Speurders naar zwaar vuurwerk hebben succes

ylke

VWC lid
28-11-2013 11:17 | ANP

De Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers is dit jaar al behoorlijk succesvol, stelt een woordvoerder donderdag. De in 2011 opgerichte organisatie speurt dit jaar op internet naar mensen die zwaar professioneel vuurwerk bij buitenlandse webshops kopen.

Bestellers die worden opgespoord, ontvangen een videoboodschap op hun e-mailadres waarin zij worden gewezen op de gevolgen. Al die boodschappen worden bovendien op YouTube geplaatst.

De Task Force heeft pas volgende week de eerste cijfers beschikbaar.

Bron

Bestellers die worden opgespoord, ontvangen een videoboodschap op hun e-mailadres waarin zij worden gewezen op de gevolgen.

Wat is daar succesvol aan? Dat men een waarschuwing krijgt 'hey, je hebt op onze nepsite een bestelling onder rembours geplaatst maar die hebben we onderschept voordat die nooit verzonden is geweest'?

Wat is daar succesvol aan? Dat men een waarschuwing krijgt 'hey, je hebt op onze nepsite een bestelling onder rembours geplaatst maar die hebben we onderschept voordat die nooit verzonden is geweest'?
Inderdaad hahaha, sterker nog, ik durf te wedden dat sinds die taskforce in de media begon te blèren dat men vuurwerk via internet besteld het hele probleem alleen nog maar erger is geworden. Ze dragen zelf bij aan het probleem door er telkens maar over te praten in de media. Brengt men alleen maar op ideeën.

tot voor vorig jaar zag je amper shells hier in de buurt de lucht ingaan.
vanaf het moment dat de taskforce is opgericht en de media hier aandacht aan heeft besteed en dan vooraal aan de poolse webshops......
ik heb denk ik op wel een plek of 6 7 shells de lucht zien in gaan en nou niet bepaald de kleinste maten ook.

Goed gedaan jongens.

Het wordt vanzelf in de hand gewerkt. Gewoon goede knallers in ons land gaan verkopen zal al een hoop schelen.Maar daar willen ze niet aan. Al proberen ze het maar 1 of 2 jaar. Kijken wat het effect is.:bye:

Back
Bovenaan