Statenfractie SGP wil dat provinciebestuur Nationaal Vuurwerkmanifest tekent

Scav

VWC Moderator
Forumleiding
Overijsel

Het provinciebestuur moet met gemeenten en de Veiligheidsregio's in overleg over de aanpak van overlast en verwondingen door vuurwerk. Dat zegt de Statenfractie van de SGP. Ook moet de provincie het Nationaal Vuurwerkmanifest ondertekenen.

In dat manifest wordt gevraagd om een verbod op consumentenvuurwerk per 2020.

"De Onderzoeksraad voor de Veiligheid toonde in 2017 aan", zegt de fractie, "dat vuurwerk ieder jaar weer de aanleiding van veel menselijk en dierlijk leed, milieuschade, verstoring van openbare orde en miljoenenschade aan publieke en private eigendommen. De OvO adviseert om het afsteken van consumentenvuurwerk te verbieden."

Omdat binnen de samenleving en bij medici de roep om een verbod op consumentenvuurwerk steeds groter wordt, wil de SGP dat het provinciebestuur de handschoen oppakt.

Bron

Dit klinkt wel als een serieus meerjarenplan, dat stellig en bondig gebracht wordt. Omdat er nog twee jaar tussen zit, worden importeurs en winkeliers buitenspel gezet. Ook is er in deze tekst weinig ruimte gelaten om in discussie te gaan, omdat er alleen feiten in staan zonder nuance.

Kort samengevat; oppassen geblazen met dit manifest.

Kort samengevat; oppassen geblazen met dit manifest.

Helemaal mee eens, het is een hele hetze! Het gaat niet allemaal even snel of in 1 keer maar vroeg of laat wordt je verrast met de boodschap dat er een totaalverbod is.

Wel of niet plaatselijk, ik vind het slecht nieuws van dat allerlei organisaties de handen ineen slaan om een verbod voor elkaar te krijgen.

Wel te sneu voor woorden dat een partij als de SGP die totaal geen bestaansrecht meer heeft dit soort acties onderneemt.

Ja ze proberen hier vast kiezers mee te lokken en media aandacht te genereren voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Maar ondanks dat ik denk dat nog steeds de meerderheid van nl tegen een verbod is, zijn het wel dit soort sensatie intiatieven en sensatie artikelen die het grootste gevaar en het grootste wapen zijn van de antilobby...

Wel te sneu voor woorden dat een partij als de SGP die totaal geen bestaansrecht meer heeft dit soort acties onderneemt.

Ja ze proberen hier vast kiezers mee te lokken en media aandacht te genereren voor de gemeenteraadsverkiezingen.

Maar ondanks dat ik denk dat nog steeds de meerderheid van nl tegen een verbod is, zijn het wel dit soort sensatie intiatieven en sensatie artikelen die het grootste gevaar en het grootste wapen zijn van de antilobby...

Ze zijn anders wel de oudste partij van ons land. En of dit kiezers trekt? Ik denk van niet. En ja, dit is een gevaarlijk bericht

De SGP heeft geen bestaansrecht? Het is de oudste partij van het land en heeft een vaste en stabiele achterban.
Desalniettemin vind ik hun standpunt over vuurwerk gewoon kinderachtig, ze weten heus wel dat het een traditie is die nooit verdwijnt alleen omdat een deel van de achterban niet van knallen houdt moet meteen de partij dat maar aanhouden.

Back
Bovenaan