sta het oude lichtere knalvuurwerk weer toe

Ondertekend :thumbup:

Het zou letsel bij jonge jeugd door illegaal vuurwerk kunnen voorkomen....de komende generaties, die van nu hebben al gesnoept van het zware illegale en die krijg je nooit weer terug naar de NL muggescheetjes...

Inderdaad, die fout hebben ze nooit moeten maken. Zo ongelofelijk dom en vooral niet te vatten. Gewoon een beslissing die niet gebaseerd is op de feiten want met het legale knalspul kon je jezelf onmogelijk verwonden. Kinderen in de buurt zie ik nu met nitraatjes uit België lopen want ze willen toch wat te knallen hebben en het cat.1 is natuurlijk ook niks meer tegenwoordig.

Nooit begrepen waarom Hollandse knallers niet meer mogen. Hadden we het laatste jaar waarin het mocht puike knallers van Katan. Daarna een verbod. Ik weet niet of je hier mee de illegale knallers laat verdwijnen. Maar zeker ondertekend. Het idee er achter is prima. Laat maar snel terug komen.

Jongens ik ben erg blij dat deze petitie de aandacht krijgt die het verdient.
Want het zou de veiligheid tijdens de jaarwisseling alleen maar ten goede doen.
sterker nog ik gebruikte kanonslagen tijdens het carbid schieten. Want op die manier kun je tenminste nog op veilige afstand staan.

Ik snap de gedachtegang erachter alleen denk ik dat we blij moeten zijn met wat we nu nog hebben en ervoor moeten strijden om dat te behouden....uitbreiding/terugdraaien van de regels zie ik gewoon absoluut niet gebeuren hoe graag we dat ook zouden willen!!

Tis en blijft vuurwerk waarmee door de onozele minderheid mee gegooid kan worden naar hulpverleners en dergelijke, en ook al raak je er niet zwaargewond van zo een ding wil je als ambulanceverpleegkundige of agent niet in je kraag hebben terwijl je aan het werk ben...

Maargoed dat is mijn mening erover ieder zn ding

Die 'gassies' die ik hier af en toe rond zie lopen staan volgend jaar echt geen pakjes astronauten te breken zoals wij dat vroeger deden...

Iets met een geest uit een fles enzo.

Mijn jongens van 7 en 11 hebben zich nu nog vermaakt met de mines/thunderkings. Aangezien die ook niet meer geimporteert gaan worden door de heren/dames importeurs, is er straks helemaal niks meer dat ze nog de moeite waard vinden. Laten we zeggen dat knetterrotjes niet helemaal voldoen :bonk:
Ik hoop ze bang genoeg gemaakt te hebben voor Cobra's en dergelijke, maar als er geen fatsoenlijke knallers meer te krijgen zijn is de weg naar illegaal snel gevonden denk ik (zeker als de oudste naar het voortgezet onderwijs gaat).
Ik ondersteun deze petitie dus van harte en hoop echt dat het verstand boven komt drijven. Ik denk met weemoed terug aan de prachtige knallers van Katan die we voor de coronatijd nog konden kopen .. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Mee eens! Ze draaien het echt niet meer terug! Ik heb het wel ondertekend! Uit moreel plichtsbesef! Met z'n allen laten horen dat we het er niet mee eens zijn! Maar krijgen wij het terug, Nee! Iedereen weet dat de problemen rondom illegaal, het geweld tegen hulpverleners en vuurwerk overlast niet te wijten is aan het kleine knalvuurwerk! Welke onderbouwing zij er ook aan toevoegen! Daar hoef ik geen universitair geschoolde voor te zijn! Het verbieden van dergelijk klein vuurwerk is niet en zal nooit bijdragen aan de oplossing! Heb ik een oplossing voor dergelijke problemen rondom de jaarwisseling, nee ook niet! Die linkse barbaren zullen niet rusten tot hier het laatste trektouwtje wordt verboden! Maar onderteken vooral of laat je stem horen in een andere poll! Het blijven goeie graadmeters hoeveel mensen het er niet mee eens zijn!

Op zich een goed initiatief. Ik ben het er mee eens. Maar we springen te snel naar de conclusie.

Slagingskans zonder onderbouwing is nihil.
Er komt echt veel meer bij kijken. Goed onderbouwde rapporten etc.

De petitie kan ook zijn:
Volgens media bericht x, y, z… is er een toename in verloren ledenmaten als gevolg van al lange tijd illegale cobras.
Hierbij vragen we een goed onderbouwd rapport dat het recente verbod op knalvuurwerk niet juist tot een toename heeft geleid in verloren ledematen.

Hierbij vragen we ook andere oplossingen voor het probleem. Voorlichting. Controle op vloggers etc.

Kom maar met de ideen in dit topic

PS
Wat ik nu zeg is een eerste voorzetje. Ik ben ook geen jurist of politicoloog ofzo.
Dit is veel werk.

Als ik beleidsmaker zou zijn. En er zouden meer kinderen ledematen zijn kwijtgeraakt door mijn beleid. Dan zou ik niet meer kunnen slapen.

Vuurwerk is op langer termijn niet meer houdbaar, we weten allemaal dat die pruttel rotjes het probleem niet is.
En ook al kunnen we dat onderbouwen dan trekken ze gewoon de milieu kaart.
De problemen die ze zelf veroorzaken doordat er niets leuks meer voor de jeugd te koop is neemt de anti lobby op de koop toe, denk maar niet dat de anti lobby dat maar iets interesseert, zij willen gewoon een verbod en dat faciliteren ze door continu halve waarheden of kromme vergelijkingen het nieuws in te gooien om de publieke opinie te beïnvloeden.
Zeker nu er elke week wel een ééncellige snotaap ergens een voordeur uitblaast.
Ik weet zeker dat het vuurwerk (misbruik) probleem in NL verbeterd kan worden, maar dat kan alleen als alle partijen dat oprecht zouden willen, en daar wringt de schoen want linkse mensen hebben de neiging de monopolie op de waarheid te hebben en als ze niet hun punt kunnen maken gaan ze drammen liegen en bedriegen.
Ik klink misschien negatief maar ik heb geen greintje vertrouwen meer in woke en linkse naieve verwende stampvoeters waar we helaas vandaag de dag mee te maken hebben.

Met deze stellingen moet ik altijd denken aan de mooie stad van Rotterdam waar ik ben geboren. De wijk IJsselmonde.

Verboden voor ons stukje traditie maar wel elke week de shitshow van granaten.
-Letterlijk-

Gaan we daar nog iets aan doen meneer de burgermeester? Of wilt u onze, zo onderhand laatste traditie, ook afnemen in de stad waar MIJN ouders letterlijk voor hebben gevochten.

Zolang ik leef gaat er gewoon elk jaar een stuk vuurwerk af al moet ik het zelf uit china halen..

Mooi om te zien dat deze petitie in de volle aandacht staat.
Of het wat gaat uithalen dat weet ik niet.
extintion rebelion of al die andere gerelateerde groepen maken dankbaar gebruik van het demonstratie recht Dus vraag ik me af waarom wij dan niet !?
als we met een petitie als deze iets willen bereiken moeten er zo veel mogelijk stemmen worden verzamelt.
En voor de rest gewoon afwachten.

Back
Bovenaan