Special#4 Howling Comet to Cactus

Gezien de reacties hier snap ik niet waarom andere importeurs de boot hebben gemist :rolleyes:. Was dit effect moeilijk te ontwikkelen?

Gezien de reacties hier snap ik niet waarom andere importeurs de boot hebben gemist :rolleyes:. Was dit effect moeilijk te ontwikkelen?

Je kan zeggen wat je wil maar katan neemt vaak wel de moeite. Daar waar andere importeurs gewoon iets inkopen met hun eigen labeltje.

Moeilijker dan een standaard effect, of je moet vrede hebben met een fluit die iets minder goed is, dan valt de hele box in het niets.

Dit soort rauwe fluiters bestaan meestal uit lange kartonnen kokers die aan slechts één kant zijn afgesloten met een eindstop. Tot aan die eindstop zit dan een speciaal soort kruit geperst wat de fluit geeft. Het is zoals Laurence al aangeeft een krachtig soort kruit, wat heel gevoelig is en erg nauw luistert in samenstelling. Als de verhoudingen in de chemische stoffen iets afwijken, wordt er opeens geen fluittoon geproduceerd maar alleen een vlam. Of de fluittoon is anders in toonhoogte. Je hebt relatief weinig grammen kruit nodig om een harde fluit te maken.
Deze box heeft niet alleen een fluit, maar ook nog een siereffect ná die fluit. Dus je hebt een lange tube voor de fluit, met daar boven nog eens een compartiment voor het sierboeket. Tubes van 20 cm lang zijn dan niet vreemd. Misschien 13 cm een lege huls, 2 cm fluitkruit, en 5 cm sierboeket.

Vandaar dus ook dat deze box 'slechts' 1400 gram kruit heeft. Je hebt dus weinig nodig om een zo goed mogelijk product te maken! Thanks voor de info, hij zal hier in de straat gaan schitteren!

Een fluit effect is ook weer geen hogere wiskunde hoor. Of zijn we de baby pijltjes en fluitbakjes vergeten?

Een fluit effect is ook weer geen hogere wiskunde hoor. Of zijn we de baby pijltjes en fluitbakjes vergeten?

Voor jou misschien niet, voor anderen misschien wel. Gewoon lekker vragen als je nieuwsgierig bent, je zit ten slotte op een vuurwerk forum. :)

Wat een box en wat een tubes! Nu nog nieuwsgieriger naar de uitwerking van deze. Blij dat ik heb nog heb meegepakt.

1.3G, vreemd inderdaad? Misschien bestemd voor andere landen? Daar is het zwaardere consumentenspul toch ook 1.3 terwijl het hier 1.4 is?

Back
Bovenaan