets verbieden?
Is er al niet genoeg verboden?
En wat te denken aan de mensen die hier hun brood mee verdienen, zoals de leveranciers, die raken daardoor allemaal werkloos.
Zijn er nog niet genoeg werklozen in Nederland die vervolgens in de WW komen en nog erger in de bijstand!
Dit is toch helemaal nergens voor nodig lijkt me!

Ik moest dit even kwijt.
Meer wil ik er niet over zeggen.

Waarom reageren we hier zoveel op?

Ze verspillen toch alleen maar energie, wij weten wel beter.

Het vergelijk met rookverbod in de trein loopt volledig mank. Immers, voor de trein betaal je een kaartje en dan kan je vragen om een bepaalde service, omdat je je in een afgesloten ruimte bevindt en geen andere kant op kan.

Om buiten te mogen spelen, hoef je geen kaartje te kopen. Daarnaast kan je zelf bepalen óf je naar buiten gaat en wáár je heen gaat. Zoiets noemen ze vrijheid.

Mijn inziens zou het een goede optie zijn om van de provincie Drenthe een gated community te maken gebaseerd op de agrarische samenleving. Dan vervolgens al die Groen Linksers daarheen sturen en de ze vrijheid schenken om en geheel groene samenleving naar hun wensen te ontwikkelen. Daarnaast wensen wij ze veel geluk in hun nieuwe omgeving. En dan gaan gaan gewoon verder met onze alternatieve samenleving.

Groen Linksers blij, wij blij. Ja, het wordt een grote operatie, maar voor ieder wel een win-wing situatie.

En de vuurwerliefhebbers uit Drente dan? Kom naar naar West-Nederland. Genoeg prachtige vuurwerkwinkels te vinden in de regio's Rijnmond-Haaglanden. :wink:

Tja, wat moet je hier nou weer van zeggen.
Het wordt inmiddels irritant en vervelend hoe mensen proberen onze hobby kapot te maken.
Het is al zo vaak gezegd, niet het vuurwerk is de schuld van de ongelukken/schade, maar de gene die het afsteekt, pak die mensen aan.

Dit hoor ik veel te veel en is te makkelijk om te roepen, pak diegene maar op, dat is nooit waar te maken...MENTALITEIT...dat is waar het om draait. Men is veel te veel losgeslagen tegenwoordig. Sloop alles maar, ouders die zich nergens mee bemoeien, veel te weinig politie en jongens van 10 jaar die al met nitraten lopen op grote schaal.. Zeker als het donker is 's avonds is de pakkans bijna nul, gaan met die banaan dus.
De vuurwerkdiscussie wordt met het jaar scherper en dat zal de komende jaren nog veel scherper worden. Uiteindelijk zullen de hardste schreeuwers overwinnen. De Nederlandse vuurwerkhandel is een beetje monddood in dit hele verhaal, omdat het vuurwerk betreft van over onze grenzen. men gaat dus uit van deskundigen, die, zoals we gisteren in het debat gezien hebben, best goed en gefragmenteerd kunnen debatteren. (afgezien van een enkeling)

Het gaat er natuurlijk om dat iedereen moord en brand schreewde wat betreft het verbod om in treinen te roken maar na het in kracht treden van het verbod hield iedereen zich er aan en dat zou met zo'n vuurwerkverbod ook zo maar kunnen. Let wel dat wij als freaks die nu zeggen dat wij ons niet aan zo'n eventueel verbod zouden gaan houden een relatief zeer kleine groep zijn die het dan echt zou gaan afleggen tegen de overheid en dat zijn dingen die mij wel eens tot somber nadenken stemmen. Daarom moeten mensen als Rietveld tegengas krijgen met zeer goed gemotiveerde stukken text, ook op dit forum juich ik zulke stukken text van harte toe want let wel dat elk stuk text met de naam Rietveld/vuurwerk er in via google makkelijk voor anderen op te zoeken zijn en mochten zij dit lezen misschien meneer Rietveld nog minder serieus nemen.

Juist, als een vuurwerkverbod komt, is de discussie snel wegebt. Wij vormen maar een kleine groep ECHTE liefhebbers. Ook de zogenoemde BTW die de regering mis zal lopen? Peanuts, 16 miljoen euro....stelt niets voor. Al deze discussie door GL etc zijn inleidende beschietingen voor het grotere werk. Het is nu bijna eind april en nog steeds wordt er over vuurwerk gesproken en gepubliceerd. Dit is volgens mij een van de eerste jaren dat dat zo lang blijft aanhouden.......

Laatst bewerkt:
Het genarrel over een verbod blijft inderdaad erg lang doorgaan. Als er nu aan het einde van de rit als besluit komt dat er geen verbod komt, kunnen we daar wel weer een paar jaar op teren, en gaan misschien bij bepaalde boomknuffelaars (Rietveld en Bonte) is wat lampjes branden. Deze mensen zijn veelvuldig in de media, met de meest onzinnige verhalen en argumenten, als een verbod nu niet doorgaat kunnen die indirect afgedaan worden als leugens.

Back
Bovenaan