Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat Nederland via de publieke omroep eens voorlichting moet krijgen van de verschillende soorten vuurwerk die in NL verkrijgbaar zijn.Een vuurwerkvoorlichting filmpje zou wel een uitkomst zijn. Al wordt er alleen maar uitgelegd wat de verschillende categorieën zijn en wanneer te gebruiken en wanneer te koop. De mensen in NL weten het verschil helemaal niet namelijk. Vroeger had je ook filmpjes met "Je bent een rund als je met vuurwerk stunt". Dat soort filmpjes zie je nu helemaal niet meer. Een betere voorlichting is wel gewenst denk ik.
Stap 3:
Vuurwerkbril verplichten, word je tijdens oud & nieuw behandeld aan je ogen en heb je geen bril op, zelf laten vergoeden. Iedereen moet verplicht zo'n bril op.
Vooral de omstanders die staan te kijken. Bij ons heeft iedereen een vuurwerkbril op ook de omstanders. Dat zie ik bij anderen meestal niet, daar heeft de degene die vuurwerk afsteekt alleen een vuurwerkbril op.
en mensen die niet staan te kijken, maar over straat gaan? Willekeurige voorbijganger etc
Verplichten van een vuurwerkbril is inderdaad geen optie. Je kan niet eisen van iedereen een dergelijke bril op te zetten. Wat je wel kan doen is de bril meer promoten. Ik heb het al eerder aangegeven, maar als supermarkten nu eens aan het eind van het jaar bij iedere X aantal euro een gratis brilletje weggeven, dan heeft vrijwel iedereen ze thuis liggen. We zien dit jaar ook kersthuisjes bij de Albert Heijn met stuk voor stuk sponsors er op, dan kan je aan het einde van het jaar ook sponsor brilletjes weggeven. Desnoods gesponsord door de branche.
Winkeliers die Cat 1 verkopen zouden wat mij betreft net als alle vuurwerkboeren aan het eind van het jaar doen minimaal één bril gratis moeten meeleveren. Die dingen kosten werkelijk niets om te produceren. Dan hebben we het over een paar centen per stuk, inclusief verschepen.
Waarom is het verplichten geen optie? gordel in de auto is toch ook verplicht? verlichting op je fiets is toch ook verplicht? Kijk of we erop zitten te wachten is wat anders of men het doet is wat anders handhaving tja... lijken mij andere zaken maar verplichten mag best.
Hoe vaak zie jij een agent langs de kant staan controleren op een gordel? nooit toch je bent alleen de sjaak als die het per toeval ziet. Als 25% meer brillen opgezet worden is dat toch al winst voor de gene die het zo g**l vinden dat iedereen zoon ding op heb. Wil je hem niet op doe je het toch niet is jou verantwoording. ziet oom agent het krijg je 100 euro boete
Waarom is het verplichten geen optie? gordel in de auto is toch ook verplicht? verlichting op je fiets is toch ook verplicht? Kijk of we erop zitten te wachten is wat anders of men het doet is wat anders handhaving tja... lijken mij andere zaken maar verplichten mag best.
Met jouw voorbeelden kun je het niet vergelijken. Als je in een auto zit, ben je verplicht deze om te doen. Punt. Als je op de fiets in het donker rijdt, moet je licht aan. Punt.
Wbt de vuurwerkbril is dat natuurlijk vee lastiger, buiten de aansteker om. Bij de aansteker kun je nog zeggen: vuurwerk aansteken: bril op. Maar voor de overige personen gaat dat lastigeren. Wannneer ga je iemand dan verplichten? Iedereen in een straal van zoveel meter bij vuurwerk van dan? Alleen degenen die bewust vuurwerk kijken? Iedereen die buiten loopt? Iedereen die bij een vuurkorf staat? Iedereen die buiten iemand een gelukkig nieuwjaar wenst? Hoe en wie ga je dat verplichten?
als iedereen gewoon z,n gezonde verstand gebruikt gaat het al een stuk beter.
en uiteraard afstekers en kijkers doe die bril op.
beetje rekening met elkaar houden , dan kunnen we nog lang genieten van de traditie.