Stijgen de prijzen voor 2023-2024 nog meer door?

Ik kan je verzekeren dat de lonen niet voor iedereen stijgen...

Ik ben dit jaar al voor een groot deel afgehaakt (geen compounds gekocht), maar bij verdere stijging zwaai ik m'n hobby gedag. Het moet wel leuk blijven..

Zelfde hier. Heb een paar compounds dit jaar en wat losse cakes maar als het nog duurder wordt dan zoek ik ook een andere hobby :p

Ik denk overigens dat er dit jaar een flink mindere omzet komt. Er zullen nog best net zoveel verkopen zijn als vorig jaar, maar ik verwacht dat consumenten gewoon minder hoge bedragen gaan uitgeven aan vuurwerk.

Volgend jaar word het sowieso een heel stuk minder, aankomend jaar ook nog eens naar Valencia. En ook nog andere plannen, dus dit jaar nog flink genieten en volgend jaar zien we wel weer.

De laatste 30 jaar hebben wij alle prijzen zien stijgen van vastgoed tot vuurwerk.
Maar ook de lonen zijn in China en Nederland gestegen.
Hoe komen we aan personeel als winkel?
Door meer te betalen.
en de belastingdruk is ook gestegen.
en zo gaat het maar door, totdat je niets meer kan kopen voor een Euro.
Waar houd dit op ?
Ben zowel consument als winkelier ....
Inkoper en verkoper ...

Ik denk dat het sterk zal afhangen hoeveel er dit jaar verkocht zal worden en dan bedoel ik er eigenlijk mee in hoeverre mensen de sterke prijsstijgingen van dit jaar gewoon zullen accepteren en gewoon hun beurs trekken en zich laten bedonderen. Slikken ze dit als zoete koek dan denk ik dat sommige importeurs verder de grens gaan opzoeken, kijken hoever ze kunnen gaan totdat de consument het echt niet meer accepteert, dan denk ik dat ze de prijzen van het jaar daarvoor als ijkpunt gaan nemen, wat zal betekenen dat de prijzen niet meer zullen dalen. Waarom denk ik dit? Omdat ik zie hoeveel producten zelfs verdubbeld zijn in prijs terwijl de kosten nooit maar dan ook echt nooit zo hoog zijn dat een verdubbeling is gerechtvaardigd. Dit jaar ben ik echt op zoek gegaan naar buitenkansjes en moet zeggen dat ik gelukkig een aantal producten heb gevonden voor een leuke prijs maar ik ben mij er van bewust dat dit volgend jaar niet meer het geval zal zijn, de Outlets zullen dan leeg zijn. Met de prijzen van dit jaar had ik al zoiets van dat ik het vertik om de Jackpot te betalen, want zo zie ik het. Als het volgend jaar wederom gaat stijgen dan zal ik nog meer gefrustreerd zijn dan dat ik al ben, echter stop ik niet met vuurwerk kopen en afsteken, alleen de kans dat ik het dan straks ergens anders vandaan ga halen wordt wel groter. Sowieso zal ik Duitse webshops bezoeken en ook daar mijn bestellingen plaatsen.

Ik denk dat het sterk zal afhangen hoeveel er dit jaar verkocht zal worden en dan bedoel ik er eigenlijk mee in hoeverre mensen de sterke prijsstijgingen van dit jaar gewoon zullen accepteren en gewoon hun beurs trekken en zich laten bedonderen. Slikken ze dit als zoete koek dan denk ik dat sommige importeurs verder de grens gaan opzoeken, kijken hoever ze kunnen gaan totdat de consument het echt niet meer accepteert, dan denk ik dat ze de prijzen van het jaar daarvoor als ijkpunt gaan nemen, wat zal betekenen dat de prijzen niet meer zullen dalen. Waarom denk ik dit? Omdat ik zie hoeveel producten zelfs verdubbeld zijn in prijs terwijl de kosten nooit maar dan ook echt nooit zo hoog zijn dat een verdubbeling is gerechtvaardigd. Dit jaar ben ik echt op zoek gegaan naar buitenkansjes en moet zeggen dat ik gelukkig een aantal producten heb gevonden voor een leuke prijs maar ik ben mij er van bewust dat dit volgend jaar niet meer het geval zal zijn, de Outlets zullen dan leeg zijn. Met de prijzen van dit jaar had ik al zoiets van dat ik het vertik om de Jackpot te betalen, want zo zie ik het. Als het volgend jaar wederom gaat stijgen dan zal ik nog meer gefrustreerd zijn dan dat ik al ben, echter stop ik niet met vuurwerk kopen en afsteken, alleen de kans dat ik het dan straks ergens anders vandaan ga halen wordt wel groter. Sowieso zal ik Duitse webshops bezoeken en ook daar mijn bestellingen plaatsen.

Welk artikel is verdubbeld in prijs dan?

Welk artikel is verdubbeld in prijs dan?

Kan er zo een hoop opnoemen die dat zijn, bijvoorbeeld de obsessed (vorig jaar 119,95€ dit jaar 239,95€)
Crashbox vorig jaar 69,95€ dit jaar 130€, glitter willow 2 color vorig jaar 89,95€ dit jaar 170€.
Kijk naar een hoop producten van evolution fireworks duurder en minder schoten, dubbel zo duur dus.

En ga zo maar door, en dit zijn nog actie prijzen, tijdens de reguliere verkoop gaat er nog eens 35% boven op.

P.s dit zijn de prijzen die ik persoonlijk op een willekeurige website gezien heb en kunnen die overal afwijken.

Wel de adviesprijzen met adviesprijzen met elkaar vergelijken. Bijv. Obsessed was vorig jaar 219,50 en dit jaar 229,95. Break Out was vorig jaar 174,95, nu 169,95.

Kan er zo een hoop opnoemen die dat zijn, bijvoorbeeld de obsessed (vorig jaar 119,95€ dit jaar 239,95€)
Crashbox vorig jaar 69,95€ dit jaar 130€, glitter willow 2 color vorig jaar 89,95€ dit jaar 170€.
Kijk naar een hoop producten van evolution fireworks duurder en minder schoten, dubbel zo duur dus.

En ga zo maar door, en dit zijn nog actie prijzen, tijdens de reguliere verkoop gaat er nog eens 35% boven op.

P.s dit zijn de prijzen die ik persoonlijk op een willekeurige website gezien heb en kunnen die overal afwijken.

Hier sla je natuurlijk wel een beetje de plank mis. Want je komt nu met freak prijzen van vorig jaar tegen advies prijzen dit jaar, zo kan ik er ook nog wel een paar verzinnen. Obsessed kan je gewoon van 140 tot 160 vinden dit jaar in de actie. Crashbox voor 85. Dat neemt niet weg dat er stijgingen zijn die soms best aardig zijn.

Er zal volgend jaar vast weer een stijging zijn in de prijzen, maar ik verwacht eerlijk gezegd geen extreme stijgingen. Al kan er natuurlijk veel gebeuren in de wereld, waardoor dit toch koffie dik kijken is.

Vergelijken van adviesprijs heb ik inderdaad niet gedaan, en excuses dat ik er wat scheef tegen aan kijk.

Maar Ik bekijk het even vanuit een normale consument, die zien de prijzen wat ze vorig jaar betaald hebben en wat er dit jaar voor gevraagt wordt.

Tuurlijk, dit is een extreme uitzondering die ik ben tegengekomen en heb me ook nog niet zo verdiept in alle ontwikkelingen op iedere website.

Maar waar ik bijvoorbeeld vorig jaar de obsessed voor 120€ in de normale voorverkoop gekocht heb en dit jaar bij de zelfde dealer kijk en aangeboden wordt voor 235€ vind ik een aardige stijging.

Van veel artikelen zijn de adviesprijzen niet veel verandert sinds vorig jaar, freakprijzen misschien iets meer omdat er vorig jaar nog veel voorraad over was en dit jaar dus niet. Uitzonderingen zijn er altijd, sommige importeurs hebben de prijzen wel behoorlijk verhoogd maar andere ook niet. Of je de artikelen die wel flink in prijs gestegen zijn nog koopt bepaal je natuurlijk zelf. Ik zelf heb voor sommige producten best wat meer over maar niet voor alle producten.

Het helpt om wat kritischer te zijn op wat je koopt en wat meer moeite te doen om de mooie prijzen te vinden maar het kan zeker nog wel. Als je klakkeloos gaat kopen in BE bijvoorbeeld dan betaal je de hoofdprijs en hetzelfde geldt voor Cafferata maar kijk je dan bijvoorbeeld naar Broekhoff/Magnum en Wolff dan verschillen de prijzen weinig met vorig jaar.

Even voor de goede orde, ik lees veel reacties over de huidige prijzen. Dat was niet mijn vraag, zie de titel van het topic !

Even voor de goede orde, ik lees veel reacties over de huidige prijzen. Dat was niet mijn vraag, zie de titel van het topic !

Enige dat ik gehoord heb is dat een container verzenden nu rond de 8.000 dollar kost en voorheen was dit 32.000, dus die prijzen zakken nu wel.

Back
Bovenaan