Smokkelaars met twee ton vuurwerk betrapt in Merksplas

Die oplettende burger heeft ze verraden! Hij had gewoon z'n kop moeten houden, dan was er niets aan de hand geweest.
Beter is het om die gast z'n tong uit te trekken.
Ik kan over dat soort naaicultuur zo boos worden, het gaat verdorie over vuurwerk, niet over drugs of wapens.
En dan de straffen die je voor zoiets krijgt, die zijn belachelijk zwaar in verhouding tot nog veel ernstiger misdrijven.

Ik vind dat je gelijk en ongelijk hebt. Er wordt veel overlast veroorzaakt door dit soort vuurwerk. Want het zullen gewoon grote blokken zijn en die nitraten uit Polen. Daar worden elk jaar veel prullenbakken mee vernield

Ik vind dat je gelijk en ongelijk hebt. Er wordt veel overlast veroorzaakt door dit soort vuurwerk. Want het zullen gewoon grote blokken zijn en die nitraten uit Polen. Daar worden elk jaar veel prullenbakken mee vernield

Tsja, daarom zijn ze ook bedoeld voor de échte freaks, niet voor die kansloze mensen die slopen..:mad:

@ ruttie-partyboy, ik denk niet dat er door die poolse nitraten elk jaar veel prullebakken mee worden vernield, omdat ze pas vorig jaar hier zo'n beetje opdoken.

Tsja, daarom zijn ze ook bedoeld voor de échte freaks, niet voor die kansloze mensen die slopen..:mad:

Heel goed gesproken!
Voor die kansloze mensen is GEEN ENKEL soort vuurwerk geschikt, legaal noch illegaal, zelfs geen sterretjes. Want ook daar kun je vernielingen mee aanrichten, zoals brandstichting of zelfmaak(!).

Ik vind het gewoon te triest voor woorden dat er over vuurwerk zo'n bangmakerij heerst. Je wordt door de media wijsgemaakt dat vuurwerk net zo gevaarlijk is als oorlogstuig, ja echt waar daar komt het op neer en dat alleen enkel door die vuurwerkramp in Enschede.
Goed het mag niet, dat voor op, maar drugs mag ook niet alleen met het verschil dat je voor het laatste hier in Nederland bij lange na niet zo zwaar wordt bestraft wordt als met vuurwerk terwijl juist door drugs de hele maatschappij naar de knoppen gaat.

Okee, maar ik zeg niet dat je er geen prullebak mee KAN opblazen, ik zeg dat jou zin niet klopt, omdat ze sinds vorig jaar opdoken. Waarom moet ik eigelijk weten dat er 4 gram in zit?:frusty:

Een bussie, vol met vuurwerk... Zonde van het vuurwerk. Persoonlijk vind ik ook dat de straffen omtrent het vuurwerkbeleid TOTAAL niet in verhouding ligt met echte criminele delicten.

Die oplettende burger heeft ze verraden! Hij had gewoon z'n kop moeten houden, dan was er niets aan de hand geweest.
Beter is het om die gast z'n tong uit te trekken.
Ik kan over dat soort naaicultuur zo boos worden, het gaat verdorie over vuurwerk, niet over drugs of wapens.
En dan de straffen die je voor zoiets krijgt, die zijn belachelijk zwaar in verhouding tot nog veel ernstiger misdrijven.

Damm. Fucking. Right. Het is vuurwerk. Geen wapens of drugs. Vorig jaar kwam er niemand om het leven door vuurwerk. Ik wil de stats wel eens weten van alcohol of drugs, laat staan peuken.

Voor een brute verkrachting en daarna moord. Nou wat krijg je dan? Als je geluk hebt krijg je door een of andere vormfout helemaal geen straf, zo kan een typfoutje in het officiele politie rapport al een groot probleem zijn.

Nou wat zal die Pool krijgen volgends dit systeem?
Ook een half jaar ofzo dacht ik...

Dit gaan we voelen in nederland, teminste als het zo doorgaat. Vorig jaar merkte ik al dat er veel mensen werden gepakt, maar nu nog meer. Alleen nog de vraag of dat vuurwerk wel veilig was (want ik vertrouw die polen niet).

Dit gaan we voelen in nederland, teminste als het zo doorgaat. Vorig jaar merkte ik al dat er veel mensen werden gepakt, maar nu nog meer. Alleen nog de vraag of dat vuurwerk wel veilig was (want ik vertrouw die polen niet).

Wat is er mis met polen? :D
In tjechië steken ze shells op de grond af

Laatst bewerkt:

Nou ik heb anders nog weinig berichten gelezen over mensen die gepakt zijn met vuurwerk, in ieder geval niet met hele grote hoeveelheden zoals vorig jaar. Of het wordt nu gewoon niet meer vermeldt, maar dat lijkt me sterk.

Nou ik heb anders nog weinig berichten gelezen over mensen die gepakt zijn met vuurwerk, in ieder geval niet met hele grote hoeveelheden zoals vorig jaar. Of het wordt nu gewoon niet meer vermeldt, maar dat lijkt me sterk.

Het is pas September Naja bijna Oktober.

Het is pas September Naja bijna Oktober.

Ja dat weet ik ook wel, maar er wordt NU al gepraat alsof er alang grote hoeveelheden in beslag zijn genomen, en daar heb ik op deze 2 ton na dan nog niets over gehoord of gelezen. Dat neemt niet weg dat er de laatste maanden van het jaar zeker van dat soort berichten nog kunnen komen op dit forum. Maar het kan ook meevallen, dat is nu nog allemaal koffiedik kijken. Het is gewoon even afwachten.
En trouwens 2 ton is bij lange na nog geen 90 ton zoals vorig jaar zomer(!) in Duitsland of die 46 ton in Antwerpen.

Ja dat weet ik ook wel, maar er wordt NU al gepraat alsof er alang grote hoeveelheden in beslag zijn genomen, en daar heb ik op deze 2 ton na dan nog niets over gehoord of gelezen. Dat neemt niet weg dat er de laatste maanden van het jaar zeker van dat soort berichten nog kunnen komen op dit forum. Maar het kan ook meevallen, dat is nu nog allemaal koffiedik kijken. Het is gewoon even afwachten.
En trouwens 2 ton is bij lange na nog geen 90 ton zoals vorig jaar zomer(!) in Duitsland of die 46 ton in Antwerpen.
Er is naast de 'vangst' in Merksplas ook al een andere grote(re) inbeslagname geweest, maar daarvan zijn tot op heden nog geen berichten verschenen in de pers, waarschijnlijk bewust, vanwege onderzoek o.i.d..

Er is naast de 'vangst' in Merksplas ook al een andere grote(re) inbeslagname geweest, maar daarvan zijn tot op heden nog geen berichten verschenen in de pers, waarschijnlijk bewust, vanwege onderzoek o.i.d..

Weet je toevallig ook om welke hoeveelheid het ging, waar en wanneer?

Back
Bovenaan