[Show] Leidens Ontzet 3 oktober 2022

pyrofan#1

VWC lid
Provincie: Zuid-Holland
Stad/dorp: Leiden
Datum: Maandag 3 oktober 2022
Tijdstip: 23:30 uur
Schietbedrijf: Xena Vuurwerk
Max. kaliber: Consumenten vuurwerk + PSE
Bijzonderheden: Leidens Ontzet 2022. De show is ontworpen door Evento Fireworks.

Vaak toch wel hele leuke showtjes bij het Leidens Ontzet. Jammer dat het voor mij echt de andere kant van Nederland is.

15 minuutjes fietsen is anders ook een behoorlijk eind :p

Stom genoeg heb ik 4 jaar in Leiden gewoond maar ben ik hier nog nooit geweest.

Haha mooi is dat soms he hoe dat gaat, ik ga er eigenlijk wel altijd naar toe. Maar inderdaad een kwartiertje op de fiets is ook prima te doen.

Voor mij iets langer, probleem is echter dat de volgende dag mijn wekker om 05.00 gaat :sad:

Dat is wel vroeg Torr.. de mijne gaat anderhalf uur later dan is het nog te doen.

Dat is wel vroeg Torr.. de mijne gaat anderhalf uur later dan is het nog te doen.

Ja idd, jij woont om de hoek. Ik moet nog teruglopen naar mijn auto. Die zal best wel wat ver staan ( spreek uit ervaring ) en dan nog naar sweetlake. Ik schat in dat ik dan niet voor 01.00 uur in bed lig :angel:

Dus ik moet deze dit keer skippen :sad:

Het probleem voor velen is dat deze show te laat is om openbaar vervoer te nemen, maar parkeren is vrij vaak ook een complete nachtmerrie daar. Toch weer blij dat het er weer is

Echt een hele gave show gezien vanavond! Het was lang geleden dat het kippenvel letterlijk op mijn armen stond. De beelden volgen morgen, want de wekker gaat hier helaas ook weer vroeg.

Ha, zie dat plintje op het fietsje eerder thuis is dan ik met de auto. Zeker een hele leuke show gezien waar behoorlijk wat PSE in was verwerkt. Het was een pyromusical waarin een aantal hele strakke (en paar net even minder strakke) sequentials werden geschoten. Ik kan daar enorm van genieten. Ook weer heerlijk dof dreunende salutes (met zo'n leuke glitterstaart die eerst weer naar beneden komt alvorens een dikke Ti-wolk tevoorschijn komt) in de show verwerkt.

Ik verwacht dat DarkSoul wel een filmpje plaat. En Plintje heeft al aangegeven zijn filmpje te gaan delen. En aangezien die kwalitatief 10 keer beter zijn, zal ik jullie mij opnamen besparen.

Dit was gisteren en heel fijn showtje in mijn stad :) Heerlijk strak geshoten door Xena! Echt een pyromusical wat perfect op het ritme werd geschoten. Schitterende kwaliteitsproducten zoals Spaanse tails, T2 boeketten, en een berg aan Red Wire cakes. En niet te vergeten die beukers van ABA salutes! Vooral dat laatste nummer Jordan & Baker - Explode gaf mij echt oprecht kippevel! :cool: En dat heb ik niet vaak meer bij Nederlandse shows! Heel erg fraai geschoten toen, met een nummer wat veel freaks nog wel kennen uit de AVP tijd.

Chapeau aan Xena en Evento!
Helaas heb ik frelst niet gezien deze keer. Maar wel nog kort met herdervriend gesproken.

Thanks voor de beelden Darkie! Show ziet er gelikt uit. De opbouw beelden die ik gisteren door de dag heen voorbij zag komen voorspelde al veel goeds. :thumbsup:

Vandaag bovenstaande films al een paar keer bekeken om nog eens heerlijk na te genieten van weer een geweldige dag. Gisteren mocht ik weer helpen bij het opbouwen van de show en dat vind ik echt het mooiste om te doen. Op een dergelijke manier met de geweldige passie bezig zijn, omringd door ervaren rotten in het vak, werken met enkel top kwaliteit materiaal, dat is elke keer weer een feest op zich. De weersvoorspelling zag er ook nog eens top uit, dus alle ingrediënten waren aanwezig voor een geslaagde dag.

Dit was de eerste keer dat ik bij de show van Leidens Ontzet aanwezig was, al heb ik uiteraard wel elk jaar de beelden gezien. De locatie aan het water is top, zeker omdat Bengaals vuur, fonteinen, flitsers dan nog beter tot hun recht komen.

Inmiddels weten we dat Xena Vuurwerk en Evento Fireworks een geweldige combinatie is. Toen de deuren van de bussen open gingen en de dozen met artikelen van onder andere Ricasa en ABA voorbij kwamen, wist ik eigenlijk al dat ook dit weer een toffe show zou gaan worden. Ook de RedWire/Xena Vuurwerk consumenten cakes waren weer van de partij die eveneens erg goed zijn, waarbij de Crackling Peony mijn persoonlijke favoriet is.

Hierbij wil ik nogmaals de credits geven aan Evento Fireworks. De super strakke single shot stukken op het nummer Explode van Jordan & Baker was echt ongekend goed. Kippenvel! Dit soort creatieve pyrotechnische hoogstandjes verwacht je eerder in Spanje, waar ze wel vaker geweldige ritmes neerzetten, maar gewoon in Leiden tijdens Leidens Ontzet was echt een fijne verrassing. Met een super dikke smile stond ik dit alles vanaf het schietveld te bewonderen en toen het laatste salvo van de ABA salutes nog nagalmden en het publiek luid applaudisseerde stond ik sprakeloos voor me uit te kijken. Dit soort momenten zijn grandioos en de geweldige herinnering is blijvend.

Hieronder nog een aantal foto's die ik heb gemaakt tijdens het opbouwen.

20221003_141241.jpg

20221003_141253.jpg

20221003_175610.jpg

20221003_175632.jpg

20221003_175737.jpg

20221003_175804.jpg

20221003_175857.jpg

20221003_175928.jpg

20221003_175940.jpg

20221003_180333.jpg

Hierbij wil ik Xena Vuurwerk en Evento Fireworks weer ontzettend bedanken voor een zeer geslaagde dag. Op naar de volgende! :handsup:

Bedankt Jordi voor je mooie bericht en foto's!

Het was inderdaad een erg leuke en gezellige dag, bedankt aan iedereen die heeft bijgedragen! Hieronder de film van de volledige show waarin in de muziek gemonteerd is (nu hoor je de muziek in de drukkere vuurwerk stukken ook).

Laatst bewerkt:
Hierbij ook nog mijn beelden van deze geweldige show. Zoals ik gisteravond al aan gaf stond het kippenvel op mijn armen tijdens Explode. Die tails waren echt fantastisch getimed. Zoals frelst hierboven ook al aangeeft waren die salutes ook prachtig, van de glitter tail, tot het even kort omlaag vallen en daarna een heerlijke salute.

Het was voor mij de eerste keer dat ik bij deze show was, maar hij gaat nu alweer voor volgend jaar in de agenda. Helemaal nu ik weet wat de beste zichtzijde is. Had er zelf op gegokt dat de punt van het bastion het centrale deel van de show zou zijn, waardoor ik uiteindelijk wat aan de zijkant stond. Gelukkig waren de shapes nog te ontwaren en werd er veel in I-shape geschoten. En de Zijlpoort zo op de achtergrond gaf een mooi plaatje.

Back
Bovenaan