[Show] Nijmegen Waal in Vlammen 16 Juli 2023

Ok, goed om te horen. Is er een schietlijst bekend of iets over de omvang vd show? Tis best een stukkie rijden en weet van voorgaande jaren ook wel wat moeite om bij t water te komen.

Ok, goed om te horen. Is er een schietlijst bekend of iets over de omvang vd show? Tis best een stukkie rijden en weet van voorgaande jaren ook wel wat moeite om bij t water te komen.

Je kunt er vanuit gaan dat het dezelfde omvang als voorgaande jaren heeft. Een voor NL-begrippen forse show die zeker de moeite waard is. Er komen is vooral een kwestie van zeer op tijd aanwezig zijn.

Kan je tegenwoordig nog 'illegaal' parkeren bij oosterhoutsedijk bij veur lent. Over de lentloper brug, naar veur lent lopen?

De editie van vorig jaar vond ik persoonlijk strakker geschoten en spectaculairder, neemt niet weg dat dit in Nederland gewoon een heel prima show was!
Alleen de finale gefilmd;

Hierbij mijn volledige film.
Ik stond (zoals altijd) aan de kant van Lent. Het viel mij wel op dat het dit jaar echt merkbaar minder druk was. Een groot verschil in aantal mensen. Geen idee waarom dat was.

Het was weer een vermakelijke show met een goede tijdsduur. Er staat niet langer vuurwerk op het kant, maar dat hebben ze gecompenseerd door uitzonderlijk breed te schieten. De schuinste buizen schoten de shells slecht een meter of tien boven het water, haha! Verder heb ik ook genoten van de mooie Spaanse mines en (Italiaanse?) cilinderbommen met farfalle en ringen van knallers.

Hierbij mijn volledige film.
Ik stond (zoals altijd) aan de kant van Lent. Het viel mij wel op dat het dit jaar echt merkbaar minder druk was. Een groot verschil in aantal mensen. Geen idee waarom dat was.

Ik denk een paar oorzaken:

- Vorig jaar vielen de vakanties in deze regio anders, de kids moesten toen nog naar school. Nu hebben alle scholen hier al zomervakantie, sommigen al 1 of 2 weken. Veel mensen zijn dan ook al op vakantie.
- Het mindere weer met harde wind en regen eerder op de dag kan er een rol in hebben gespeeld.
- Verder krijg ik de indruk dat er vooraf veel minder (media-)aandacht was voor de "Waal in Vlammen" dan eerdere jaren.

Zonde want voor NL-begrippen is en blijft het een dikke show.

Back
Bovenaan