[STELLING] ‘Steek vuurwerk op een centraal punt af in gemeente’

tristen

VWC lid
[STELLING] ‘Steek vuurwerk op een centraal punt af in gemeente’

UTRECHT - Het blijft een prachtig gezicht met de jaarwisseling: vuurwerk. Overal waar je naar boven kijkt, zie je kleurige versieringen. Iedere Nederlander lijkt wel vuurpijlen en ander siervuurwerk af te steken. De vraag is voor hoe lang nog.

Er gaan namelijk steeds meer stemmen op dat vuurwerk centraal in de gemeente geregeld moet worden. Minister Opstelten denkt dat Oud en Nieuw hierdoor een stuk veiliger wordt. Evenals dichtbij-collega Martijn, overigens. Ook vrouwen vinden een centrale vuurwerkshow een goed idee, zo blijkt uit onderzoek van 24woman.nl. Maar dat is vooral omdat ze de knallen eng vinden.

De gemeente Hilversum is dit jaar gestart met een centrale show. Volgens Burgemeester Broertjes was het een groot succes en is een nieuwe traditie begonnen. Hij wil de komende jaren het vuurwerk weer centraal geregeld hebben.

Wat vind jij van het idee van een centraal geregelde vuurwerkshow in Utrecht? En waar zou die dan moeten plaatsvinden?
Beantwoord deze vraag via de volgende link:
http://www.dichtbij.nl/utrecht-en-l...en-centraal-punt-af-in-gemeente-stelling.aspx

Heb ook mijn reactie gegeven.

Ik vind het dus helemaal niks. Laat me lekker zelf mijn vuurwerk afsteken:(( Nog even en dan, als je dan moet poepen, moet je eerst toestemming van de gemeente hebben. Ga maar door hoor alles lekker te verbieden. Zul je zien wat het dan voor een puinhoop wordt:))Let wel ik ben een fanatieke vuurwerkliefhebber maar ga wel verantwoord met vuurwerk om. Ach lieve mensen toch, die ene keer per jaar, willen jullie ons dat nou ook nog afnemen?????:sad:

Nu blijkt maar weer hoe hoog het mensen nou eigenlijk zit: al die verbodsvragers zijn nu alweer stil: 73 stemmen, waarvan 72% tegen een centraal vuurwerk. Al die "overlast" zijn ze dus na 5 dagen alweer vergeten, en het houdt ze niet meer bezig. Des te beter, maar kap dan ook lekker met dat gezeik in december.

Back
Bovenaan