Sint Niklaas - 2-8-2008 - Sterfeesten

RedBaron

Pyroworld
Een van de grootste vuurwerkshows op muziek van Belgie is misschien toch wel het slot vuurwerk van de Sterfeesten. Dit grote feest vind iedere eerste zaterdag van Augustus plaats op het Recreatiepark De Ster nabij Sint Niklaas. Aan het meer van dit park vind ieder jaar een groot vuurwerk plaats als afsluiting van dit feest.

CBF_mini.gif

Sinds het allereerste vuurwerk van deze Sterfeesten is CBF Pyrotechnics uit Geraardsbergen verantwoordelijk voor dit vuurwerk. CBF schuwt tijdens dit vuurwerk niet het gebruik van zowel spaans, als Italiaans vuurwerk. En het maximum kaliber van deze show heeft in het verleden regelmatig 250 of zelfs 300MM aangetikt.

CBF_ster_feesten_05-08-06-127large.JPG
CBF_STERFEESTEN_STNIKLAAS_4-8-2007_062.jpg

Zoals gezegd is het niet alleen vuurwerk. Maarvoorafgaand aan dit slot spektakel zijn er tal van andere dingen te doen. Zoals optredens van bekende (vlaamse)artiesten zijn er demonstraties van diverse pluimage op het water. Worden er luchtballonnen de lucht ingelaten, en zijn er diverse kermisattracties aanwezig op het terrein. Ook is een wandeling in en rond het park aan te bevelen omwille van de mooie natuur.

persoonlijk vind ik dit vuurwerk een absolute aanrader. Je moet echter wel een klein bedrag aan entreekosten betalen. maar dat mag de pres beslist niet drukken!. in dit park weet CBF een goede, en vooral spectaculaire show neer te zetten! Pyroworld zal er zoals de laatste 4 jaar natuurlijk oko weer bij zijn en tevens verslag doen vannaf het schietterrein.

Het verslag van 2007 kun je trouwens *HIER* nog eens terug lezen. 2006 kun je *hier* lezen. en totslot 2005 kun je *HIER* terug vinden , alle 3 de verslagen zijn voorzien van fotos, en natuurlijk videos! :D

Ik heb de filmbeelden van 2007 opnieuw bekeken en ik moet zeggen dat dit toch wel een aanrader is om naar toe te gaan.
Lange show, geschoten op muziek, en op een mooie locatie aan een meer.
Lijkt mij absoluut de moeite van het reizen waard.

zeker, een super mooie show.

Alleen vind ik voor belgische begrippen de afstand tot publiek groot, ik sta liever wat dichter erop. De flowerdbeds e.d komen niet goed over op zo een afstand vind ik. En vorig jaar een 10 incher erbij nou had er wel een betere dreun van verwacht :sad:

Als je er wat dichter op wilt staan zou ik je dan willen aanraden om dan een paar weken later naar Geraardsbergen te gaan. Daar schiet CBF traditie getrouw altijd dezelfde show weg (met eventueel de foutjes eruit, en\of licht gewijzigd) en dan sta je er inderdaad een heel stuk dichterop, en is het front ook een heel stuk compacter , en dus staat alles dichter op elkaar!

ik heb triest nieuws mogen ontvangen omtrend dit vuurwerk.. CBF Pyrotechnics schiet het dit jaar niet!

Ze is het kwijd geraakt aan Vangelabbeek uit Lanaken. Aan gezien Christophe Byl, eigenaar van CBF een zeer hoge kwaliteit nastreeft voor zijn shows. Is het dus nog maar de vraag of Vangelabbeek dit ook kan. Gezien hun show van 29 Juni 2007 te Antwerpen.

Laatst bewerkt:
Het wordt toch een pyromusical?
Ik wist niet dat Vangelabbeek dat ook schiet.
Jammer voor CBF.
:bye:

Als er een is die zijn vak ter dege serieus neemt is, en vakkundig is. en goede vuurwerken (op muziek) kan schieten. Is het Chrystophe Byl met zijn firma CBF Pyrotechnics wel.

Gezien het vuurwerk van Vangelabbeek op de schelde van 29 Juni 2007 is het dus nog maar de vraag of hun dat ook kennen.

Laatst bewerkt:
vuurwerk

vuurwerk

Het is zeker en vast een aanrader om daar naartoe te gaan, ik ben vorig jaar speciaal nog na een daguitstap naar het recreatiepark gegaan met de kinderen om naar het vuurwerk te gaan kijken, mijn stiefdochter uit antwerpen was ook mee en die is toch heel wat gewoon, maar op het einde waren haar woorden, "Echt, amai, zoiets, dat had ik nog nooit gezien, echt bangelijk!"
En tis waar, vuurwerk gecombineerd met muziek op en boven het water dat is onbeschrijfelijk, moet je hebben gezien, heel zeker.

lees juist dat er een ander komt dit jaar, wel spijtig want dan zullen wij ook niet gaan, de reden lees je in mijn bericht hierboven al, mijn stiefdochter uit antwerpen die heel wat gewoon is, vond het vuurwerk van vorig jaar echt de max, dat hadden ze in antwerpen nog nooit gezien.
dus als die ander daar komen die in antwerpen een show gegeven hebben, weet ik al dat het dit jaar niks gaat worden en blijf ik vandaag schoon thuis, ik ga geen geld uitgeven voor iets dat niet spectraculair is,
groetjes.

Ik hoop dat het wel een mooie show wordt, dan ga ik volgend jaar wel kijken maar als ik jou was yana, zou ik naar GEEL gaan. 12 inch, 440 salutes, girandolas wat ik las.

Back
Bovenaan