[Show] Nieuwkoop Torenschuddersfeest - 12 september 2026

frelst68

VWC lid
Provincie: Zuid-Holland
Stad/dorp: Nieuwkoop
Datum: Zaterdag 12 september 2026
Tijdstip: 21:00 uur
Schietbedrijf: Xena Pyrotechnics
Max. kaliber: consumenten en professioneel vuurwerk t/m 4"
Bijzonderheden: Torenschuddersfeest, extra grote jubileumvuurwerkshow

Iemand idee waar je het beste kan staan aan de kant? Las in topics van vorige edities en in de officiele info dat je goed zicht hebt langs de haven bij tijsterman?

Inderdaad een hele toffe show! Mooie thema's zaten erin, genoten. En echt net voor de gigantische plensbui klaar, wat een geluk xD
Hierbij nog een iets uitgebreider verslag waar ik gisteravond geen tijd voor had, omdat ik gelijk door moest naar Almere haha. Het was een sterk opgebouwde show met echt parels van shells ertussen. Ook leuk om het thema fluit-effect-salute terug te zien dat Xena volgens mij ook in Katwijk verwerkt had met Koningsdag. Salutes dreunden geweldig door en door de afstand krijg je ook net een leuke vertraging in het geluid. De finale deed me een beetje denken aan die van DFP in Vlissingen tijdens de midzomernachtmarkt, met dat spervuur van palm/peony shells in verschillende kleuren.

Al met al heel veel geluk gehad dat ik het zo goed heb kunnen zien en filmen. De kade stond enorm vol en ik ben helemaal achteraan in een hoekje gaan staan met mijn statief, alleen daar was er nog plek voor. Ik kon het ponton totaal niet zien, dus het was maar hopen dat ik het uberhaupt in beeld kon krijgen. Wonder boven wonder dus aardig recht ervoor! En wat betreft het weer ook meer dan een beetje geluk gehad, nog geen 5min na afloop kwam het met bakken uit de hemel. Scheelde enorm dat tijdens de show er enkel wat spetters vielen.

Zeker voor herhaling vatbaar deze!

Back
Bovenaan