Vorig jaar voor het eerst aanwezig geweest bij deze show en ik was toen echt aangenaam verrast. Niet alleen door de tijdsduur van de show, maar ook de veelal top kwaliteit artikelen die voorbij kwamen. Diverse toppers van o.a. Magnum/Broekhoff en Wolff Vuurwerk, maar ook nog de nodige oude voorraad van Vuurwerktotaal artikelen. Vooral die laatste presteerde echt ontzettend goed. Daarnaast sprak ik toen ook vol lof over de pyrotechnici van Wagenvoort. Ik heb zelden meegemaakt dat er zo strak werd gefakkeld. Dit was echt een ontzettend goede prestatie.
Gisteravond daarentegen was het veel minder strak en op meerdere momenten zelfs rommelig. Vooral de linker positie leek niet helemaal lekker qua timing t.o.v. de 2 andere posities. Dit was zonde, want daardoor werd het soms wat chaotisch en dit had invloed op de thema's. Mijn persoonlijke voorkeur bij zo'n grotere show zal dan ook altijd uitgaan naar elektrisch schieten. Ik heb dit jaar al flink wat shows kunnen zien en wellicht ben ik te kritisch maar de show van 2023 kwam veel beter over. Ik vermoed dat het qua budget wel goed zit op deze locatie, want ook gisteravond hebben we weer een enorme berg vuurwerk de lucht in zien gaan. Het bleef maar doorgaan en ook nu waren er weer de nodige toppers aanwezig. Ook Wagenvoort weet de toppers van o.a. Wolff, Broekhoff/Magnum en Lesli (en alle aanverwante merken) er tussenuit te pikken. Zo heb ik erg genoten van de Broekhoff crossette cakes, Blockbuster, Fire Festival, de W-triple Layer/W-shape Dominator en natuurlijk de Kingstown Hangover/1.2" Insane Crown Bomber. Vermoedelijk waren het de Avalanche Thunder en King Crackling in de finale en die konden net niet tippen aan het geweld ervoor, maar ik deze waren tof om eens live te bewonderen in een show.
Al met al heb ik mij prima vermaakt, want een show van 24 minuten is toch uniek in NL en het was echt ouderwets gezellig met een flinke groep forumleden bij elkaar.
Volgend jaar zeker weer aanwezig.