Showbox 1

De beste prijskwaliteits verhouding van een cakebox ooit. Deze was maar 50 euro als introductie voor Geisha vuurwerk, wat een gruwelijke bak met grote uitwerkingen, harde burst en een super goed tempo!!!

Hier ook niet geleverd gekregen, extra naar een dealer gereden die 1 december de webshop al open had omdat de webshop in Almelo nog dicht zat en ik deze box toch graag wilde hebben. Met ordernr 0001 mijn vuurwerk opgehaald maar geen showbox helaas. Alternatief was er niet, kon een supernova meekrijgen en heb dat maar gedaan wat achteraf geen goede keuze was. Winkelier gaf hier ook aan GEEN showbox geleverd te hebben gehad. Mail naar vuurwerkmania gaf hetzelfde verhaal als de rest in dit topic: wij hebben alle showboxen geleverd aan de winkeliers.

Had ook 16x we like it besteld, slechts 8 geleverd gekregen. Hier wel goed gecompenseerd door de winkelier. Vuurwerkmania, wees gewoon eerlijk en geef die mensen gewoon een tegoedbon voor het jaar erop o.i.d. maar enige vorm van compensatie is daar niet bekend gok ik.

Ik snap je irritatie. Maar waarom heeft je dealer dit niet aan je doorgegeven voordat je naar de winkel komt? Dat had toch al wat irritatie gescheeld? De winkel weet van tevoren wat hij krijgt en niet. Dan kan je toch actie ondernemen? Dan laat ik nog buiten beschouwing waarom hij iets niet krijgt.
Wij kregen ook minder We Like It's, maar zodra we dat wisten hebben we klanten geïnformeerd en een alternatief geboden. Dan is iedereen tevreden. Ik vind niet dat je alle schuld blind aan Vuurwerkmania kan geven. Persoonlijk heb ik ondervonden dat ze goed konden verklaren waarom we toch minder actie cakes kregen. Ook een importeur komt soms voor verrassingen. Als winkelier moet je daar dan ook wel weer goed mee omgaan.

Al met al soms zit het soms mee in het leven en soms zit het tegen. Mensen moet zich soms ook eens kunnen verplaatsen in een situatie. Iets meer begrip voor elkaar en we leven al een stuk makkelijker. Wat dat betreft kan ook VWM je een betere mail sturen.

Uiteraard kunnen er zich zaken voordoen waar je als importeur niets aan kunt doen. Maar als ik dan in dit topic lees dat er meer mensen met hetzelfde verhaal rondlopen neemt het verhaal van deze importeur natuurlijk wel in geloofwaardigheid af en daar stoor ik mij aan. Vooral als je kijkt naar het feit dat ik de box op 1 november besteld heb.

De reactie van Vuurwerkmania: wij hebben alles uitgeleverd. Daar moet je het dan mee doen! Wat ook had gekund is dat ze er even induiken en er later op terugkomen, navraag doen bij de winkelier of gewoon toegeven dat er iets fout is gegaan. Ik koop vuurwerkmania, bij een vuurwerkmania dealer en ik vind het ronduit slap om het dan als importeur op de winkelier af te schuiven.

Laatst bewerkt:
Eerder dit jaar was dit besproken tijdens ons bezoek, gezien jouw afhaaltijd op 31 december, komt dat overeen met het verhaal wat bekend is bij Vuurwerkmania.

Op VWC zijn reacties te lezen over het niet uitleveren van bepaalde producten door winkeliers, het zou niet geleverd zijn door Vuurwerkmania. Alles is echter netjes uitgeleverd, maar er is door winkeliers soms meer verkocht dan dat ze in konden kopen. Van enkele artikelen was een beperkte voorraad, die is onderverdeeld onder winkeliers en konden verkocht worden via de webshop van Vuurwerkmania.nl. Aan die webshop hing ook het voorraadbeheer van Vuurwerkmania, zo konden ze de voorraad exact in de gaten houden. Enkele winkeliers zagen de artikelen goed verkopen en hebben ze, naast hun online winkel op Vuurwerkmania.nl, ook in hun eigen webshop geplaatst. Daardoor zijn de producten extra verkocht door de winkelier, maar is daar nooit voorraad voor geweest. En tijdens de verkoopdagen geldt vaak wie het eerst komt, het eerst maalt, dus de eerste opgehaalde bestellingen hebben ze dan mee gekregen, zo kan het ook zijn voorgekomen dat je het wél via Vuurwerkmania.nl hebt besteld (waar wel voorraad was), maar hem niet uitgeleverd hebt gekregen doordat iemand die hem via de andere webshop heeft besteld (zonder voorraad) zijn of haar bestelling eerder heeft opgehaald.
Dit punt is enkel via de fora naar voren gekomen en de oorzaak is gezocht en dus gevonden. Het is een punt welke ze dit jaar nog duidelijker zullen communiceren naar de Vuurwerkmania-dealers om teleurstellingen bij de consument te voorkomen.

Eerder dit jaar was dit besproken tijdens ons bezoek, gezien jouw afhaaltijd op 31 december, komt dat overeen met het verhaal wat bekend is bij Vuurwerkmania.

Dit is -in ieder geval in mijn geval, en daarom weet ik wel zeker dat het om veel meer gevallen gaat- volkomen onzin.
Gewoon via de Mania-site besteld en 's ochtends vroeg getracht af te halen. Dealer dik in de problemen omdat er bij hem niet één box was afgeleverd. Dat zóu toeval kunnen zijn, en toevallig alleen mijn dealer kunnen betreffen, maar gezien alle andere verhalen geloof ik daar geen moer van.

Dat vermoeden wordt nog gesterkt door het uitblijven van een adequate reactie van Mania zelf op alle klachten op VWC. Pas na gerichte vragen komt men dan met bovenstaand verhaal; veel te laat wat mij betreft.

Overigens is het wél zo dat het consumentenrecht bepaalt dat de winkelier/dealer voor een adequate oplossing voor de klant moet zorgen, en niet de importeur. De klant doet immers zaken met de winkelier en niet met de importeur. Maar dan nog vind ik dat een importeur zich bij zóveel klachten zou moeten inspannen om al die ontevreden klanten enigszins tegemoet te komen. Ik zelf zou het namelijk heel vervelend vinden als er zoveel klachten over mijn bedrijf of over mijn product waren. Maar kennelijk ben ik daar heel ouderwets in...

Dit is wat mij betreft de enige juiste conclusie.
Hoe jammer ik het ook vind, want sommige producten zijn echt wel de moeite waard.
Maar met deze manier van zaken doen wil ik niks te maken hebben.

Er zijn genoeg alternatieven dus ik kijk gewoon even bij de concurrent dit jaar.
Wat er op neer komt dat Valk waarschijnlijk meer mag leveren.

Ik snap de kritieken wel maar ik vind jullie oordeel en conclusie erg hard. Iedereen verdient een 2e kans om zichzelf te bewijzen. Vuurwerkmania is vorig jaar pas echt begonnen, onder de naam ZEN was het nog kleinschalig en niet zo spannend met maar een paar producten. En vergeet niet dat alle andere importeurs eerst jarenlang ervaring op hebben kunnen doen met simpele jip-en-janneke websites tot de uitgebreide en complexe weboplossingen die er tegenwoordig staan.

Een compleet assortiment optuigen, een nieuwe naam in de markt zetten en een nieuwe webshop even in een paar weken opzetten die dan perfect werkt, met alle bijbehorende processen, dat is een utopie. Voor iedere importeur en winkel is het elk jaar weer spannend als het verkoopseizoen en de webshop weer opengaat want het is altijd weer afwachten of alles goed werkt. Oke, er zijn wat dingen mis gegaan vorig jaar die je niet zomaar goed praat en voor degene die het overkomen is was het heel vervelend. Even los van wie daar de "schuldige" aan was, maar dat waren enkele gevallen en daarmee dus de uitzondering. Dat betekent dat het juist ook bij heel veel anderen wel goed is gegaan.

Ik ben van mening dat ze in de relatief korte tijd vorig jaar nog een hoop hebben bereikt. En ik weet ook zeker dat de mensen achter Vuurwerkmania de kritieken zich juist WEL hebben aangetrokken en er alles aan zullen doen om problemen dit jaar te voorkomen. Maar een ongeluk zit in een klein hoekje dus ongetwijfeld gaat er wederom wat mis zoals wij elk jaar bij praktisch elke importeur wel hebben.

Wel grappig trouwens dat Valk wordt genoemd hierboven want 1x raden wat die in het assortiment hebben zitten... :wink:

Ik weet dat Valk Vuurwerkmania verkoopt, dat wil niet zeggen dat ik Vuurwerkmania bij Valk koop. Zoals gezegd genoeg alternatieven. En allemaal mooi en wel, natuurlijk verdient iedereen een 2e kans maar ik moet er via dit forum achter komen hoe de vork nu werkelijk in de steel zit en dat vind ik gewoon ronduit belachelijk. Maar goed, misschien komt Vuurwerkmania nog met een reactie in dit topic of krijgen degene die teleurgesteld zijn nog enige vorm van compensatie.

Showbox had ik in hardenberg besteld niet gekregen geen compensatie winkel. We like it besteld bij huisman niet gekregen wel compensatie. Maar goed heb me er eigenlijk nooit druk om gemaakt. Wat ik wel belangrijk vind zoals knalpot al zei wees eerlijk!

Gaat deze box nou ook niet meer verkocht worden voor een hogere prijs?
ookal kost deze een 100 euro, dan is het nog steeds een dikke kwaliteits box.
Ben dus erg nieuwsgierig of deze onder een andere naam ofzo nog te koop zal zijn.

Potver.. kom ik deze box bij het inventariseren van mijn oude dozen vuurwerk lekker tegen, was 'm helemaal vergeten. Toch een meevaller, is echt een kwaliteitsbak! :)

Back
Bovenaan