St. Goar en St. Goarhausen (DE) Rhein in Flammen 21 September 2013

Lijkt mij heel erg geweldig om 45 minuten Steffes Ollig te zien! Maar de reistijd! :bonk:
Eens kijken wat de rest doet, maar ik ben er bang voor!

Hier vorig jaar voor het eerst geweest. Wat een pracht locatie en hele mooie route om te rijden. Zeker niet naast de deur(720km retourtje),maar ook dit jaar weer van de partij.

Dat is mooi Rich, kan Kwintos ook naar Utrecht komen, hobbelen we daarvandaan naar de show.
Als we de kosten kunnen delen, scheelt dat al een bekkie :p

Heb enorm gave herinneringen aan deze show.
Zoals ik al zei het is ten eerste een prachtige lokatie, met een heel gezellig stadje.
Voor iedereen die genoten heeft in Duren moet hier zeker eens gaan kijken.

De bommen zijn een slagje groter, klinken snoeihard door de brute echo's en ook de tijdsduur van de show is lekker lang.
Meerdere pontons liggen vlak voor je snufferd en alles wordt weer weggeblazen uit Ollig zijn speciale mortieren.
Wat dus ook betekend dat de lanceringen keihard zijn!

Ook vanaf diverse kastelen voor, en achter je wordt er stevig doorgeramd met prachtige bommen en blokken.
Om dit allemaal tegelijk te filmen is nagenoeg onmogelijk, belangrijk en het leukste is dan ook dat je op de goede plek staat.
Uiteraard is de show van meerdere plekken te zien, het mooiste vond ik altijd om recht voor het ponton te gaan staan, dit gaat ook het hardste.

Een nadeel aan deze show, vrijwel altijd blijft de rook enorm hangen. Op het einde gaat er megaveel de lucht in, de finale start meestal met blokken die het erg rokerig maken.
Nog een nadeel is om weg te komen na de show, reken maar op een topdrukte. Sta je aan de verkeerde kant van het water geparkeerd, dan ben je de sigaar :p
Heb meegemaakt dat de politie 1 weg volledig afsloot, dan kun je eerst verder Duitsland in voor je om kunt draaien dus hou daar rekening mee.

In de buurt liggen veel campings, heb er eenmaal overnacht en dat was prima te doen.

Hopelijk hebben jullie iets aan deze info, dus doe daar je voordeel mee.
Ik hoop dat jullie allemaal zo enorm gaan genieten, als dat ik de laatste 3 jaar heb gedaan daar.

Ter afsluiting nog een stukske film van vorig jaar, let op de echo's maar ook vooral op de (rokerige) Finale :p

Misschien tot de 21ste :wink:

Thanks 4 de film Thunderboy - wij hebben vakantie in die periode en nog niks geboekt - misschien gaan we maar eens wat leuke weekendtripjes maken ;)

Ziet er leuk uit en duurt lekker lang!, maar ik sla dit over. Voor mij 4 uur rijden, en daar heb ik niet zo'n trek in. Iedereen die gaat, veel plezier!

Nog maar een (oud) stukske film dan, niet al te beste kwaliteit, maar goed :p
Hier zien jullie een stukje uit de show van 2010, afgesloten met een "echte" Ollig Finale. (3:48)
Dat betekent fluitbakken, knalblokken, cracklingblokken, vervolgens de lucht volpompen met bommen afgesloten door salutes.
:cool:

Wil deze show ook wel een keer zien maar een retourtje is voor mij ook 700km en dat vind ik nu ff te gek.

Hoe raar het ook klinkt, maar kun je ook verder van het vuurwerk staan/? Nu sta je er wel erg dichtop, wel supervet maar voor mijn film zou ik wel een totaalbeeld willen :p

Vanaf 1 van de bergen heb je een uitkijkpunt waar je de hele show kan zien. Zou niet weten waar het is , zat zelf namelijk voor aan !

Ik weet dat THUNDERKING dit in 2011 heeft gedaan.
Hem was het niet zo goed bevallen, en persoonlijk zal ik ook niet snel op zo'n berg gaan staan.

Ik ga juist naar Duitsland om er lekker dicht op te staan, dat krijg je met al die schijtregeltjes in dit land. Ga je op zo'n berg staan vergeet dan je verrekijker niet. Rook die omhoog trekt zal het ook niet mooier maken :p

Zijn revieuw plus film is hier te zien:

http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?20846-St-Goar-17-09-2011&p=400537&viewfull=1#post400537
(revieuw)
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?20846-St-Goar-17-09-2011&p=400229&viewfull=1#post400229
(film)

Het was weer 37 minuten keihard genieten! Topshowtje :handsup:
Hier alvast de snoeiharde gouden finale, morgen volgt de rest :wink:

Potverdikke, wat was dat een dikke show zeg.
Samen met Thunderboy en MOH1975 in de auto was ook gezellig :)
Absoluut geen spijt van dat ik hier geweest ben en volgend jaar absoluut weer.
De locatie is top met een schitterend omgeving en wat een echo daar zeg, niet te zuinig.

Ik heb alle schietlocaties er aardig op weten te krijgen dus veel kijkplezier.

Back
Bovenaan