Sow! Vet! Liuyang Chinese vuurwerk-hoofdstad FILMPJE!

Dit stond op de NOS site, was een bericht van gisteren!
Dankzij de oplettendheid van Wasabi!
Gaat over DE chinese hoofdstad van het vuurwerk, Liuyang.

En het leuke is dat je aan het eind van het filmpje de Leon van Alpeco Fireworks getest ziet worden! :D :p Echt kicke! :devil:

zie hier

Laatst bewerkt:
Wat leuk om te zien zeg. Een compleet live verslag uit China.
Productie, showroom en uittesten van producten.
Nederlands commentaar van het journaal.
Helemaal te gek dit.
Bedankt heren Wasabi en Rollende Baba

Overigens natuurlijk wel spijtig voor die werknemers die betrokken zijn bij ongevallen tijdens de productie. Kennelijk is er heel wat mis daar met de veiligheidsvoorschriften.

:bye:

Het is jammer ik dat ik waarschijnlijk niet naar China ga om daar te werken in maart, komt iets anders tussen zeer waarschijnlijk. Anders was ik daar ook heen gegaan. Maar het kan nog wel... is even afwachten... maar als ik ga dan zal ik ook zeker een bezoek brengen aan Liuyang. En het gefilmde hier posten natuurlijk.

Ik heb dit gister ook op het nieuws gezien.
Erg leuk stukje, lijkt me wel eens leuk om het ooit te bezoeken. Maar lijkt me moeilijk uitvoerbaar.

Zeer spijtig hoe het gaat met ongevallen en maatregelen. Maar schepen met asbest worden ook gedemonteerd door landen waar absoluut geen veiligheid wodt nageleefd.
De vloeistoffen van koelingen lopen zo de zee in, en als er dan in Nederland een beetje olie uit je auto lekt heb je meteen een boete te pakken:p

Zoals ik al zei in het andere topic:
Geweldig weer :D
Geeft ff een kijk op de andere kant van het vuurwerk!!
En elke avond testen :D moet leuk zijn :p

Haha, als stagiare lijkt me dat geweldig, maar om dat nou 40 jaar te gaan doen..Nee bedankt:wink:
Dan hou ik het toch liever op Nederlands Consumenten vuurwerk 1x per jaar:)

Een prachtige documentaire natuurlijk. Vraag me wel af, als ons vuurwerk met de hand wordt gemaakt, hoe kan het dan dat elke pot identiek is? Er moet dan toch érgens verschil in zitten?

Haha, als stagiare lijkt me dat geweldig, maar om dat nou 40 jaar te gaan doen..Nee bedankt:wink:

Een prachtige documentaire natuurlijk. Vraag me wel af, als ons vuurwerk met de hand wordt gemaakt, hoe kan het dan dat elke pot identiek is? Er moet dan toch érgens verschil in zitten?

Een half grammetje meer of minder zie je niet zo snel hoor, alleen in tijdsverschil met het wegschieten waarschijnlijk, maar steek maar 2 dezelfde potten af, weet zeker dat je verschil zult zien.

Weet zeker dat geen peony hetzelfde is in welke pot dan ook :wink:!

Back
Bovenaan