Leuk topic.
Ik lees het inderdaad ook wel vaker dat er mensen zijn die het jammer vinden dat er geen freakwinkel in de buurt is. VOor die mensen heb ik een tip: maak van je plaatselijke winkel een freakwinkel. Een vuurwerkfreak zit niet vastgepind aan een bedrag, maar over het algemeen zijn freaks grotere afnemers dan een gemiddelde klant. Stap deze winkel eens binnen, maak een praatje met de winkelier of diegene die over het vuurwerk heeft en deel je passie. Er is dan vaak meer mogelijk dan je denkt. Niet alleen op prijstechnische gebied, maar ook op het gebied van producten, kartonnetje enz.
En als je altijd vooraan wil zitten voor een dubbeltje...tja.. gun die winkeliers ook hun boterham.
Ik heb en had al tijden een paar winkels waar ik kwam, gehoord werd, passie kon delen en voor leuke prijzen of acties mijn vuurwerk haalde. Buiten de freak acties van VWC om. Zo kan ik altijd even kruit snuiven als de bunker gevuld is. En sinds ik 100 km verder op ben gaan wonen. sturen ze folder op per post en mailen ze nog altijd hun acties. Etentjes en de nodige drankjes hebben wij al gedronken. En die warme contacten koester ik. Ik rij dus nog steeds elke keer naar die winkels toe. En wanneer ik ergens een product voor een paar centen goedkoper kan krijgen denk ik..tja ach ik gun het hun ook wel gewoon... fack die paar euro's op het totaal. Kortom... korting is vaak de hoofdmodus bij freakacties... maar voor mij persoonlijk echt niet altijd het belangrijkste!
Daarnaast rij ik naar de freakwinkels Herman de Haan, Kuiper en Valk... dat doe ik wel sinds ik vwc en hun freakacties ken. Ik vind het dan ook geen probleem om een paar km's te maken voor mij vuurwerk. Altijd gezellig.
En heb je geen rijbewijs, ben je te jong om nog zelf te rijden. Spreek een mede liefhebber aan en wie weet kan je meerijden of haalt hij wat voor je. Dat werkte voor mij vroeger ook prima. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Oke, dit werd een veel langer verhaal dan dat ik vooraf gedacht had. Groetjes!