Gisteravond bij de show in Leerdam aanwezig geweest. Ik ben hier nog niet eerder geweest, maar zag dat Big Smile hier zou schieten, dus reden genoeg om richting Leerdam te gaan. Het was gezellig om Rob weer even te spreken en om alvast te horen dat er enkel Wolff artikelen geschoten zouden worden. De show werd geschoten door Big Smile Fireworks en is volledig mogelijk gemaakt door Vuurwerkleerdam.nl middels sponsoring.
Vorig jaar tijdens een show in Vianen en in Maurik in 2021 en 2022 al de nodige toppers van Wolff voorbij zien komen en dat zag er toen erg goed uit. Ik had vooraf de hoop weer een aantal artikelen in actie te zien die ik nog niet eerder live heb kunnen ervaren en dat was gisteravond zeker het geval.
Ik heb het nodige kunnen herkennen: Something different, Fire Throne, Hyper Beam, Tycoon, The Joker, High Tension, Crazy Ghost, Disorder, Blue Night Fire, Obsessed, Viper, Decibel.
Vooral de Something Different, Tycoon, The Joker, Blue Night Fire, Obsessed en natuurlijk de Decibel vielen mij erg positief op. De Tycoon zag ik voor het eerst en doet qua schietrichtingen ontzettend denken aan de Full Moon Party (VWT) en ook dit is echt een topper van formaat. Wat een dikke box, het tempo, de afwisseling van schietrichtingen, de spreiding van de effecten en de effectencombinaties. Het zit gewoon super goed in elkaar. Ook de burst is bij deze box erg goed te noemen.
De Obsessed en Blue Night Fire hebben natuurlijk geen uitleg meer nodig. Beide gewoon ontzettend goed en ook de Decibel was weer geweldig. De gouden spinning tails zijn prachtig uitgevoerd en het is een genot om naar te kijken.
De Crazy Ghost kon mij dit keer minder overtuigen. Heb hem zelf weleens gehad en dit was duidelijk een nieuwe batch. De draaiende fluiters met een wat aparte fluittoon (uniek), zijn nu veel minder geworden helaas.
The Joker heb ik gisteravond ook voor het eerst in actie gezien. Een paar jaar geleden heeft deze weleens op het lijstje gestaan, maar uiteindelijk is hij nooit in het winkelmandje terecht gekomen. De burst was niet optimaal , Obesessed en Tycoon gaan bijvoorbeeld veel harder, maar dat effect is echt wonderschoon. Dit zien we vrijwel nooit in NL consumenten vuurwerk en doet me zelfs een beetje denken aan het Gelbflimmer effect zoals onze Oosterburen het noemen als het gaat om Italiaanse cilinders. Mocht er ooit een show zijn waarbij F2 wordt gecombineerd met Italiaanse cilinders dan is er met The Joker als ondersteuning wel een mooi thema te bouwen denk ik.
Daarnaast viel ook de Disorder mij positief op. Leuke box voor niet al te veel geld en als je hem voor een leuk prijsje kan kopen dan is het zeker het overwegen waard. Leuk gevarieerd en vooral de butterfly mine vond ik geweldig om te zien. Die zal ook in de straat de handen vast op elkaar krijgen.
Al met al weer een toffe show van Big Smile Fireworks en weer een geslaagde avond. Het is duidelijk te zien dat er liefhebbers aan het werk zijn en dat er goed wordt nagedacht over de opbouw van een show en combinaties. Dan is er zelfs met max. 200kg genoeg mogelijk.