Stelling: Haarlem moet kiezen voor een centraal vuurwerk

tristen

VWC lid
Vuurwerk is mooi, maar levert jaarlijks ook veel gewonden, vernielingen en onrust bij huisdieren op. Veel buitenlandse steden organiseren een centraal vuurwerkfeest, met professioneel vuurwerk. Particulier afsteken is beperkt toegestaan. Een aantal gemeenten in Nederland heeft eerder aangegeven naar zo'n systeem toe te willen werken. Dat moet Haarlem ook doen. Wat is uw mening?

http://www.haarlemsdagblad.nl/algemeen/#poll110119453633

Tussenstand:

Eens 87%
Oneens 13%

Aantal stemmen: 1834

We lopen dus flink achter, ook al woon ik in Limburg ik heb toch even gestemd.
Je kan er ook een lange opmerking bij zetten.
Daar heb ik het ze eens haarfijn uitgelegd.

Mwoa, zolang de mentaliteit in Nederland niet veranderd ben ik er bang voor. Er zal binnen nu en tien jaar toch echt een en ander aan banden gelegd worden als we op deze weg doorgaan...

Ik ben het met je eens hoor,maar met zulke enquetes veranderd er helemaal niks aan de problemen.
Daarom vraag ik met af hoezo we er nog tijd en energie in gaan steken.Het probleem is inderdaad de mentaliteit van veel mensen,laten ze daar is naar kijken i.p.v gelijk om een verbod te schreeuwen.

Kon het niet laten, toch weer gestemd en een reactie achtergelaten.
Blijf hopen dat voorstanders van een verbod door argumenten overtuigd kunnen worden...

Tuurlijk staan we dik achter, maar dat is ook logisch. Niet veel meer mensen dan de vuurwerkliefhebbers vinden het belangrijk om zelf vuurwerk af te steken. Dus als zij, zoals in deze stelling, de keuze hebben tussen zelf voor laten we zeggen €50,- een paar pijlen en potjes kopen of gratis naar een show van duizenden euro's kunnen kijken, is de keus snel gemaakt.

Echter is dit natuurlijk helemaal niet haalbaar, en uiteindelijk betaal je die show ook uit eigen zak.
Daarom zijn deze enquêtes ook helemaal niet representatief voor het wel of niet vuurwerkverbod debat en toch worden dergelijke enquêtes toch gebruikt door de voorstanders van zo'n verbod.:frusty:

Overigens is de stelling sowieso al slecht geformuleerd, want wat houdt beperkt toegestaan in? alleen categorie 1, alleen buiten het centrum, ziekenhuizen, scholen, bejaardentehuizen enz.

De rede dat het verschil zo groot is.
Is omdat oudere alleen deze krant lezen en de website bezoeken.
Mensen die afsteken bekijken deze site amper dus hoe bedoel je eerlijk.

Mwoa, zolang de mentaliteit in Nederland niet veranderd ben ik er bang voor. Er zal binnen nu en tien jaar toch echt een en ander aan banden gelegd worden als we op deze weg doorgaan...

Dat wordt het toch wel want Europa neemt de regels over. Vuurwerk is nu eenmaal een sport wat veel overlast geeft ook zonder slopen of illegaal vuurwerk. Dieren zijn bang, Slecht voor het milieu, gewonden(ja ook met legaal), en zelfs doden. Over 10 jaar zal het vast flink aan banden gelegd zijn maar niet door de mentaliteit.

Straks word zelfs mischien wel een godsdienst verboden.
Die richten ook heel wat leed en schade aan laat ze dat maar verbieden.

Als ze het verbieden word het alleen maar leuker om het stiekum te doen.

Back
Bovenaan