Skatepark Almere zal er nooit komen

Loentje

VWC lid
Skatepark Almere zal er nooit komen
ALMERE -
Het skatepark dat burgemeester Annemarie Jorritsma beloofde aan jongeren uit Almere als zij zich zouden gedragen tijdens de jaarwisseling, zal er waarschijnlijk nooit komen. Vandalen zijn op oudejaarsdag door de stad getrokken met zwaar illegaal vuurwerk.

Vlak voor de jaarwisseling beloofde burgemeester Jorritsma jongeren dat de gemeente hen een skatepark cadeau zal doen - mits ze voor minder dan 100.000 euro schade zouden aanrichten. Dat skatepark zal er waarschijnlijk niet snel komen. Op oudejaarsdag ging een snoepwinkel in vlammen op. Ook werden eigendommen van de gemeente vernield, zoals een openbare zeecontainer. Dat laatste incident werd gefilmd en op Facebook gezet door de jeugdige daders.
De vandalen gebruikten zwaar illegaal vuurwerk, zogeheten Cobra-6. "Dat heeft de kracht van vijf handgranaten", zegt een geschrokken Patrick van der Plas, van Jongeren Veilig Stadhart Almere (JVSA), tegenover The Post Online. "Die gasten mogen blij zijn dat ze niet in stukjes door de wijk zijn teruggevonden en 's avonds weer veilig bij hun ouders konden komen. Dit is net even wat meer dan een rotje."
JVSA voerde de campagne namens de gemeente Almere. Medewerkers gingen de straat op om jongeren te vertellen wat de spullen in de openbare ruimte precies kosten. Op 8 januari maakt de gemeente Almere het definitieve schadebedrag bekend, meldt Omroep Flevoland.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6578866/5152c77d/tuig_in_almere_vernielt_strooizout_bak.html

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/22180559/___Skatepark_zal_er_nooit_komen___.html

De kracht van 5 handgranaten, het word steeds gekker in medialand.

Ik lag ook in een deuk toen ik het las.....binnekort is het volgens de media veiliger om met handgranaten te strooien op straat dan met wat vuurwerk :bonk:

Helaas blijven dit soort ridicule vergelijkingen wel hangen bij de mensen:frusty:

Ik lag ook in een deuk toen ik het las.....binnekort is het volgens de media veiliger om met handgranaten te strooien op straat dan met wat vuurwerk :bonk:

Helaas blijven dit soort ridicule vergelijkingen wel hangen bij de mensen:frusty:

Het zou wat zijn als ons leger met Cobra's ipv handgranaten uitgerust zou zijn. :p

Dat de media, de politie en dergelijke het vergelijkt met handgranaten is natuurlijk bespottelijk. En na het kijken van het filmpje.. ja, dan roep je inderdaad een vuurwerkverbod op.

Laatst bewerkt:
Als de auteur al een bak met strooizout aanziet voor een zeecontainer, dan snap ik dat hij ook geen idee hebt wat een handgranaat kan :D

Blijft overigens wel kansloos gedrag uiteraard, en helaas voer voor de media.

Gadverdamme die Annemarie Jorritsma, heeft compleet gefaald als minister en mag nog even als beloning haar zakken vullen in Almere. Smerig de politieke wereld in Nederland.

Valt me nog mee dat ze het niet met de kracht van een atoombom vergelijken. Waarschijnlijk weer 1 van zo een gesubsidieerd nutteloos clubje die van mijn belasting geld aan de bal word gehouden.

Vind het overigens van de gekke dat kinderen aan dit soort vuurwerk kunnen komen.

Laatst bewerkt:
Wat ik nu sneu vind is dat je een hele klas van 31 personen allemaal een dagje Efteling belooft als je je goed gedraagt. 28 van de klas gedragen zich goed die willen graag naar de Efteling en 3 vinden er niets aan en gaan de boel verzieken. Resultaat: Geen dag Efteling.

Ik vind dit soort plannen iets voor een kleuterklas maar daarna werkt het niet meer. Je kunt andere mensen niet verantwoordelijk houden voor daden die vandalen doen. Die hebben waarschijnlijk toch geen belang bij een skatepark. Slechte politiek en ben het helemaal eens met R-Blue. Vriendjespolitiek! Daar zou eigenlijk 20 jaar celstraf op moeten staan

5 handgranaten..................................................
super ***lig van dat wijf dat nu de goeien onder de slechten moeten lijden!!!

Dus met andere woorden, je kunt beter handgranaten in huis hebben dan een cobra 6

:bonk:
Inderdaad, ik denk dat ik volgend jaar maar voor de handgranaten ga. Legerspul is gewoon degelijk en betrouwbaar en het hoeft voor mij allemaal niet zo hard. Dat rotvuurwerk ook!

Wat ik nu sneu vind is dat je een hele klas van 31 personen allemaal een dagje Efteling belooft als je je goed gedraagt. 28 van de klas gedragen zich goed die willen graag naar de Efteling en 3 vinden er niets aan en gaan de boel verzieken. Resultaat: Geen dag Efteling.

Ik vind dit soort plannen iets voor een kleuterklas maar daarna werkt het niet meer. Je kunt andere mensen niet verantwoordelijk houden voor daden die vandalen doen. Die hebben waarschijnlijk toch geen belang bij een skatepark. Slechte politiek en ben het helemaal eens met R-Blue. Vriendjespolitiek! Daar zou eigenlijk 20 jaar celstraf op moeten staan

Precies, erg ***lig voor de jongens die graag een skatepark wilden hebben. Ik ga er maar effe vanuit dat die zich wel gedragen hebben, anders kan je naar dat skatepark fluiten. En dan buiten je schuld om kan je het toch nog vergeten. Erg jammer voor die skaters en al helemaal dom van de gemeente om te denken dat ze op deze manier de jongeren onder de duim konden houden. Triest dit, maar dat vind ik sowieso al van die Jorritsma.

Back
Bovenaan