Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ja mooi he. Hier bouwen we allemaal 'groene windmolens', moet iedereen van het gas af en in China blijven ze lekker kolencentrales bouwen
Je overschat de mens in je betoog wat mij betreft. De mens loopt pas net op aarde rond, als je je bedenkt dat deze bol al miljarden jaren oud is. Dan trek jij een conclusie op basis van slechts 30 jaar. Dat doen veel mensen vanuit hun overtuiging of lobby. Iedere storm of bosbrand is 'een direct gevolg van klimaatverandering' aldus deze groep.
De aarde zelf en de natuur zijn vele malen sterker dan de mens. Ja we hebben invloed op ons leven op aarde en zijn verantwoordelijk voor de consequenties van onze oneindige behoefte aan consumptie. Maar dat doet de aarde niets. Het is pas 10.000 jaar geleden dat de aarde ook best warm was, en toen kwam er een ijstijd. We bevinden ons nu in het Holoceen, en dezelfde klimatologen die nu geobsedeerd zijn door korte termijndenken, zijn er ook van overtuigd dat het huidige interglaciaal over 10.000 jaar afloopt en er weer een nieuwe ijstijd begint. En als je nog verder en verder terug gaat kom je nog tot veel schokkendere ontdekkingen. Dit om alles te relativeren in tijd en de 'kracht' van de mens. Het bewustzijn van de mens is echter nogal een behoorlijke beperking. Daarmee stelt men zich centraal, terwijl we slechts een zandkorreltje op een groot strand zijn. Zonder dat zandkorreltje is er nog steeds een strand en dat zandkorreltje maakt het verschil niet.
Tip: koop bij HEMA thermokleding. Doe een thermobroek onder je spijkerbroek. Doe desnoods drie truien aan en koop geitenwollensokken of zo. Voor zover ik heb kunnen nagaan is er geen direct verband tussen het dragen van deze sokken en het bekende geitenwollensokkensyndroom.
Ik had het zo met zelfs 16,5 C in huis helemaal niet koud en de overige gezinsgenoten evenmin.
Dus jezelf isoleren werkt het allerbeste: je moet toch energie tot je nemen om het 37 C te houden en hoe beter je die warmte vasthoudt, hoe warmer het je zult hebben.
Ik begin me steeds meer af te vragen wat jij hier op dit forum komt doen gelet op meerdere posts (nog los van de twijfel bij meerderen over je account). Je verkondigt met regelmaat onzin en aannames, die je verbloemt als feiten. Dan gaat het om importeurs, de CO2 uitstoot in China en nu zelfs over de ijstijd. Je hebt vast ooit van het Pleistoceen gehoord, die 11.700 kaar geleden eindigde. Het Weichselien bevat de afzettingen uit de laatste ijstijd en is onderdeel van dat Pleistoceen. Dat heb ik afgerond naar 10.000 jaar geleden. Geologen van Nederland, KNMI, er zijn genoeg bronnen waar je naar kunt luisteren in plaats van naar bonzo26. En zo kan ik nog lang doorgaan, maar dat doe ik niet.
Want... je aanvallende toon (niet alleen naar mij), je aannames, een gebrek aan begrijpend lezen omdat je er onmiddellijk en maar wat graag een sausje genaamd 'eigen gelijk' overheen gooit, maken dat ik pas voor verdere discussie (hoewel ik me helaas wel even liet verleiden). En als ik het niet doe, doen de moderators het vast wel (en van mij mogen ze).
Wat jij hier totaal niet ziet is dat je met twee maten meet. Aan de ene kant geloof je klimatologen als ze (terecht) aangeven dat door natuurlijke factoren (die goed bekend zijn) de Aarde warmer en kouder wordt.
Als exact dezelfde klimatologen wetenschappelijk aantonen dat onze uitstoot zorgt voor een steeds sterkere opwarming. Als ze aangeven wat de gevolgen zijn. Dan geloof je dezelfde mensen ineens niet.
Waarom geloof je het een wel en het ander niet, wat is het feitelijke verschil in bewijskracht en waar kan ik de in de literatuur vinden. Want als je dat bewijs niet hebt (en ik weet dat het er niet is) kan ik kiezen tussen de persoonlijke overtuiging van Bonzo26 aan de ene kant, of de werkelijk stapels bewijs van klimatologen wereldwijd en daterend van ruim voor de wereldwijde opwarming anderzijds.
Je verwart klimatologen overigens met De Media. Klimatologen leggen namelijk helemaal geen verband tussen een hittegolf, een plensbui, een bosbrand of ander verschijnsel met klimaatverandering. Wat ze wel kunnen aantonen is dat een dergelijk verschijnsel in een onveranderd klimaat bijvoorbeeld eens in de 10000 jaar voorkomt. Maar in een veranderend klimaat bijvoorbeeld eens in de 100 jaar. Kortom: de kans dat een bepaalde extreem zich voordoet neemt dan toe of af.
Overigens was de Ijstijd 10000 jaar geleden al even voorbij. Er was kort daarna in Europa wel een korte terugkeer (het JOnger Dryas) dat een paar honderd jaar duurde. DIt was echter een lokaal verschijnsel. De Ijstijd is ongeveer 15000 geleden geeindigd. Een piek in warmte deed zich 6000 jaar geleden voor (op wereldschaal) en sinds kabbelen we al schommelend rondom een dalende trend langzaam weer naar beneden. Rond 1900 is deze daling al tot staan gekomen en sinds 1975 is er wereldwijd sprake van een snelle opwarming zoals die in honderdduizenden en waarschijnlijk zelfs miljoenen jaren niet is voorgekomen.
Dat zijn de feiten. Dat jij persoonlijk niet kunt geloven dat de uitstoot van CO2 dit veroorzaakt wordt door werkelijk geen enkel wetenschappelijk onderzoek gestaafd. Jij onderschat dus de invloed van CO2 en in dit geval helaas de mens.
Ik wil je niet met een kut gevoel opzadelen, maar hier werd de huur verhoogd door de verhoging van het gas in de huurprijs. Maar hopelijk blijft jou dat bespaard
PS : 60 euro voor alles, uhhhhhhh hoe dan ... je kookt en stookt niet en zit altijd in het donker ?
Als je het tegen mij hebt, mijn reactie is on topic. Zo niet, dan graag definitie waarover gepraat mag worden en waarover niet. En een ander toontje zou wel prettig zijn.Oftewel: graag ontopic! Als jullie dit niet kunnen gaan dit topic helaas dicht.
Denk dat ie getiem bedoeldAls je het tegen mij hebt, mijn reactie is on topic. Zo niet, dan graag definitie waarover gepraat mag worden en waarover niet. En een ander toontje zou wel prettig zijn.
Aardig. Bedankt voor het advies.Denk dat ie getiem bedoeld
en als zn toon je niet aanstaan ga je lekker naar ander forum
Als je het tegen mij hebt, mijn reactie is on topic. Zo niet, dan graag definitie waarover gepraat mag worden en waarover niet. En een ander toontje zou wel prettig zijn.
Edit: Als je het niet tegen mij hebt kan je voorgaande negeren