Single shots (enkelshotsbuizen) regelgeving 2023-2024

Econz

VWC lid
Kan iemand precies vertellen wat er op dit moment wel of niet is toegestaan wat betreft de single shots?
Ik hoor namelijk verschillende dingen.
Bijvoorbeeld de ene verklaard een single shot met alleen knetter zou mogen, mine(s) zou wel mogen, een dubbel effect zou mogen. De ander zegt dat dit weer niet mag. Dus graag zou ik willen weten wat wel en wat niet mag in Nederland wat betreft single shots.

Voor zover ik weet:
Mines mogen wel
Enkelschots met knal niet --》 wel als er minimaal 2 tubes op 1 lont gaan (dan is het geen enkelschots meer).

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Volgens mij is het wettelijk toegestaan als het een dubbel effect is, Fluit plus knal bijvoorbeeld, maar heeft de branche besloten om dit niet meer te doen.

Voor zover ik weet:
Mines mogen wel
Enkelschots met knal niet --》 wel als er minimaal 2 tubes op 1 lont gaan (dan is het geen enkelschots meer).

Volgens mij is het wettelijk toegestaan als het een dubbel effect is, Fluit plus knal bijvoorbeeld, maar heeft de branche besloten om dit niet meer te doen.

Ja dit dus, maar geldt die knal dan ook bij de stijglading, of echt alleen als een soort saluut zeg maar, met bv een peony?
En dan blijft het toch een enkele buis en niet zoals josZie zegt; 2 buizen met 1 lont.
Daarbij heb je ook nog de enkelbuis crackling (Cat.1), die mogen dus wel weer met O&N (en het hele jaar). Terwijl dit toch ook een enkele buis is met 1 effect..

Ik vraag me ook af of bv de Double Power singleshot van Weco uit Duitsland zou mogen (als deze van NL tekst is voorzien?
Dus gewoon qua effect; 1 x knal (bij stijglading) en daarna een boeket? Nu wordt de knal bij stijglading waarschijnlijk niet als eerste effect gezien?

Al om onduidelijkheid voor mij...

En gaan ze triple shots importeren van Dumbum omdat er vraag naar is.

Ja dit dus, maar geldt die knal dan ook bij de stijglading, of echt alleen als een soort saluut zeg maar, met bv een peony?
En dan blijft het toch een enkele buis en niet zoals josZie zegt; 2 buizen met 1 lont.
Daarbij heb je ook nog de enkelbuis crackling (Cat.1), die mogen dus wel weer met O&N (en het hele jaar). Terwijl dit toch ook een enkele buis is met 1 effect..

Ik vraag me ook af of bv de Double Power singleshot van Weco uit Duitsland zou mogen (als deze van NL tekst is voorzien?
Dus gewoon qua effect; 1 x knal (bij stijglading) en daarna een boeket? Nu wordt de knal bij stijglading waarschijnlijk niet als eerste effect gezien?

Al om onduidelijkheid voor mij...

De Double Power is verboden in Nederland. Alleen mines zijn nog toegestaan, enkelschotsbuizen zijn verbonden. In een mine is het wel mogelijk om een knal te verwerken, maar de branche haalt deze zelf uit het assortiment, dit zijn dus uitloopartikelen.

De Double Power is verboden in Nederland. Alleen mines zijn nog toegestaan, enkelschotsbuizen zijn verbonden. In een mine is het wel mogelijk om een knal te verwerken, maar de branche haalt deze zelf uit het assortiment, dit zijn dus uitloopartikelen.

Klopt, Double Power is verboden, al was het ,zoals ik al aangaf, omdat er geen NL tekst op staat, maar was puur om het voorbeeld.

Dus als ik het goed begrijp mag een enkelshotsbuis (singleshot) alleen nog maar een mine met bv crackling of ander effect, als het maar zonder knal is?

Zijn het 2 enkele buizen (professioneel) doorgelont, dus met 1 visco lont om aan te steken, dan zou het in principe wel mogen?

Klopt, Double Power is verboden, al was het ,zoals ik al aangaf, omdat er geen NL tekst op staat, maar was puur om het voorbeeld.

Dus als ik het goed begrijp mag een enkelshotsbuis (singleshot) alleen nog maar een mine met bv crackling of ander effect, als het maar zonder knal is?

Zijn het 2 enkele buizen (professioneel) doorgelont, dus met 1 visco lont om aan te steken, dan zou het in principe wel mogen?

Dat klopt inderdaad.

Even wat simpeler opgeschreven: mine met knal mag, maar wordt niet meer geimporteerd. Thunderking scream en cool bastard 2.0 weet ik niet zeker, maar al die dubbelknal mines of bvb die thunderking trickshot en thunderking titantium thunder zijn gewoon legaal

Oké, even de technische uiteenzetting. Een thunderking kan zijn:
- Enkelschotsbuis
- Batterij van Enkelschotsbuizen
- Mijn
- Combinaties

Toegestaan zijn alle typen, enkel F2, behalve Enkelschotsbuizen. Batterijen van Enkelschotsbuizen zijn wettelijk gezien een cake, dus dit is dan bijvoorbeeld een thunderking met 3 tubes. Een combinatie kan ook, dan gaat het om een combinatie van fontein en een enkelschotsbuis. Bijvoorbeeld de thunderking met een aangeplakt fluitertje. Mijnen mogen ook en mogen maximaal 5 bombettes bevatten, alleen zoals aangehaald door anderen al worden deze niet meer geïmporteerd door leden van de BPN.

Back
Bovenaan