St. Goar (RIF) 18-9-10

Wauw...:shocked:

Ik was reeds onder de indruk van ze door de show in Duren maar na het zien van ook dit spektakel op film weet ik het zeker...
Steffes-Ollig, U heeft er een Nederlandse fan bij!

Ik zet deze voor volgend jaar ook alvast op de kalender.:p

Verslag Vuurwerkshow St. Goar.

Het was 12:15 toen we van huis vertrokken richting p-aart-y, na hem te hebben opgehaald moesten we naar Thunderboy die ook zou meerijden. Volle bak dus! Een kleine 100 kilometer verder kwamen we aan bij de Duitse grens. En daar stond opeens een controle....
14klem8.jpg

We konden zonder probleem onze weg vervolgen de AutoBahn op, waar de reistijd flink verkort kon worden.
kd8t3q.jpg

Na al een 300 kilometer in de auto te hadden gezeten werd het tijd voor een tussenstop. En probeer het grut dan maar eens rustig te houden……
27xphf6.jpg

De eerste kastelen/burchten kwamen in zicht.
2je49yc.jpg

Wie Duitsland zegt zegt;
Bier!
30w18bm.jpg

Een stukje verder weer een heel ander soort drank: wijn. Erg stijlen wijngaarden.
30cwp5f.jpg

En daar was het! St.Goarhausen! We kwamen rond 17:00 aanrijden en nu stonden de auto’s al een paar kilometer voor het stadje geparkeerd!
30lhzkg.jpg

We hadden besloten om maar naar de overkant te gaan. Daar zou het minder druk zijn en daar stonden we het beste voor naar het vuurwerk te kijken.
29x6utz.jpg

De burchten waar ook vuurwerk vanaf geschoten werd.
2i8ir1d.jpg

wbrprn.jpg

Natuurlijk moest er ook gegeten worden, en ja wat is dan lekkerder dan een Braadworst met een biertje?
2j4szee.jpg

Daarna werd het tijd op een mooie plekje langs het water op te zoeken, op advies van Thunderboy waren we op een lager gedeelte gaan staan waar het een stuk minder druk was.
p-Aart-y had zijn plekje al snel gevonden.
25u2xb4.jpg

Het echte wachten was begonnen.
4v3gba.jpg

Dan gaat de tijd opeens echt heeeeel langzaam…….
26442gm.jpg

Tot dat er opeens wat heel interessants kwam langs varen; De ponton! Mijn eerste reactie was gelijk; wat staat dat ding vol zeg!
24oxbfc.jpg

Daar moest op gedronken worden, haha.
2i91kt3.jpg

Inmiddels was het donker geworden en waren er tientallen partyboten gekomen.
e88jdg.jpg

Rond 20:30 kwamen er 2 heren van de brandweer aangelopen met fakkels. We vroegen hoelaat de show zou beginnen en dat was in ongeveer 10 minuten. Na een kleine 20 minuten lichten de eerste fakkels de burchten op en ook naast ons werden een 4 tal fakkels aangestoken.

De show kon beginnen:
Het eerste vuurwerk ging af op de burcht achter ons en dat viel me echt niet tegen! Flink wat shells werden de lucht in geschoten waar ik wat blokjes verwachte! Dat moest wat beloven voor de ‘’hoofdshow’’ die nog moest komen! Vervolgens ging de ponton aan de rechterkant van ons schieten en ook dat vuurwerk was erg gaaf om te zien alleen de afstand was eigen iets te groot. Na een korte pauze begon het vuurwerk schuin voor ons op de burcht, de afstand was behoorlijk maar het zag er allemaal mooi uit! En toen toen begon de echt show pas. Recht voor ons knalden de shells met een werkelijk daverende knal uit de mortieren om vervolgens recht voor ons te exploderen tot een prachtig gezicht! Het tempo lag echt hoog en het was werkelijk elke seconde genieten! De knallen die zo weerklonken tussen der bergen gaf echt een onbeschrijfbaar gevoel. Naar mijn gevoel was de hele show een grote finale! Maar toen ik dacht dat het niet gekker kon brak de hel los! Met een tempo dat niet meer bij te houden was schoten de saluteblokken zich vanaf meerdere plekke leeg waarna een finale kwam die ik nooit had durven dromen en maar door bleef gaan! Zoveel shells! Echt werkelijk absurd! Gigantisch! Geweldig! Een gevoel dat niet te beschrijven is.

Kijk zelf maar zou ik zeggen:
Deel 1:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Deel 2:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zelf vind ik dit verreweg de mooiste beelden die ik heb kunnen maken met mijn camera door een andere instelling te veranderen waardoor de kleuren veel meer tot zijn recht komen.

Een show die met geen pen te beschrijven is eigenlijk!
Een brede glimlach op het gezicht van Thunderboy en p-aart-y lieten zien dat hun zeker genoten hadden van de show.
20uahs9.jpg

Na een lange rit terug naar huis waren we rond 02:30 weer thuis en konden we terug kijken of super gave dag met de mooiste show die ik tot nu toe heb gezien!
Thunderboy en p-aart-y bedankt voor alle gezelligheid!
4r5ob4.jpg

St.Goar tot volgend jaar!!!

Je verslag leest lekker weg, en ook de beelden zijn om van te smullen.
Bedankt voor je uitgebreide en leuke verslag vuurwerkfreak4live!

PS: Wat voor controle was het eigenlijk?

Je verslag leest lekker weg, en ook de beelden zijn om van te smullen.
Bedankt voor je uitgebreide en leuke verslag vuurwerkfreak4live!

PS: Wat voor controle was het eigenlijk?

Bedankt FD!
Volgens mij werden alles Duitsers er tussenuit gehaalt en werden die gecontroleerd op dingen. Misschien papieren enz en natuurlijk op Drugs.

Het plan was dat ik eigenlijk ook zou gaan afgelopen zaterdag, is het anders gelopen (werken en andere omstandigheden :sad:)

Bedankt voor het filmpje TB!
Heb er van genoten!

Volgend jaar zal ik er zeker zijn, dan vraag ik ruim van te voren vrij aan :p

Ik ben ook met mijn familie geweest en stond recht voor het ponton aan de kant van St. Goar. Dikke show gezien. Mooie kwaliteitsbommen (kunnen ze hier wat van leren) en blokken. De finale was heftig typisch S&O. Mijn familie vond het ook schitterend dat snap ik als je al helemaal niks gewend ben (ik zal Vin voor zijn.......deze nepfreak natuurlijk ook niet hahaha).

Back
Bovenaan