Slapen boven het vuurwerk

ylke

VWC lid
ALKMAAR - Een vuurwerkopslag in een woonwijk. ,,Hoe is het mogelijk?'', vraagt Albert Meendering zich af. ,,Als er iets misgaat zijn wij de pineut.'' Samen met zijn vrouw woont hij vlak boven de vuurwerkwinkel op de hoek van het Baansingel en de Catsstraat.

,,Niet alleen met oud en nieuw, maar het hele jaar lang, ligt hier vuurwerk opgeslagen. En daar slapen wij recht boven.'' Net als veel andere buurtbewoners voelt Meendering zich niet veilig bij de bunkers, waar volgens hem 'kilo's aan buskruid in ligt'. ,,Een vuurwerkopslag hoort op een industrieterrein thuis'', zegt hij. ,,Als zo'n opslag daar een keer de lucht in zou gaan, is er niets aan de hand. Maar in een woonwijk staan er mensenlevens op het spel. Er zijn genoeg voorbeelden van hoe het flink mis kan gaan.''

Als voorzitter van de Vereniging van Eigenaren Baansingel, spreekt Meendering namens de buurt, als hij vertelt over zijn zorgen. ,,In principe ligt het vuurwerk veilig opgeslagen. De bunkers voldoen aan alle eisen, maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Het vliegt natuurlijk niet zomaar in de fik, maar dit soort dingen kan altijd misgaan door menselijk falen.''

Meendering weet overigens waar hij het over heeft. Voordat hij met pensioen ging, werkte hij 28 jaar lang bij de brandweer, waarvan achttien jaar als commandant. ,,Toen ik brandweercommandant was in Medemblik zorgde ik ervoor dat er in geen enkele woonwijk een vuurwerkopslag was.''

Al sinds 2008 tekent De Vereniging van Eigenaren Baansingel bij de gemeente bezwaar aan tegen de vuurwerkopslag aan het Baansingel. Ook de Wijkraad Oud-Overdie, die afgelopen jaar is opgeheven, en Woonbotenvereniging Waterfront protesteerden in 2008 al tegen de komst van een vuurwerkverkooppunt.

Meendering maakt zich boos over de rol van de gemeente. ,,Ik schrijf al jaren brieven aan de gemeente, maar vaak krijg ik niet eens een reactie.''

Aan de Europaboulevard in De Mare zit ook een vuurwerkopslag in de nabijheid van woningen en ook daar is al jaren kritiek van buurtbewoners op de opslag.

Bron

Nou nou 28 jaar brandweer man en nog ***len als een kip zonder kop!!.
Met de bunker kan niets fout gaan..enkel door menselijke falen.
Hij zecht het notabenen zelf..
Wat foet deze beste man dan tog moeilijk?

Nou nou 28 jaar brandweer man en nog ***len als een kip zonder kop!!.
Met de bunker kan niets fout gaan..enkel door menselijke falen.
Hij zecht het notabenen zelf..
Wat foet deze beste man dan tog moeilijk?

mensen maken best frequent fouten. dus ik snap die zorgen best...

tja die man zou als ik hem was huur verlaging aan vragen .
of als hij het huis gekocht heeft gewoon verkopen .
ik zou als ik hem was zeker geen boze briefen schrijven naar de gemeente daar los je totaal niks mee op .
oftewel zie dat je het geld bij elkaar krijgt en verhuis desnoods .

"In principe ligt het vuurwerk veilig opgeslagen. De bunkers voldoen aan alle eisen"

Voila meneer geeft zelf het antwoord!

Raar vind ik ook dat er op een industrieterrein geen slachtoffers zouden vallen?

Maar als het hem niet zint gaat die toch lekker verhuizen

Meendering weet overigens waar hij het over heeft. Voordat hij met pensioen ging, werkte hij 28 jaar lang bij de brandweer, waarvan achttien jaar als commandant. ,,Toen ik brandweercommandant was in Medemblik zorgde ik ervoor dat er in geen enkele woonwijk een vuurwerkopslag was.''

meneer Meendering kan het niet handelen dat zijn 'levenswerk' niet voltooid is

Kan iemand deze man a.u.b. een nekschot geven?

Doe is normaal man ,jij vind dat ze te veel rubro afzeiken en wil je deze man nekschot geven.:wink:

Waar ligen mensen waker van echt , soms denk ik zelf vuurwerk afsteken word verleden .
Dat je tegen je kinderen zegt vroeger...
Media moet eens kappe met onzin over vuurwerk , moet je kijken wat de staat er op verdient 23%btw .
Hoor je nooit iemand over want er verdwijnt jaarlijks toch weer zo 14/17.000.000 qua btw in de zak van de staat.

( dit jaar was er 70.000.000 verkocht daar is 23% van dus zo €16.100.000 )

Jojo kijkbuiskinders

Stel dat er een fout gebeurt daar en de hele zooi gaat de lucht in, volgens mij gebeurt er dan helemaal NIETS met die bunker. Slechts het vuurwerk zal af gaan, dat geeft een boel lawaai en rook enzo, maar volgens mij hoef je helemaal niet te vrezen dat de boel ontploft ofzo. Hij ziet hele Enschede taferelen voor zich, maar die angst is onterecht. De kracht die bij die explosie vrij kwam was vele malen groter dan een opslagje van Consumentenvuurwerk wat het zal betreffen daar.

Doe is normaal man , jij vind dat ze te veel Rubro afzeiken en wil je deze man nekschot geven.:wink:

Ja deze man zit gewoon mensen bang te maken en mensen tegen ons te keren met zijn kruistocht tegen ons , ondertussen ben ik dit wel zat. Iedereen wilt zich met anderen bemoeien , alleen soms schiet het even verkeerd.

Om over dat Rubro terug te komen , het gaat ook over andere importeurs. Ik ben zeker geen Rubro fan , maar ik vind wel dat mensen wat mogen minderen in hun kritiek want ze vallen alleen maar in de herhaling.

Misschien is een nekschot niet goed , maar het brengt wel over wat ik denk over deze mensen. Niet dat ik ze een paar meter onder de grond wil , nee ik wil dat ze eens stil blijven met hun onzin.

Ik slaap al jaren boven mijn vuurwerk en heb me nog nooit onveilig gevoeld..
Ook ik heb mijn brandweer diploma's en deze meneer Meendering schaart zich gewoon achter A.Bonte
er is overigens niet voor niks een opleiding pyrotechniek/springmeester naast de brandweer opleidingen.

Het is gewoon het klagen wat mensen graag doen , het op basis van hun eigen ego iemand iets niet gunnen. Het voelt goed. Zelfde als de anonieme tiplijn, slecht voor de samenleving. Mensen zijn misschien op korte termijn goed bezig ( soms ) maar op langer termijn haalt het iedereen uit elkaar. Net zoals radio ,mobieltjes en tv.

Het nieuws kijk ik zoiezo al nooit, vol met negatieve zooi die je positieve gedachte verpest. Los van alle irritante reclames en programma's met flitsbeelden waar constant in geschreeuwd word.

Alles moet zo snel en er is zoveel snelle irritatie en stress. Maar dat kun je mensen eigenlijk niet eens kwaad nemen met dit systeem.

Haha geniaal Ghost.
Je was weer allert vandaag!:p

Kruid koop ik in de supermarkt enzv.
Kruit tog niet.

Laat deze beste man maar slapen boven een bunker vol met buskruid:wink:
Ik slaap liever boven de kruidvat

Back
Bovenaan