Sky Symphony 100s

Hmm, ziet er meer uit als een opgepompte 20 mm maar ben benieuwd naar de demo. Heb wel meer vertrouwen in de Coconut Bounty:)

Ik zeg ook een opgepompte 20 mm, dus iets beter maartoch.. De effecten verdwijnen best snel, toch? Dat zie je voornamelijk bij 20 mm. Vergelijk de duur van de effecten is met de Coconut Bounty. Daar zit best wel een verschil tussen.

Ziet er best aardig uit, maar ben nog niet helemaal overtuigd door dit 'China filmpje'. Vooral de spreiding van de boeketten wil ik wel eens in het echt zien of demofilmpje.

De Sky Symphony was één van de laatste artikelen en heeft dus lang in de regen gestaan. Helaas kun je o.b.v. gisteravond eigenlijk geen 100% conclusies trekken. Veel van de artikelen waren zeiknat, getuige de vele haperingen, vertragingen of compounddelen die zelfs helemaal niet afgingen (o.a. Transbomber, Rave from Hell en nog een aantal). Ook de vertragingen leken vooral door het vele vocht van alle regen te komen. Het leverde wel bijzondere taferelen op: de bezigers hebben dat wat tijdens de demo was blijven staan, rustig uit laten branden. Ca. 25min. na de Finale gingen er nog steeds regelmatig schoten de lucht in van demo-artikelen. Elke keer die koppies als er weer wat de lucht in ging... :d

Domme vraag dan misschien maar staan die cakes dan gewoon op de natte grond? en zit er geen alufolie/folie overheen? Als je weet dat het nat is, zet je de cakes toch op een verhoging en afgedekt?

Waarom schiet je op flevoland dichtbij de zee met wind en regen, misschien maareens het oosten opzoeken de volgende keer.

Domme vraag dan misschien maar staan die cakes dan gewoon op de natte grond? en zit er geen alufolie/folie overheen? Als je weet dat het nat is, zet je de cakes toch op een verhoging en afgedekt?
Het viel mij op dat alles al lang van tevoren klaar stond, maar voor zover we dat van die afstand konden zien, wel afgedekt. Ik ga er vanuit dat het wel ergens op stond, maar gisteren waren wel weer uitzonderlijke weersomstandigheden. In de uren voordat er geschoten werd regende het vaak lang, in het laatst uur voor de start plensde het meerdere keren echt. Tel daar de harde wind bij op, dan wordt het water echt overal doorheen en tussendoor gedrukt. Daar valt eigenlijk niet tegenop te boksen. Dat gold ook voor het publiek trouwens. Je kunt daar deels onder een overkapping staan kijken naar het vuurwerk, maar zelfs dan werd je nog nat doordat de wind de regen tot ver onder de overkapping blies. Deed je dan wat stappen naar achteren zodat je droger stond, dan zag je niks meer van het vuurwerk door de overkapping. En de mensen die met een paraplu stonden te kijken, hadden veelal natte schoenen en broeken. Kortom: heel veel water...

Het viel mij op dat alles al lang van tevoren klaar stond, maar voor zover we dat van die afstand konden zien, wel afgedekt. Ik ga er vanuit dat het wel ergens op stond, maar gisteren waren wel weer uitzonderlijke weersomstandigheden. In de uren voordat er geschoten werd regende het vaak lang, in het laatst uur voor de start plensde het meerdere keren echt. Tel daar de harde wind bij op, dan wordt het water echt overal doorheen en tussendoor gedrukt. Daar valt eigenlijk niet tegenop te boksen. Dat gold ook voor het publiek trouwens. Je kunt daar deels onder een overkapping staan kijken naar het vuurwerk, maar zelfs dan werd je nog nat doordat de wind de regen tot ver onder de overkapping blies. Deed je dan wat stappen naar achteren zodat je droger stond, dan zag je niks meer van het vuurwerk door de overkapping. En de mensen die met een paraplu stonden te kijken, hadden veelal natte schoenen en broeken. Kortom: heel veel water...
Als je buiten het evenement zelf stond kon je prima onder het afdak staan waar normaal auto's parkeren. Pluspunt was ook nog eens dat het daar enorm galmde dus die 2.5" salutes aan het einde zeker hun werk dubbel en dwars voor mn oren deden :)

Bij een goede beziger gebeuren dit soort dingen niet. 9 van de 10 gevallen staan de cakes op planken van de grond af en compleet afgedekt. Een demo duurt lang maar kun je rekening mee houden met wat je ingepakt laat en wat niet. Sommige kiezen er ook voor om de cakes of compounds individueel te verpakken in plastic waar je doorheen kan schieten.

Bij heel slecht weer kan de beziger ook kiezen om de demo handmatig te schieten. Dit heb ik ook gezien dat de artikelen per stuk werden aangegeven. Vuurwerk kan makkelijk een paar minuten vol in de regen staan zonder problemen maar niet een volledige demo met finale.

Ik vraag mij ook af maar, weet het antwoord eigenlijk wel al, of de nieuwe artikelen samples zijn ipv productie.. Rubro heeft eigenlijk nog nooit productie geschoten bij het tonen van nieuwe artikelen op een demo. Dit kan ook betekenen dat de compounds niet goed zijn doorverbonden of juist “te” goed omdat het in feite geen compound is maar een heel sample f3/f4.

Laatst bewerkt:
Jammer dat deze als laaste in geschoten en dat al flink aantal minuten in de regen heb gestaan.. heb deze zelf al bestld wil deze niet afschrijven naar de demo van gister hoplijk word nog ergens anders geschoten naar gister ga ik nog geen conclusies trekken naar mijn idee word dit gewoon een topper

Bij een goede beziger gebeuren dit soort dingen niet. 9 van de 10 gevallen staan de cakes op planken van de grond af en compleet afgedekt. Een demo duurt lang maar kun je rekening mee houden met wat je ingepakt laat en wat niet. Sommige kiezen er ook voor om de cakes of compounds individueel te verpakken in plastic waar je doorheen kan schieten.

Bij heel slecht weer kan de beziger ook kiezen om de demo handmatig te schieten. Dit heb ik ook gezien dat de artikelen per stuk werden aangegeven. Vuurwerk kan makkelijk een paar minuten vol in de regen staan zonder problemen maar niet een volledige demo met finale.

Ik vraag mij ook af maar, weet het antwoord eigenlijk wel al, of de nieuwe artikelen samples zijn ipv productie.. Rubro heeft eigenlijk nog nooit productie geschoten bij het tonen van nieuwe artikelen op een demo. Dit kan ook betekenen dat de compounds niet goed zijn doorverbonden of juist “te” goed omdat het in feite geen compound is maar een heel sample f3/f4.
Precies dit. Ik vind dat Dream Fireworks hier erg slecht werk heeft afgeleverd. Gewoon gemakzucht om even wat extra moeite en aandacht er in te steken. Vorig jaar maakten ze er ook een zooitje van. Ik zou ze nooit meer een opdracht geven. Toch waardeloos voor Rubro dit. Kost toch een aardig wat om zo'n demo te organiseren. Heb je van die prutsers aan het werk.

Over de Sky Symphony…. die vonden we minder dan de Coconut Bounty. Die was top.

Back
Bovenaan