[Show] Vianen Paardenmarkt en Kermis - 11 oktober 2025

Dat artikel op 3.00 kan toch Firestarter niet zijn? Die hoort te beginnen met rode peony's. Of zou de bak aangepast zijn, omdat hij nu ook kooiloos is?

Leuke show! Fijn om te zien dat er nog beetje shows zijn met budget!

Top producten gezien en weinig tegenvallers.. de golden tower cakes springen er zeker uit!

Enige die een klein beetje tegenviel is de eclips of roar. Maar gezien het kaliber was het misschien handiger geweest om te gebruiken in een afsluiting van een thema eerder in de show.

Net terug uit Valencia deze show bezocht. Vroeg mij af of na al die modderdikke prof shows een NL show mij nog kon raken. Nou, ja dus. Heb met een hele dikke grijns deze show bekeken. Heerlijke stepperbeelden en het F2 werd in minimaal 4-voud tot ik meen wel in 15-voud geschoten.
Bij mij kwam de gedachte op dat het budget van de Paardenmarkt aan PSE is opgegaan en de rest door Wolff en Magnum is gesponsord. De dikste show die ik hier de afgelopen 5 jaar heb gezien.

Zeer en zeer tevreden over de uitwerking van de verschillende producten, die NAVY is erg goed en ook die golden temple cakes zijn prachtig!
hopen op goed weer de 31e

Die Eclipse Of Roar lijkt niet geweldige spreiding te hebben, ook niet hele gevulde blink, moet het vooral van de salvo bursts hebben dan.

Golden Tower en Gold Navy idd prachtig, Washington Monopolist ook (laatste twee hier niet te koop boohoo) en als dat idd Firestarter was...kijk ik uit naar volgende Vwe actie :D

Muurtje CC krakelwolken echt prachtig gezicht! 😍

Dikke show hoor, op zoveel posities, en leuk dan wat dingen schuin te schieten zodat ze kruisen, mooi gedaan!

Ontzettend dikke show met vele toppers, mooi om te zien. Bedankt voor al het beeldmateriaal!

Was irl daar bij Tarantula de kaliber oploop goed merkbaar? Ik pik het uit filmpje, op mobiel, er niet echt uit...
De overgang van 20mm naar 25mm merkte ik ter plekke niet gelijk omdat de burst niet veel harder werd, maar dat kwam omdat er 4 tegelijk gingen dus pas toen ze allemaal met het 25mm deel bezig waren zag je wel dat er meer crackling sterren waren dan aan het begin. 30mm stuk was wel duidelijk te merken

Dit was echt een heerlijk show! gezellige avond gehad met de bende van ellende en heerlijk gegeten met elkaar!

Wolff en Magnum jullie hebben de trend gezet wat er anno 2025 mogelijk is qua kwaliteit. Klasse werk.

DFP bedankt voor deze mooie show!

Het bezoeken van de show in Vianen is inmiddels een traditie geworden. Gisteravond ook weer van de partij en vooraf enorm benieuwd naar de nieuwe artikelen die in actie zouden komen.

Wederom weer een toffe show gezien van DFP. DFP stelt simpelweg nooit teleur en zoals altijd was de productkeuze weer goed en leuke thema's. Goed crackling mine en prachtige pillars in de opening.

7136 Tarantula
Ik was denk ik het meest benieuwd naar de Tarantula. In het verleden heb ik weleens artikelen gehad waarbij er ook sprake was van een overgang naar een groter kaliber. Zoals de Exodus van Wolff en de Extreme Mixed Caliber van Broekhoff. Beide waren echt ontzettend goed. Bij de Mixed Caliber was er ook sprake van een overgang van 20mm naar 25mm en van 25mm naar 30mm. Elke overgang was goed waar te nemen en dit concept maakte erg veel indruk in de straat. De Tarantula had wat mij betreft vorig jaar al op de markt moeten komen in gaasverpakking. Dat had hem goed gedaan. De overgang van 20mm naar 25mm was qua burst niet ontzettend duidelijk. Al was er wel sprake van grotere en vollere boeketten. De overgang naar 30mm was iets duidelijker. Het type crackling vond ik daarentegen erg geslaagd en een mooie aanvulling aan alle andere crackling artikelen op de markt. Zeker geen slecht artikel.

7133 Eclipse Of Roar
Leuk en vernieuwend artikel. Het is weer eens wat anders en dit zal in de straat ongetwijfeld de handen op elkaar krijgen. Qua burst viel het iets tegen maar dat komt wellicht door het geweld ervoor van de Caïro Crackling. Al met al een leuke toevoeging aan het assortiment van Wolff.

6958 Gold Navy
In de Poema lijn zitten al jaren toppers van formaat en ook zonder kooi lijkt Poema deze lijn voort te zetten. Echt een prachtige en diverse compound. Vooral de gouden strobe effecten in cake 1 spraken mij erg aan. Wat mij betreft een aanvulling aan het assortiment van iedere vuurwerkwinkel. Complimenten aan Wolff.

1451 Precious Gold
1453 Golden Treasure
1457 Maximus Gold

Bovenstaande zijn ook te verkrijgen als set genaamd de Golden Tower. De Golden Tower heb ik laatst al een keer in een bunker mogen bewonderen en dat was echt een flinke omverpakking. Zag er echt wel sprekend uit. Op basis van de China films was ik erg benieuwd hoe de gouden effecten tot zijn recht zouden komen. Ik kan niet anders zeggen dan dat in het kooiloze segment, dit echt absolute toppers zijn. Voor kooiloos was de burst echt goed, maar de spreiding en de hangtime van de effecten ook. Een single effect cake is ook wel weer fijn. Daarnaast heeft DFP hier ook een leuk thema mee gecreëerd door van I-shape over te gaan naar V-shape en te eindigen met de cakes in W-shape. De goud uitgevoerde gouden tails komen op deze manier helemaal tot zijn recht.

1725 Kingpin
Dit was echt een schitterende cake en wat mij betreft ook echt een typisch Wolff product. Keurige white strobe mine, goed gevulde boeketten, een prima spreiding en een goede burst voor kooiloos. De rode en blauwe sterren zijn een goede toevoeging. Echt een topper.

- 0621 Fire Frost
Dit product was het voor mij net niet. Doet een beetje denken aan een ouder Broekhoff product, de Scorpione. Daarbij was er ook sprake van een mine in het midden en de boeketten in V-shape. Een leuk concept, want dit zien we tegenwoordig niet veel meer. Duidelijk ging het hier om een iets kleiner kaliber en hierbij was de burst relatief zacht. Het goud in de boeketten was relatief dun, al kwam dit gisteravond goed tot zijn recht. In de straat, als er sprake is van windkracht 3 of 4, blijft er wat minder van over ben ik bang. Absoluut geen tegenvaller of slecht artikel, maar voor mij persoonlijk geen hoogvlieger.

- 0622 Majestic Eruptor
Fantastisch product. Altijd wel fan geweest van fontein/cake combinaties en dit is gewoon een erg leuk artikel voor erbij. Leuk om dat op deze manier ook eens tijdens een show te zien. Best een gewaagde keuze, maar pakte echt goed uit.

- 5160 Chain Reaction
Dit product kon qua burst niet helemaal tippen aan een aantal andere producten in de show. Boeketten zagen er verder prima uit i.c.m. de tails. Dit product scoort zeker wel een voldoende en is beduidend beter dan andere kooiloze producten die ik van verschillende leverancier met demo's voorbij heb zien komen de afgelopen jaren. Het gaar hierbij veelal om gouden effecten en gezien de prestaties zou ik eerder naar een Golden Tower kijken als cakeset dan naar deze compound, maar zeker geen slecht product.

- 5413 200 Shots Turbo Display Box
Broekhoff heeft inmiddels wel bewezen dat het ook met de kleinere kaliber prima uit de voeten kan. Als ik het goed zag gingen er gisteravond 10 stuks tegelijk. Ik ben er van overtuigd dat dit in de straat een indrukwekkende rammer is, als je er wat dichter op staat dan gisteravond.

- 5638 Firestarter
Dit is precies de kwaliteit waardoor ik een fan ben van de artikelen van Broekhoff/Magnum. Echt een topper. Burst is goed, spreiding is goed, tempo fantastisch en daarnaast ook nog eens divers qua effecten. Broekhoff heeft er weer een topper bij.

- VC336 Washington Monopolist
Tail waaiers zien we de laatste jaren helaas wat minder, maar na het zien van het China filmpje was ik direct enthousiast. De prijs is echt wel fors voor een 20mm product, maar de tails zijn echt wonderschoon. Dit is wel echt een showartikel en ik hoop dit product in de toekomst nog veel vaker te gaan zien.

- VC394 Caïro Crackling
Erg fijn om te vernemen dat er 2025 batch is geschoten. De Caïro kan natuurlijk ook in 2025 niet ontbreken in de collectie en wat heeft dit product de afgelopen jaren al veel losgemaakt op de fora. De burst was goed, uiteraard niet meer op het niveau van de 2020 batch, en de spreiding was ook weer dik in orde. Eigenlijk kan deze topper niet ontbreken in een ieders collectie. Wat mij betreft gaat de Caïro ook dit jaar weer meedoen om de prijs "beste cake t/m 500gr" in de wacht te slepen.

Back
Bovenaan