[Spanje] Spanje en vuurwerk

Ken de winkel zelf niet maar weet dat de knallers die ze verkopen erg leuk zijn.
Probeer bijvoorbeeld de silba boom en mega boom!

Ik zit nu in Denia, las marinas ten zuiden van Spanje. Tot mijn grote verbazing bleek hier een vuurwerkwinkel te zitten en nog wel om de hoek ook. Vandaag maar even een kijkje nemen. Ook al ff gekeken op hun website (http://www.Piroalba.es. Ze verkopen geen grote Shell ofzo, maar gewoon kleine mortierkitjes (2'') en de gebruikelijke Spaanse vlinders. Wel zag ik grote knalpijlen in het assotiment liggen. :D Helaas met het vliegtuig dus kan niks mee naar huis nemen:sad:

Haha, dan zat je er in dezelfde periode als mij. Ben net weer thuis. Mooi winkeltje inderdaad. Behoorlijk aan de dure kant wel als je ziet wat voor kortingen je krijgt als je meer van dezelfde koopt.

In Ondara, plaatje iets verderop, zit ook een winkeltje welke vuurwerk verkoopt. Is iets goedkoper met de stuksprijzen, maar doet niet aan kortingen wanneer je meerdere van dezelfde koopt. Voordeel daar is wel dat je zelf je spulletjes kan pakken en bekijken in plaats van in gebrekkig Engels moet praten met de mensen in Denia om te krijgen wat je wilt.

Adres van het winkeltje in Ondara is Carrer de Sant Domènech 2.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ba...a=X&ei=yPFBUPyMJaqx0QXu_oDAAw&ved=0CH8Q_BIwAA

Zelf dit jaar 10 dagen in malgrat de mar gezeten. En aangezien ik tijdens de wedstrijd Nederland Costa rica ook vuurwerk af wou steken heb ik de winkel Venda de petards bezocht.
Dit is een feestwinkel met een apart vuurwerk gedeelte.

vendadepetarda_zpsc539759c.jpg

Ik heb hier onder andere diverse knallers potten en een shellkitje gekocht. Aangezien je in Spanje het gehele jaar door vuurwerk af mag steken. Heb ik buiten het stappen en strand ook flink lopen stoken. De cakes en het shellkitje heb ik na de overwinning tegen Costa Rica afgestoken. En de knallers heb ik savonds lekker op het strand afgestoken. Al bij al een heerlijke vakantie gehad :D

De foto's van het vuurwerk houden jullie tegoed!

In Juni 2014 afgereisd naar Malgrat de Mar(Spanje) om te genieten van een zonnige vakantie.
We hadden het geluk dat Nederland door was in de poule en we dus de kwart finale Nederland- Costa Rica konden kijken.
Van tevoren goed mijn huiswerk gedaan dus een adres gevonden in Malgrat waar je vuurwerk kon scoren.
Want mocht Nederland winnen dan hoort daar natuurlijk wel vuurwerk bij :wink:

Ik had een winkeltje gevonden in Malgrat genaamd Venda de Petards. Dit was ongeveer 15 minuutjes lopen vanaf ons hotel

Na 15 minuutjes lopen aangekomen op de carrer de girnona. Dit is de straat waar de winkel moest zitten. Na 3 keer op en neer gelopen te zijn hadden we de winkel eindelijk gevonden :p . Even aangebeld of ze hem open wouden doen. Dit was gelukkig geen probleem

vendadepetarda_zpsc539759c.jpg

Fototje van de winkel

Eenmaal binnen samen met wat maten wat cakes en knallers gekocht. De man achter de toonbank sprak helaas geen woord Engels. Gelukkig met wat gebaren duidelijk kunnen maken wat ik zocht.
Na 10 minuten stond ik weer buiten, en zijn we gelijk doorlopen na een terrasje om een lekkere koude rakker te scoren. Vuurwerk stond openlijk uitgestald op onze tafel. Heerlijk om te zien dat niemand daar van opkijkt

IMG-20150120-WA0008_zpsdb7d7a1a.jpg

Deel van het vuurwerk wat we gekocht hadden.

Savonds zijn we de wedstrijd Nederland Costa Rica gaan kijken in het bekende Hollandse straatje. Bij aankomst hing de sfeer er al goed. Er waren vele Nederlanders samengekomen om de wedstrijd te bekijken. Wij zaten bij cafebar de Verona. Toen Nederland scoorde ging het al gelijk goed los met vuurwerk. En toen de overwinning binnen was helemaal. Hier onder een klein sfeerfilmpje van een van onze cakes (dacht de Escorpion van Gironina) gefilmd door een vriendin. Filmpje is helaas niet helemaal duidelijk maar dat komt omdat ze waarschijnlijk al 3 flessen wijn op had haha

20130114_170623.jpg

20130114_170936.jpg

20130114_171018.jpg

20130114_170957.jpg

20130114_171109.jpg

20130114_172643.jpg

Kom hier wel vaker om te winkelen, ze kennen me onderhand hier...
maar goede producten en kwaliteit en ook wat kortingen erover.

Dit is trouwens in Alicante. Niet zover van Benidorm.

Wat zijn die ,,potloden'' linksboven in de winkel zelf?
En die cake die je vast had, een 2 inch mine cake, of een gewone 2 inch cake?

Het was een gewone 2 inch cake.

Maar zoals ik op de site las, en me spaans is niet al te best. Is dit een confettie shooter, met verschillende soorten snippers.

Dit jaar ga ik ook weer even lekker zorgeloos in de Spaanse zon stoken. Kan nu al niet meer wachten. En toch die 2" salutes op de kop zien te tikken, vorig jaar niet gelukt.

Dit jaar ga ik ook weer even lekker zorgeloos in de Spaanse zon stoken. Kan nu al niet meer wachten. En toch die 2" salutes op de kop zien te tikken, vorig jaar niet gelukt.

Is maar 1 winkeltje die ze verkoopt de trueno de aviso. Geweldige salutes

Als ik het goed begrijp mag je het hele jaar vuurwerk afsteken in Spanje, mits je niet voor overlast zorgt ?

Mijn vriendin is Spaans. . En mijn schoonfamilie uit Spanje heeft het me uitgelegd.
Het is illegaal om zomaar te knallen het mag op heilige dagen en dan alleen op aangewezen plekken.

dus in principe is het illegaal maar het is een soort van gedoogbeleid.
Dit is wat me schoonfamilie verteld he dus ik weet niet of het 100% klopt

Weet iemand toevallig of er in de buurt van Platja d`Aro vuurwerkshows zijn en een winkel :D

Je bent net te laat, 23 juni was er een dikke show van zaragozana, rond die tijd stikt het ook van de vuurwerk kraampjes op de parkings van de grote supermarkten, heb zelf 1 winkel gevonden die was te vinden in de straat van de grote Carrefour market. 3 dagen later was er nog een dikke show in Palamos een dorp verder en ook de correfoc is al geweest. Zou even bij de VVV langsgaan.

Als je een auto hebt zou ik naar Blanes gaan, paar dagen lang een festival.

Oja goed restaurant: la fabula mediterranea met Nederlandse eigenaar, top tent.

Afgelopen week naar Margraten de mar geweest en wie zou ik zijn als ik de kans niet zou pakken om wat vuurwerk te scoren... Ik kreeg de tip om eens naar Petardos CM te gaan. Dat deden we dus, maar de euforie was van korte duur. De winkel was gesloten en ging voorlopig niet meer open. In ieder geval niet meer tijdens ons verblijf.
image.jpg

Tijdens de terugweg naar het hotel kwamen we bij een winkel die ons door wist te sturen naar Pepereria fontrodona. Dit was een winkeltje in het centrum waar voornamelijk feestartikelen en knutselspullen werden verkocht.
De vrouw achter de toonbank begon voor ons even heen en weer te bellen en vervolgens werden we meegenomen naar de naast gelegen winkel die voor ons dus open ging.
Hij had niet al het consument spul meer voorraad liggen, maar voor ons nog voldoende. Uiteindelijk zijn we ruim een uur in de winkel geweest en kregen bij onze minimale aanschaf nog een doosje woodpeckers mee.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Back
Bovenaan