[Show] Vuur en licht op het water, Aalsmeer, 07-09-19

Stad/dorp: Aalsmeer
Datum: 07-09-19
Tijdstip: 23:00
Schietbedrijf: Dream Fireworks
Max. kaliber: 6”
Bijzonderheden: De start van de feestweek in Aalsmeer, vuur en licht op het water. Grote show, circa 15 min met max. 6”. Geschoten vanaf een plek op het vaste land en 2 pontons in het water.

*youtube filmpje is niet van mij!

Mooie show, ben hier een keer geweest, zou er dit jaar weer naartoe willen, maar was toen veel te ver weg.. iemand enig idee waar je goed kan parkeren? Met vriendelijke groet, Rick

Onderweg naar huis nu. Hele bijzondere show. 2 pontons 1500 meter uit elkaar. En ook nog vuurwerk vanaf een eilandje. Dus vanaf 3 posten. Maar show zelfs was wel aardig. Leuke effecten gezien. Ook nog een Spaanse gedeelte erin. Girandola's zaten er ook nog tussen. Binnenkort de beelden.

Het was een bijzondere show! Ik vond het wel lachen :) Maar een beetje apart was het wel. Ik stond samen met Vuurwerkkoning op de klassieke plek, tussen de watertoren en de pier in. Daar had je prima zicht op het grootste ponton. Maar er bleek dus ook een tweede ponton te zijn wat anderhalve kilometer verderop lag! :shocked: Daar ging ook vuurwerk de lucht in, maar niet zo veel als op het eerste ponton. Ik vraag me ook af hoeveel publiek daar dan zou zijn. Het was bij ons stervensdruk. De organisatie was trouwens prima, met aangewezen parkeerterreinen en verkeersregelaars.
De show was technisch best leuk. Er zaten wat erg rustige momenten in. En ook momenten dat alleen ponton 2 vuurwerk had, en we dus op grote afstand stonden. Het vuurwerk vanaf de pier was ook leuk. Daar stond een Spaans stuk. Erg strak! Jammer dat dit zo kort duurde, hihihi. Mooie felle kleuren, harde fluiters, lekkere single shots. De girondola's waren ook een leuke toevoeging. Wel jammer dat de finale een beetje suf zonder thema was. Mijn film in 4K volgt later vandaag.

Koning en Bas, thanks voor de lift!

Ik vond het maar een rommelige show. De producten die zijn gebruikt was niets mis mee maar de manier waarop de shells werden geschoten was gewoon rommelig. Ook dat ponton op 1,5km afstand was heel vaag zoals Darksoul ook al aangeeft. Het vuurwerk op het eiland was erg goed de cakes waren lekker en de spaanse single shots waren ook gaaf. Maar zoals ik al zij de shells die geschoten werden was gewoon rommelig ook een aantal pauzes er tussen wat zonde is.

Hierbij mijn film.

Nog een paar fotootjes van deze show.

KAdmDY1.jpg

DrsJM2A.jpg

1T4gWLO.jpg

f4lUkTy.jpg

Voor Dream Fireworks foto's gemaakt van deze show, vanaf de 51 meter hoge watertoren, wat een geweldig uitzicht vanaf daar over de honderden boten en het vuurwerk.
De 50 meter klim omhoog over steile smalle trappetjes was het dan ook meer dan waard.
Vanuit de organisatie was er al een aantal jaren een wens om ook publiek uit Kudelstaart een ''eigen'' deel van de show te geven, dat was dit jaar dus in de vorm van het 2e ponton.
Daarnaast was er een rustig element in de show met hartjes i.v.m. het overlijden van een persoon uit de organisatie.

DSC_0009-3.jpg

DSC_0020-3.jpg

DSC_0051-3.jpg

DSC_9967-3.jpg

DSC_9971-3.jpg

DSC_9974-3.jpg

StarStaX_DSC_0023-DSC_0030_lighten-3.jpg

Back
Bovenaan